Væk Herfra!

Hyggehjørnet d.  02. september. 2008, skrevet af Collar
Vist: 2230 gange.

Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
02-09-2008 20:47:39
Svar/Indlæg:
646/62
Så kommer emnet op igen .. Nogen af jer har nok læst lidt om mig efterhånden .. Jeg blev stukket ned .. jeg æder en masse piller .. jeg har nogen fuckd up venner og jeg laver røverier ..

også har jeg fortalt at jeg har rettet helt op på mit fliv og derfor søgt job overalt. vikariburauer mm ..

Jeg gik først og fremmest efter drømmen med en uddannelse i militæret .. men der fik jeg afslag grundet min straffeattest .. Så søgte jeg Redder uddannelsen hos falck og også der fik jeg afslag.. nederlag på nederlag er sku ikke rart og det er grund til man har nemt ved at ryge tilbage til de venner som nu trækker i en i det forkerte miljø ..

Derfor søger jeg væk! udenbys simpelthen! væk herfra! - som overskriften hentyder ..

Desuden har jeg også en dom, og et par sager løbende som endnu ikke er afsluttet .. lur mig om ikke alle de små sager lagt sammen giver mig et par år i brummen .. MEN ..

Der er en mulighed ..

Jeg kan rejse væk. Den mest kendte metode er at man starter uddannelse til søs på fx nyborg søfartsskole som fx tager folk med en slem straffeattest som mig ind .. ("slip for fængsel tag ud og sejle")

Ellers er der diverse hjælpe orginasioner som hjælper folk frivilligt, simpelthen fordi de er imod måden man straffer unge på og udelukker dem for at komme op på benene igen ..

Jeg har selv snakket med en "Kim Bausted" som har hørt lidt rundt omkring og nu afventer svar om jeg kunne sendes til sønderjylland og bo på en byggeplads hvor der så skal rives jern bygninger ned fra morgen til aften i noget tid .. på den måde kommer jeg væk fra miljøet og tjener kassen samtidig til at starte et nyt liv op ..

jamen det ville jo være perfekt .. dog afventer jeg stadig svar og er bange for det ikke bliver til noget ..

Derfor har jeg tilmeldt mig intro mødet på nyborg søfartsskole imorgen kl 13:00 🙂

Navigation, matematik, kort og en skide passer vækker desværre bare ikke min interesse på nogen måde .. omvendt er det da en oplevelse at komme verden rundt .. så der lidt +/- mht til at vælge denne vej ..

og ..

HVAD HAR JEG ELLERS AF MULIGHEDER?
saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2008 20:51:37
Svar/Indlæg:
7111/480
nu spøre jeg måske dumt men
Desuden har jeg også en dom, og et par sager løbende som endnu ikke er afsluttet .. lur mig om ikke alle de små sager lagt sammen giver mig et par år i brummen
kan du slipet for dem bare ved af tage til søs 😲

edit og ja det lyder som en god ide af tage ud og sajle selv m jeg ikke helt fårstår hvordan du kan slipe for det andet


Razbojnik
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2008 20:53:21
Svar/Indlæg:
459/45
Fremmedlegionen?

arj okay.. 😛
Syns ideen med søfartsskolen lyder super interessant!
Er da helt klart det værd, bare det at du kommer til at besøge det fjerne østen, USA's skyskraper, afrikas golde og barske natur...

Det ville være noget jeg bestemt ville tage. Der er ikke mange mennesker der nu om dage får hele verden at se..
Syns du burde ta det.. Da det også kan være en stor kilde til inspiration, og det giver stof til eftertanke 😉


matt??
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2008 21:02:40
Svar/Indlæg:
5600/32
Man må tage det sure med det søde. Jeg tror det ville være en super god idé at tage ud at sejle, og du vil garanteret ikke fortryde når du først har været afsted. 🙂


Sønne
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2008 21:16:17
Svar/Indlæg:
2263/135
Nu spørger jeg lige om noget personligt.. Hvordan er dit temperament? For ellers er der jo også alle mulige "arbejdsmand" jobs.. Underligt du ikke kan kommer i Mili. da jeg var i Mili var der flere som havde et par domme.

Men ellers så se det positive i at skulle komme ud og opleve noget nyt og få nye venner. Og der er man nødt til at være venner og respektere hinanden.

Men godt for dig at du er kommet så langt at du kan sige at du vil væk fra det hele så du kan få noget ud af dit liv..


lumske
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2008 21:16:23
Svar/Indlæg:
3485/76
afslag på afslag er ikke sjovt nej og det er fedt du prøver at omvende dig, men på den anden side, det er sku helt og holdent din egen skyld du er endt hvor du er. og man burde tag sin straf i brummen hvis man har gjort noget forkert.


bornholm
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2008 21:19:22
Svar/Indlæg:
2958/84
#2 jeg tror det er en gammel sømands / sørøver drøm den der med at se helle verden, nu til dags er et skib som regel kun i havn i et par timmer og så skal der knogles med udskiftning af erservedele i /til motoren når den nu endelig hoolder stille i havnen.

Der skal provanteres m.m. i havnen, så jeg tror ikke det er så rossenrødt som i gamle dage.

Nej jeg har ikke været på de 7 verdenshave jeg bliver på land, jeg bliver pisse søsyg af at kikke på en kop vand er skvulper rundt 😲


Overbuary
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2008 21:28:37
Svar/Indlæg:
1762/50
Det er selvfølgelig tragisk at hører din historie. Men kan ikke sidde passivt og brænde inde med en kommentar til "og det er grund til man har nemt ved at ryge tilbage til de venner som nu trækker i en i det forkerte miljø"

De "venner" har intet med dine valg om evt vold og røverier, hvorfor fanden skylde skylden på andre når det er DIG der er herre over dine egne beslutninger? :no:

Jeg har selv en lillebror der er på vej ud i samme boldgade og han er stadig lige så blind som du er. Undskyld de barske ord!


ThomasW
 
Overclocker
Tilføjet:
02-09-2008 21:48:05
Svar/Indlæg:
86/1
Hvis du virkelig er motiveret til at "komme videre", så ville jeg da tage fat i min sagsbehandler og sætte ham/hende ind i mine tanker og planer om fremtiden, da de kan være med til at guide dig i en rigtig retning.


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
02-09-2008 21:50:21
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg ved ikke, hvad du ellers har af muligheder - men jeg ville nok overveje #8's råd.

Ellers vil jeg bare sige held og lykke med det. Jeg håber det kommer til, at gå dig godt. 🙂


MSJ1982
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2008 21:55:45
Svar/Indlæg:
3577/353
Nu ved jeg ikke hvad du skal ind og sidde for, men der er altså nogle steder hvor du kan have et arbejde ved siden af, og så er det i brummen når du har fri


morten-turi
 
Superbruger
Tilføjet:
02-09-2008 22:30:11
Svar/Indlæg:
924/212
fedt du ikke giver op om et nyt liv! der er sgu så manger unge der giver op pga af stress eller mindre ting.
Kom videre! start på skretch! 🙂


steen
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2008 23:03:10
Svar/Indlæg:
2870/65
Har selv (for mange år siden) været rodet ind i noget rigtigt snavs, med hyppige besøg af Yarden osv. Blev, som du, træt af de lidt kedelige besøg.

Besluttede at vende mit liv til noget positivt. Fandt et andet sted at bo (30 km væk fra "gutterne"). Det tog et par år at finde ud af at få startet på noget uddannelse, men fik da begyndt på noget nyt.

I dag, 20 år senere, kører tingene bare på skinner: Villa, vovse og volvo (lejlighed, kanin og Mazda 😀 ). Det kan sagtens lade sig gøre at starte noget nyt, hvis man er sat op til det. Forvent at det tager noget tid at starte noget helt nyt, men hvis du holder fast kommer tingene henad vejen.

Som tidligere sagt. #8 råder dig helt fint, men husk at du selv holder ansvaret for hvilken vej du skal.


Miccim
 
Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2008 23:09:01
Svar/Indlæg:
3233/128
Bryd med ALLE dine venner som laver det MINDSTE skidt!!! Bryd med dem som snakker om de "gamle" venner. Tag er kold tyrker fra dem resten af livet og brug din tid på at rydde på i de sidste ting. Gør dig helt klart hvornår du har renstraffeattest igen og uddan dig sådan at du er færdig når den er ren sådan at du kan søge jobs med rensamvittighed. Så skal det nok blive godt igen, hvis du har rygraden til det, for det har de færreste nemlig....



Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
03-09-2008 01:35:51
Svar/Indlæg:
646/62
Tak til alle jer der giver mig den ros 🙂

Jeg vil lige påpege at jeg på ingen måde er ubegavet. Mine karakterer for 9 og 10 klasse ligger på et gennemsnit på 9,5 .. Hvilket da slet ikke er helt ved siden af ..

Fremmedlegionen? WOW ... det havde jeg slet ikke tænkt over. Det ville jeg klart springe på fra dags dato hvis det er muligt? - Men nu taler jeg altså ikke fransk?

Jeg ved også godt det er muligt bare at flytte landsdel - hvilket også står til overvejelse .. men det kræver jo samtidig et bosted og et arbejde .. Det kræver også at den kære dommer går med til den vej jeg nu vælger og på den måde skåner mig for mere fængsel.

- Jeg er 19 år og bliver 20 til april ..

Jeg er, på trods af mine gode karaktere, IKKE bogligt anlagt. Derfor jeg ikke vælger HTX eller anden høj boglig uddannelse.

Min største interesse er at arbejde med mennesker - redde mennesker. soldat, redder, brandmand, ambullance assistent .. u name it ..

Men der er da også en masse andre ting jeg interreserer mig for .. klart der er .. og man kan jo ikke sige nej uden at have prøvet det. Eller kan man?

I mit tilfælde bliver det nok en uddannelse på en søfartsskole frem for 2 år i brummen ..

Men igen, jeg er stadig åben for andre forslag .. og daamn jeg ville ønske militæret ville tage mig ind ..

Jeg har en tidligere dom for røveri og en løbende sag for væbnet røveri. Der ligger en lang historie bag. Men det er sådan anlagt at jeg altså har den mulighed at komme ud at sejle eller måske starte på en frisk på en helt anden måde og slippe for fængslet. Hvorfor behøver vi slet ikke komme ind på ..

Min sagsbehandler, min mentor og mine andre kontaktpersoner er skam udemærket klar over mine tanker og ideèr og de prøver også at hjælpe mig så godt som de nu kan ..

- -

Undskyld rodet i mine posts.. jeg orker ikke stille det pænt op .. er møg træt ..


#15
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 01:56:36
Svar/Indlæg:
4657/53
Fremmedlegionen tager alle og det er ligemeget om du kan fransk eller ej .
det skal de nok få dig lært .

Den søfartsskole bom bom hvis jeg ikke husker helt forkert, Så er der en del små kriminelle elever der går der.

Jeg mener det er der min gamle far fik dæksdrenge/elever fra.
Ja han var kaptajn på en coaster og de havde normal 2 elever om bord.

Når så de skulle på skole et par uger ,så var de samme med nogle af de andre forbryder og den gamle skulle altid hente dem hos politiet.
det var altid små ting de lavede,
stjæle en bil i en brænderet osv

Så hvis det er den skole, så tror jeg ikke på det er noget for dig, der er for mange små kriminelle der lokker til nye ulykker.


Her er fremtiden, det er den svenske side.
Det er helt sikkert at hvis du overlever. så er du en mand når du er færdig.
http://www.legion-recrute.com/...


Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 02:15:28
Svar/Indlæg:
8555/439
Det er godt nok mange år siden,min familie passe kriminelle.
men vi fik en del ud at sejle med den stenfisker der ligger i Stubbekøbing? prøv der,eller ring til
Er du interesseret i at arbejde på et skib i dansk eller internationalt farvand, så kontakt Søformidler Laila Dalsager på tlf: 87 13 40 00.
eller
Er du interesseret i at komme ud at sejle og er du kok, tjener, stewardesse, steward eller lignende, så kontakt:
Søformidler Martin Steffensen på tlf.: 99 31 52 20
http://www.eures.dk/ooizzCMS/D...


Har i tænkt så langt,at nogle gange ? skaber det danske samfund selv kriminelle.


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
03-09-2008 02:25:59
Svar/Indlæg:
646/62
15#

Du har til dels ret mht til søfartsmuligheden. De tager folk ind med pletter på attesten. Folk som mig. Men hvis man, som mig, har gjort det op med sig selv at man nu vil noget seriøst med sit liv .. Mon så ikke uddannelsen kun vil stå for gode varer ..

Jeg har allerede mailet fremmedlegionen.. jeg taler både dårligt engelsk og fransk .. tager de mig ind så jeg klar .. det en ting der sikkert ..

16#

Jeg har kontaktet en del rederier allerede og alle sammen er fyldt fop eller brugere ikke "danskere" mere. Dem som du nævner - er det via søgning eller fordi du ved de mangler? Men ihvertfald er det et forsøg værd.. Tak 🙂

Jeg er nu ikke kok eller noget af det du nævner 😛

og skal jeg endelig sejle - ja så skal det sku være internationalt.


- - EDIT - -

"Har i tænkt så langt,at nogle gange ? skaber det danske samfund selv kriminelle."

- Ja, og det mener jeg bestemt det gør. Samfundet har mange brister.


Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 02:46:38
Svar/Indlæg:
8555/439
prøv at ringe til 70300838 😉 sig du søger arbejde til søs
http://www.3f.dk/soemaend

ellers 🙂 De sejler i EU
http://www.peter-madsen.dk/

her er den fra Stubbekøbing
M/S Kisel ApS
Ceresvej 7
4850 Stubbekøbing
Tlf: 5444 2350



Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
03-09-2008 02:56:01
Svar/Indlæg:
646/62
Det er også noteret. Alle aftaler, numre og hvad der kommer af forslag bliver noteret og jeg forsøger mig selvfølgelig med det hele.

Dog håber jeg lidt på fremmedregionen nu. Selvom en kontrakt på 5 år hvor jeg ikke ser meget til familien lyder hårdt. Men tjaa.. Det er nu det jeg brænder for.


Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 03:00:19
Svar/Indlæg:
8555/439
fremmedregionen. ikke alle kommer hjem 😉 det er hårdt som fanden selv 😉
efter de 5år,kan de gi dig et nyt navn i frankrig,hvis du ønsker det 😀

(de tager alle dine presonlige papir,og du får et nyt navn/nr i 5år 😛 )
de kan leje dig ud 😉 de eger dig 😉 du har ikke noget at skulle sige 😉


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
03-09-2008 03:02:23
Svar/Indlæg:
646/62
20#

Jeg er klar over det 🙂

- - Meget at tænke på - -

Godnat


gabbadoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 03:36:17
Svar/Indlæg:
3065/208
#0

"Jeg har selv snakket med en "Kim Bausted" som har hørt lidt rundt omkring og nu afventer svar om jeg kunne sendes til sønderjylland og bo ... "

Det er pissefint du får brugt din krop, for det er kanon for psyken (nedrivning er godt, aggressivt arbejde, og det er godt!), men det du står eller falder på med hensyn til om dommeren erklærer dig for 'egnet', er hvilke planer du SELV har for din fremtid... så du skal sku argumentere godt for, hvordan du vil skaffe dig selv en villa, en vovse og en ferrari... ehh... en kælling osv.

Du skal også overbevise både din advokat, dermed dommeren, om, at samfundet får gavn af din frihed, og det gør samfundet bedst hvis du uddanner dig. Men helt ærligt, en helvedes masse disciplin ombord på en båd, hvor det eneste 'i' har tilfælles er at hade chefen??? Hvad er det værd, og er de bedre inspiration for dig?Uddan dig!

Jeg har selv en ren straffeattest, og jeg værner sku godt om den. Jeg har sku taget en del stoffer, men pga. en pige og skolen (er desværre ikke sammen med hende og røg osse ud af skolen pga. fravær) kvittede jeg hele møget og prioriterede uddannelsen og mit eget velvære - det er DET du skal gøre .... bajerne vandt, men stofferne mistede fuldstændigt tiltrækningskraften.

Du skal finde ud af HVAD det er der betyder noget for DIG - og KUN dig - fuck resten, og det inkluderer dine gamle junkieagtige, tyvagtige venner, som du nok alligevel ikke kan bruge til en skid, for var de en skid bedre end dig selv? Er det gået dig ringere end de fleste af dem? Eller er du den ene af 6 der dur til noget?

Hvis du siger du vil være socialrådgiver, er jeg sikker på dommeren vil være på din side, men hvad kan du gøre for de 5 andre? Hvorfor skal du have særbehandling? Hvis du finder ud af det - på en overbevisende måde - FÅR du det!


gabbadoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 03:53:23
Svar/Indlæg:
3065/208
EDIT... du skal i princippet vise, at dit mål, er at vise du har til hensigt, at være en helt anden end den dommeren kigger på, og det gør du kun hvis du viser ambitioner, så dommeren kan se, at ingen vinder ved at du frihedsberøves, men at samfundet vinder, dels ved at se du selv har taget ansvaret, men også ved at du har valgt at spytte i statskassen, skattemæssigt, og ved at hjælpe andre... ansvarlighed er SUVERÆNT NUMMER ET!

Du skal diskutere med din advokat om du har brug for en psykologprofil - for det tæller; hvis du selv synes dine forældre har været rådne... men husk at både anklageren og forsvaren har ret til at fremhæve det de synes væsentligt i den sammenhæng, så 'vær unik' - vær bedre end dem (forældrene) ... vis at du kan bestå problemet 'social immobilitet' - men vis osse noget kærlighed (hvis du har nogen) - vælg dig selv! FUCK IKKE DINE FORÆLDRE, knep dem på den yndige måde ❤


gabbadoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 04:11:33
Svar/Indlæg:
3065/208
For de fleste, velopdragede?, er fængslet nok højest en rimelig stor edderkop... ligeså snart du har leget med den, finder du sikkert ud af den er din ven!

Hvorfor?


gabbadoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 04:14:10
Svar/Indlæg:
3065/208
Fængslet er en løsning på alle andres problemer, men har du en løsning på dit eget problem, vil fængslet fremstå som en vittighed!


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 04:19:53
Svar/Indlæg:
7111/480
nu det der med fremmedregionen vil jeg da lige fortele hvad jeg har fåget af vide ved ikke om det paser men var en jeg kente på et bogsted som en vend have været der og han var stuket af fordi det var det rane heleve han fortalte af vis han var blivet fanget var han sempelhen blivet banket til døde men nu er det bare hvad jeg har fåget af vide jeg ville ikke selv tudre af gøre det men må du selv om nu har jeg fortalt lidt hvad jeg hørte fra ham vis ven have været der så må du selv vudere 🙂


1holmes
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 06:18:17
Svar/Indlæg:
1375/88
Inden du måske vælger Legion Etrangere, Hvad jeg umiddelbart ikke vil anbefale dig at gøre, syntes jeg du skal læse lidt på den her side. http://www.fremmedlegion.webby...


T|Conan
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 07:23:50
Svar/Indlæg:
452/23
Jeg vil sige gør som nummer #8, tjek den med sagsbehandleren. Og så skal du da klart ud og sejle. Tror ikke at Legionen nødvendigvis er en god ting, måske heller ikke dårlig men jeg ville personligt hellere ud på havet et stykke tid :)

Mvh. Henrik


#29
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 08:45:41
Svar/Indlæg:
4657/53
Selv i Frankrig har de ikke dødsstraf .
fremmedlegionen er fransk militær ,som arbejder rundt omkring i verden .
De er ikke leje soldater.

De er bla i Afghanistan som fredsbevarende styrker .
Da det er fremmedlegionen frankrig sender ud på de opgaver.
De arbejder under Nato og FN osv.

Men ja det er ikke for tøsedrenge og mor er der ikke .
men efter 5år .så er din straffe attest ren i dk og du kan sikkert få en militær Karriere
i danmark bagefter.


Soldaten
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 08:49:31
Svar/Indlæg:
286/42
Det er rigtigt at militæret er meget betænkelige ved pletter på straffeattesten. Især er sager med vold grimme. Som hovedregel er grænsen 40-60 dage.
Det kan forekomme mærkeligt at forsvaret som offentlig institution ikke påtager sig et ansvar med at hjælpe folk på ret køl, men det vil også se lidt skidt ud, hvis en tidligere straffet går amok i Kosovo eller Afghanistan. For ikke at tale om de kammerater der er afhængige af personen.
Jeg har selv haft en del værnepligtige med en plettet attest, som jeg gerne ville have arbejdet videre med, men i en stor organisation skal reglerne følges.
Forslaget med Legionen tror jeg ikke på. Der er flere der knækker end der er folk der bliver styrket.
Den med at sejle tror jeg til gengæld på. Hvem ved? Måske ender det med Mærsk!

Du må have held med dit foretagende. Med den vilje du lægger for dagen, er jeg sikker på at du nok skal få succes.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 09:11:03
Svar/Indlæg:
20170/383
#30

helt enig ang. det med militæret. Selv det mindste på attesten kan gøre at man ikke får ansættelse i forsvaret. Og det kan jo egentlig undre lidt.

Tvivler dog lidt på at mærsk vil tage folk ind med så meget på samvittigheden, eller måske ?

Hvad med en borerig ??


Torben67
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 09:42:32
Svar/Indlæg:
736/274
Den lille løsning:
Ubefaren skibsassistent på Coastere (kok og lidt rengøring). Har selv prøvet det og var i havn 1/3 del af tiden, så jeg fik set en del af Europa - også fra den mindre charmerende havneside. De fleste sejler dog kun nærfart, men i modsætning til større skibe får man set noget land!

Sejlede med Folmer og Co. (dem der fik neglet et skib af Somaliske pirater) og kunne dengang ikke anbefale dette rederi. De havde dengang et hårdt syn på personale og omkostninger. Ved ikke hvordan det er nu, men 3F har dog kritiseret dem.


tom81
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 09:46:46
Svar/Indlæg:
20170/383
#32

jeg tror faktisk ikke det har ændret sig meget. Jeg kan huske der var en masse skriveri om samme problematik dengang under piratsagen i somalia 😕

Men Royal Arctic Line, det var måske noget 🙂


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
03-09-2008 11:18:07
Svar/Indlæg:
646/62
23, 23 ,24 & 25#

Tak for kaffe 🙂 Det sku en ordentlig smørre du kom med der.

Du har helt ret og du siger nogen gode ting rent psykologisk og især rent juridisk/samfundmæssigt set.

Jeg vil ikke være socialrådgiver selvom det selvfølgelig ville være en mulighed da folk som mig der selv har været i lortet har tendens til at være god til at hjælpe andre ud af de samme problemer.

Jeg snakken sagen videre med min sagsbehandler/mentor og ser hvor langt jeg kommer.

Stadig står den på fremmedlegionen, søfartsskole - eller et rederi som vil have mig.

Det hvad jeg går og tænker lidt over og undersøger nærmere ..

- - EDIT - -

Jeg brænder altså VIRKELIG for fremmedregionen. På en måde ærgeligt hvis jeg så rent faktisk kan blive optaget men at jeg har fundet mig et rederi i mellemtiden. Nå jeg har ikke tid til at vente på svar så jeg søger alle veje lige nu.


1holmes
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 11:47:00
Svar/Indlæg:
1375/88
#34 du skal være opmærksom på, som der også er beskrevet i det link jeg har lagt i #27, Legionen undersøger også ens tidligere forhold, det vil sige også om man evt. er efterlyst, eller på andre måder har en krimminel "kariere", hvis det er tilfældet bliver man udleveret til politiet, som så tager den derfra.


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
03-09-2008 13:38:06
Svar/Indlæg:
646/62
35#

Jeg ved godt legionen undersøger alt om en og selvfølgelig skal have løbende sager osv klargjort. Men dette kan også opnås hvis dommereren herhjemme synes om den ide.

MEN .. fremmedregionen er virkelig hvad jeg brænder for .. men det er desværre ikke bare noget man sådan lige gør .. jeg har ikke midlerne til, ud fra egen pengepung, at rejse til frankrig .. opsøge et kaserne og ringe på døren ved porten .. derefter se om det bliver et go eller et no go ..

Jeg brander for det .. men ligger det på hylden lidt endnu ..

Istedet vil jeg prøve mig frem med et rederi .. sejle som matros og måske tjene lidt sorte penge ved siden af når nu jeg er i havn .. Det kender jeg da andre folk som klarer sig fint med ..

Hva faen .. kan da også være jeg hopper på en af søfartsskolerne .. men ved sku ikke. intromødet på nyborg søfartsskole idag kl 13:00 har jeg rykket til næste onsdag samme tid ..

Shiit .. jeg skal ihvertfald bare væk herfra, tjene penge og slippe for brummen ..


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
03-09-2008 15:11:51
Svar/Indlæg:
646/62
Det viser sig at efter ret så nye regler er det direkte imod reglerne at sejle med nogen rederier nu uden at have været igennem de første 5 måneders grundkursus på en søfartsskole.

Så jeg satster lige nu på intro mødet på nyborg søfartskole på Onsdag kl 13:00

🙂

- -

Mht til Fremmedlegionen så er det stadig min største prioritet - men desværre bare ikke muligt lige pt når jeg slet ikke har midlerne til at smide en rygsæk på og begive mig mod en af frankrigs kaserner .. Det vil jeg tage op når jeg har lidt penge at gøre godt med og når jeg har læst lidt mere på sagerne ..


#38
Riis
 
Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 15:37:46
Svar/Indlæg:
4657/53
der køre masser af lastbiler til frankrig der kan gi dig en lift, hvis det er .



Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
03-09-2008 15:46:25
Svar/Indlæg:
646/62
38#

Der er nok en mulighed. Og jeg brænder virkelig for det. Men synes det lidt et stort spring at tage i min alder. Måske lige vente et par år.


#40
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2008 18:56:23
Svar/Indlæg:
2357/72
#39 Ikke for at rode op i det hele igen, men jeg har lige siddet og læst dine tråde med alt det ballade du har været igennem. Du er ung og kan sagtens, (ved godt det er lidt for nemt at sige), nå at rette op på sagerne. Du har lavet en masse lort, og selv været udsat for nogle af de groveste ting.

Jeg vil, efter hvad jeg har hørt/læst, på det kraftigste fraråde dig, at søge ind i Legionen. De starter med, at knække dig psykisk og fysisk, og hvis det kan lade sig gøre, "genopbygger" de dig som de vil have det. Desuden er det kun noget med 10% af ansøgerne der bliver optaget, så man skal være MEGET robust for bare, at komme forbi den første forhindring. Skulle det lykkes for dig, og kommer du levende derfra, er det langt fra sikkert at din psyke er intakt. Mange kan simpelthen ikke finde tilbage til det "normale samfund", når de har været igennem den mølle. Jeg har faktisk læst om nogle episoder, hvor politiet er kørt ud til lufthavnen, når de hører at en eller anden er på vej derned, for at tale vedkommende fra det.

Btw. er der næsten ingen der taler fransk dernede, da de fleste er udlændinge. Franskmændende tager hellere en lang tur i brummen, da de har lært hvad det drejer sig om.

Jeg gik i parallel-klasse på Teknisk Skole med en der havde været dernede og han var sgu skingrene psykotisk. Han var lige ved, at brække armen på en pige, der løftede op i ærmet på hans t-shirt for at se hans Legionær-tatovering. Så er der sq noget galt!

Nu kan jeg forstå du har et par sager kørende, så jeg kan kun give dem der anbefaler, at du tager ud og sejle, ret. Du kan i det mindste ikke ryge i brummen, hvis du befinder dig på den anden side af ækvator...hehe. Desuden ser dommere og domsmænd tit mildere på, især unge, hvis de har vist de har rettet op på Deres liv, ved fx. at have fået et job. Du er jo trods alt stadig kun teenager.

Men uanset hvad du vælger, vil jeg da ønske dig held og lykke med det. Tror du får det meget bedre, når din første succes-oplevelse kommer...og det gør den, bare rolig. 🙂


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
13-09-2008 19:37:43
Svar/Indlæg:
646/62
40#

Dit svar ligger næsten op til en update fra min side af 🙂

Jeg vil stadig have fremmedlegionen i tankerne og måske endda gribe chancen om et par år .. Jeg ved godt hvor hårdt og uretfærdigt det er både psykisk og fysisk. Men jeg vil mene jeg har psyken til det og det er stadig hvad jeg brænder for .. Dog er det lagt helt på hylden for nu ..

Istedet vil jeg starte på nyborg søfartsskole meget snart. Det er, modsat andre, søfartskoler baseret på kost og logi. Dvs du bor på skolen og IKKE må forlade pladsen. Du har undervisning fra morgen til aften og kan dermed ikke sidde på værtshus fra kl 16 som man normalt gør på de fleste andre søfartskoler ..

Når så det er sagt vil jeg lige påpege at min kriminalforsorg er helt inde i det og så skal jeg så sammen med hende, min sagsbehandler og skolens forstander finde en økonomisk løsning. Det er meget dyrt at gå der og jeg skal jo også have en form for lommepenge eftersom du ikke får SU på den skole åbenbart ..

Jeg håber selvfølgelig på at få revaledering af kommunen, som så både betaler ophold, mad, tøj og lommepenge.. Det kunne være fedt.

Men det er MEGET svært at få så der skal der argumenteres for min hårde opvækst .. Hvad netop denne skole kan gøre for mig frem for en alm søfartsskole .. osv osv.

Måske lykkedes det. Men hvis ikke finder vi sammen en anden løsning så de om ikke andet bare betaler opholdet. Det er sku da også bedre end at ende op i brummen 🙂

Jeg skal til møde om dette på Onsdag 🙂


#42
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2008 19:53:15
Svar/Indlæg:
2357/72
#41 Det lyder bare som en super god idé, med den skole. Jeg er ret sikker på du nok skal komme ind. Din sagsbehandler lyder meget engageret og hvis du synes det er lidt svært med argumentationen, kan du godt stole på, at hun har styr på det.
Man må jo sige du har forudsætningerne for det, mildest talt.

Men jeg krydser fingre for at det lykkes...og jeg plejer at få ret. 🙂

GL m8!


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
13-09-2008 19:55:31
Svar/Indlæg:
646/62
42#

Ja. Det må man sige.

Tusind tak 🙂


animal-mik
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2008 20:51:14
Svar/Indlæg:
908/160
Drop Fremmedlegionen - du binder dig for 5 år.
Hellere tag på søfartsskole mv.

helt og lykke...



Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
13-09-2008 23:35:27
Svar/Indlæg:
646/62
44#

Det jeg skam klar over 🙂

Ja søfartskole et par år fra nu 🙂


hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2008 23:58:23
Svar/Indlæg:
7263/260
#45

Kan du arbejde?. Altså jeg tænker mere på Smed?.


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2008 01:02:16
Svar/Indlæg:
5224/222
Tror sgu ikke helt på at du ikke kan klare det boglige siden du er rimelig velformuleret... ta straffen og evt. kom i gang med at læse noget samtidigt. Uddannelse er vejen frem, du er jo kun lige gået i gang med dit voksen liv. Startede selv sent på en hård én (cand. pharm) og fortryder ikke i dag.


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
14-09-2008 14:04:12
Svar/Indlæg:
646/62
46#

Sagtens. Jeg god med mine hænder.

47#

Jeg kan skam sagtens. Jeg har meget gode karakterer i folkeskolen. Men det ikke det jeg brænder for.. Men altså jeg har da også været inde og kigge på mange uddannelser og de fleste kræver altså at straffeattesten er iorden. Især dem som har en del praktik forløb. Jeg vil sku ikke hoppe på HTX eller noget i den stil. Så er det sagt.

Søfartsskolen lyder helt fin 🙂


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
19-09-2008 10:02:13
Svar/Indlæg:
646/62
Jeg har netop fået svar fra kommunen og det viser sig at de IKKE vil gå ind i sagen. Meget Meget mærkeligt. Forstanderen fra skolen kunne slet ikke forstå det idet 80% af skolens elever fik hjælp af kommunen. Vi snakker altså 20600,- i måneden og et startgebyr på 10-12 tusind.

Men det blev der ingen snak om. De gav mig så ogå ret i at det var en god ide og de synes jeg har et godt gå på mod - ih tak 😕 .. De mener også jeg skal ud af byen så hurtigt som muligt ..

Fanme om de så vil hjælpe med en lejlighed i det fynske område - faktisk tæt på skolen - idet jeg har gamle venner der og det derfor ville være et godt sted at starte på en frisk.

Så nu står jeg så helt på egne ben igen når kommunen åbenbart ikke formår at hjælpe de folk som rent faktisk har brug for det ☹

Men nå ja, de har sørme åbnet for min kontanthjælp igen men kræver jeg har job inden oktober. Som om det kan lade sig gøre ..

Hold kæft hvor har jeg lyst til at gøre noget meget meget dumt mod den sagsbehandler.


#50
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2008 10:43:04
Svar/Indlæg:
2357/72
#49 Øv for helvede! Du kan jo starte med, at skifte sagsbehandler, det står dig frit for. En af mine kammerater stod lidt i samme situation, og der hjalp det da.

Den lejlighed de vil hjælpe dig med, ligger den i en anden kommune? Hvis den gør, er det jo nogle helt andre folk der skal hjælpe dig hvis du flytter.

Nu lyder du jo som en fyr der har pæren iorden, så er der ikke andre uddannelser du kunne tænke dig at prøve? Et eller andet SU-berettiget, hvor du har mulighed for at få SU-lån oveni? Der er nok ikke nogen uddannelser der starter lige nu, men jeg mener du kan "låne" kontanthjælp indtil du starter. Det er sådan set ligemeget om det viser sig, at det ikke er noget for dig. Du kan altid skifte retning, men hovedsagen er at du er kommet igang.

Prøv at søge hos nogle anlægsgartnere. De mangler sq altid nogen til, at slæbe sten, og lave alt det hårde arbejde. Det er ikke specielt godt betalt, men det er stadigvæk en helvedes masse mere end hvad du får på kontanthjælp.

Nu skal du ikke tage, at gøre noget dumt fordi det hele ikke falder i hak i første forsøg. Det kommer til, at tage noget tid før alting går iorden.

Nu kender jeg ikke din familiesituation, men ville det evt. være muligt, at du kunne låne en sofa derhjemme, bare sålænge du søger arb./udd. hvis det nu ikke lykkes inden oktober?


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
19-09-2008 10:57:14
Svar/Indlæg:
646/62
50#

Det nytter ikke at skifte sagsbehandler idet denne beslutning er taget af min sagsbehandlers leder igennem jobcenteret.

Kriminalforsorgen blev også lidt overrasket og hun sagde noget med at der kommer et tidspunkt hvor kommunen har spyttet lidt for meget ud og simpelthen vælger at lukke af for alt.

Du misforstår - Kommunnen ville IKKE hjælpe med en lejlighed.

Du har ret i at jeg simpelthen bare må op på benene igen og finde andre muligheder. Selvom jeg har gode karakterer fagligt så har jeg bare ikke lyst til en faglig uddannelse. Men ja - det et spørgsmål om at tage hvad man kan få. Noget er også bedre end intet og som du siger kan jeg jo altid skifte retning igen.

Nu skal jeg bare lige tage en ting af gangen. Hele dette topic handler jo egentlig om jeg er nød til at søge ud af den by jeg nu bor i. Jeg har gamle venner som opsøger mig konstant og det slider virkelig på mig.

Kunne jeg bare få en lejlighed på fyn et sted kunne jeg jo snildt tage den derfra. Det vigtigste er at jeg kommer væk herfra, får pusterum, og derefter starter op på en uddannelse.

Min familie siuation er meget skidt. Dårlig opvækst. Massere stres og sure miner.. Jeg har dog en sofa i et lille værelse ved de gamle. Og boede der faktisk engang - men de gamle er ligeså fattige som jeg selv og det kræver derfor jeg spytter i kassen hvis jeg skal have husly og mad på bordet hjemme.

Derfor bliver jeg i min egen lejlighed. Men ja - jeg skal sku væk herfra.


#52
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
19-09-2008 11:25:37
Svar/Indlæg:
2357/72
Skal det være på Fyn? Dine chancer for, at finde arbejde forbedres jo væsentligt, hvis du er villig til at flytte til en anden landsdel. Der er fx. masser af ufaglært arbejde i Nordjylland, hvor jeg bor. Der er jo ingen der siger det er for evigt, men bare indtil du er økonomisk på fode igen.

Her er bare lige et af de hotjobs der er på jobnet.

JYDEPOTTEN APS
(Arbejdspladsen ligger i Aalborg kommune)
Serveringsmedarbejder søges til hurtig tiltrædelse.

Fast løn m/pension tilbydes.

37 timer pr. uge, fordelt på første uge: Onsdag - fredag - mellem kl. 14.00 og 02.00 , næste uge: Tirsdag 14.00 og 02.00, lørdag 14.00 - 03.00, søndag 14.00 - 24.00, hvorefter 4 fridage.

Fast vagtplan forefindes.

Ledige stillinger
1

Det ligger heller ikke mere end et par hundrede meter fra hvor jeg bor. Så kunne jeg komme ned og få en snak, når min computer ikke forstår mig. 😀


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
19-09-2008 12:04:18
Svar/Indlæg:
646/62
52#

Hehe bestemt en mulighed. Jeg bor i vejle nu og der også mange hot-jobs. Jeg har bare været utroligt uheldig med at blive spurgt ind til straffeattest. Har aldrig set ligende. Men jeg har gjort op med mig selv at jeg altså vil igang med en uddannelse.

Grunden til jeg vælger fyn, svendborg, faaborg eller nyborg omegn er at jeg har et par rigtig gode og solide kammerater der. Helt tilbage fra min 10 klasse på efterskole som var en rolig periode i mit liv med massere af computer og rigeligt med arbejde 🙂 Jeg har kontakt til disse venner dagligt og har endda snakket om måske at finde en lejlighed med en af dem. Derfor fyn 🙂

Når nu man "flygter" fra det gamle er det altid en plus at have lidt netværk det nye sted man nu søger hen.


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
22-09-2008 22:17:41
Svar/Indlæg:
646/62
Så er der ansøgt, meget velformuleret, til svendborg søfartsskole om min situation. Håber dette hjælper. Der kan jeg starte 1 Januar hvis jeg bliver optaget. Men håber på at kommunen vil gå ind og hjælpe med et bolig indskud i Svendborg allerede nu.


SoundWave
 
Elitebruger
Tilføjet:
23-09-2008 06:10:13
Svar/Indlæg:
3011/103
Min onkel hoppede for mange år siden på en cykel, og cyklede til Fremmedlegionen. Han blev optaget og var, da jeg så ham sidst, ret højtstående indenfor Fremmedlegionen.
Du kommer igennem helvede, men til gengæld vil du med lethed kunne få en dansk militær karriere bagefter.


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
30-09-2008 15:15:27
Svar/Indlæg:
646/62
Så der møde på svendborg søfartskole på fredag kl 10.15 🙂


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2008 15:40:19
Svar/Indlæg:
5891/423
#56 det lyder godt... håber virkelig du finder dig et job, eller sådan noget,... bare du ikke er sammen med ...undskyld, de flok mongoler, som hjælper dig med at løfte kriminaliteten, istedet for et velfungerende job, hvor du har massere af muligheder, hvor du ikke skal være bange for, at en eller anden idiot kommer og backstepper dig... håber virkelig du kommer ud af det slummiljø.. 🙂


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
30-09-2008 18:11:42
Svar/Indlæg:
646/62
57#

Me2, Me2 🙂


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-09-2008 19:57:23
Svar/Indlæg:
5891/423
#58 Glemte at sige, at det lyder måske grimt, men at Mc D faktisk ansætter nogle som har været kriminelle tidligere eller er... de har lavet et verdens om spændende´projekt... altså hvis du kan arbejde der, til at starte med... man skal jo starte fra bunden 🙂


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
09-10-2008 12:43:36
Svar/Indlæg:
646/62
Change of plan 🙂

Jeg fik en plads på svendborg søfartskole, men .. Magen til højrøvede snobber har jeg aldrig set. De havde undersøgt mere om mine forældres baggrund end jeg selv vidste bare fordi jeg havde "en straffeattest" så ville de gøre det klart at sådan nogen som mig ikke normalt var velkommen.

Jeg har valgt at glemme alt om dem .. Istedet tager jeg mig sammen og starter på HTX næste år. Derefter for at begynde på Universitetet - hvis alt går efter planen.

Kunne være fedt hvis man om 8 år var Civil Ingeniør i Robotteknologi (kanditat)

Det en stor uddannelse men det satme os spændende. Så nu må vi se tiden an. Endtil vil jeg stadig, som planlagt, flytte til svendborg og få en lejlighed og et job endtil skolestart.


Martin.v.R
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2008 13:40:08
Svar/Indlæg:
8555/439
så er der dømt dans/kamp sport 😉


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-10-2008 14:44:07
Svar/Indlæg:
5224/222
#60 Thats more like it 😀

Du kan muligvis forkorte HTX tiden ved at tage et "adgangskursus til ingeniøruddannelserne", det kan gøres på 2 semestre


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
09-10-2008 18:42:09
Svar/Indlæg:
646/62
61#

HEHE 😀

62#

Skal jeg kontakte mit universitet med info om dette? Vil jo gerne på universitetet så hurtigt som muligt.


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2008 22:02:15
Svar/Indlæg:
5224/222
#63 Sry... havde ikke set du skrev tilbage...

http://www.vidar.dk/vidar/vidp...

det er ikke så hårdt som det ser ud... kanon undervisning af seriøse undervisere og hvis du finder et par engagerede studiekammerater så skal nok gå


hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2008 22:05:12
Svar/Indlæg:
7263/260
#63

Altså, vil du i lære som Klejnsmed eller vil du bare arbejde lidt?.
Jeg har en kanon mester, der er en eller to der heller ikke har en pæn straffeattest, bare de kan arbejde, så er han nærmest ligeglad hvad de har lavet.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-10-2008 22:11:49
Svar/Indlæg:
5891/423
#60 najs.. tænker også på civil ingeniør i robotteknologi 🙂...håber sku det bliver godt for dig... så skal alt det gamle lort bare væk... som man siger..
glem det gamle. Få en uddannelse, og derefter få dig en kæreste... og måske nogle børn 😛


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
12-10-2008 00:03:27
Svar/Indlæg:
646/62
64#

Det lyder nu pænt svært. Især når man tænker på matematik er mit dårligste fag og at det oven i købet er 3-4 år siden jeg gik i skole. Jeg tror, med det i baghovedet, at en HTX vil være bedre for mig.

65#

Skal sku ik i lærer som det der nej hehe. Skal bare tjene penge til jeg starter skole.

66#

Det også en spændende uddannelse. Alt det gamle lort er sådan set væk. De bande venner jeg tidligere rendte med opsøger mig ikke i mit hjem mere. Eftersom der lige er røget et par stykker af dem ind og sidde. Jeg passer bare mig selv.

Jeg har desuden fået lejlighed i svendborg pr 1 november. Så jeg helt "Væk Herfra"



Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2008 00:06:40
Svar/Indlæg:
5224/222
Jeg havde ikke læst i mange år da jeg startede og matematik var heller ikke mit stærkeste område... blev overrasket hvor nemt det gik, især når jeg tænker på at jeg havde lige været i gennem en grim skilsmisse og festede som gal torsdag til søndag... du kan godt, det er ikke værre en htx med underbetalte undervisere... har aldrig haft så kompetente (nu flipper nonig ud) lærere 😀


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
12-10-2008 00:17:07
Svar/Indlæg:
646/62
68#

Jeg vil tænke over det. Men min matematik kunnen hedder 6 og 7 taller i folkeskolen (det gamle karakter system 0-13) hvorimod alle andre fag ligger på 10 og 11.

Men det kunne da godt være 🙂


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2008 12:39:23
Svar/Indlæg:
5224/222
#69 med de karaktere får du det nemt... så kan du bruge lidt ekstra krudt på mat, og tro mig du bliver trukket i gennem. De får jo kun penge hvis du består kurset så vidt jeg ved.
Prøv at tale med en vejleder og forklar din frygt for matematik...


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
12-10-2008 14:14:17
Svar/Indlæg:
646/62
70#

I Will.

Og tak, for hjælpen 🙂


season88
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2008 14:24:04
Svar/Indlæg:
1221/95
lad mig være den første der siger...: Velkommen til Svendborg.... 🙂
Det er en utrolig dejlig by med masser af muligheder, og der er faktisk ret mange arbejdespladser der søger medarbejdere. Hvis du har lyst, så skal det jo nok være noget deltids noget når du nu også skal gå i skole, og hvis du som du selv siger er god med dine hænder, så er der endnu flere muligheder her i Svendborg 🙂

Men som sagt, velkommen til Sydfyn 🙂


mooboo
 
Superbruger
Tilføjet:
12-10-2008 14:27:03
Svar/Indlæg:
606/20
Cil også byde dig velkommen til sydfyn, og kan kun give season88 ret, svendborg er en dejlig by. Hvis du en dag har lyst til at mødes over et par øl så skal du ikke være bange for at smide en PM. Er selv lige pt. bosat på Tåsinge som ligger lige syd for Svendborg men både arbejder og søger bosted i Svendborg. Så hver ikke skræmt over du ikke kender mig, for jeg kender heller ikke dig :)

God vind.


Pvt.P.Nutz
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2008 14:43:48
Svar/Indlæg:
5224/222
#71 Fornøjelse at hjælpe og held og lykke... er selv utrolig glad for at jeg gennemførte en lang uddannelse, det kan også mærkes på tegnedrengen 😀


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
12-10-2008 15:33:22
Svar/Indlæg:
646/62
72#

Jamen tak 🙂 Jeg søger dog noget fuldtids job nu eftersom der lidt tid til skolestart. Men ja når skolen starter så bliver det deltid.

73#

Tak til dig også. Det kan vi helt sikkert godt finde ud af en dag 🙂

74#

Hehe det tror jeg gerne. Eneste minus med de lange uddannelser er TOPSKAT!


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2008 15:36:33
Svar/Indlæg:
5891/423
#75 jamen du skal ikke betale TOPSKAT hvis du deler din løn ud, på forskellige ting... som eks. aktier osv.. en af mine venners far tjerner 120.000 kr om mdr. og han betaler 38 % skat fordi han har fordelt sin løn 😉


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
12-10-2008 15:51:43
Svar/Indlæg:
646/62
76#

Det er selvfølgelig en ide. Dog skal der stadig betales skat af fortjenesterne på aktierne. Bare ikke så meget igen 🙂



anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2008 15:56:50
Svar/Indlæg:
5891/423
#77 nemlig 🙂, men det er vel også ok at bidrage til samfundet 😉.. når man nu selv har naset på det et stykke tid (ment til alle 🙂)


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
12-10-2008 16:03:42
Svar/Indlæg:
646/62
78# Haha pas på hva du siger 🙂

Jeg har sammenlagt fået 20k ud af min bistand.. 4 måneder på kontanthjælp ialt .. Og den er stoppet. Så nu det ud i noget arbejde ..

Men ja .. Vil da godt betale til skat, men synes det tåbeligt at bare fordi man ønsker at tage sig sammen og knokle i 8 år skal man betale mere skat end alle andre.

Omvendt synes jeg det iorden at de HELT fattige .. enlige mødre med en hav af børn og dårligt betalt deltidjob skulle kunne slippe billigere end de 40% hehe ..

Sku jeg bestemme hed det 30% for dem og 40% for alle andre 😛


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2008 16:08:39
Svar/Indlæg:
5891/423
#79 JEG synes 30 og 45 % ellers kan vi sku ikke få gratis sygehus... Eller måske skulle vi få MC D og alle de andre kæder til at betale DANSK Skat, istedet for Amerikansk eller kinisisk 🙂

men ja.. der er noget i det du siger 🙂


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
12-10-2008 16:12:49
Svar/Indlæg:
646/62
80#

Muligvis, muligvis. Men nu er VI jo ikke politikkere. Jeg ik' ihvertfald 😀


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2008 16:20:44
Svar/Indlæg:
5891/423
#81 Jeg er heller ik (16 år), men jeg kan godt lide politik, når vi IKKE har en statsminister som ligner en abe


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
12-10-2008 16:22:53
Svar/Indlæg:
646/62
Han ligner altså ik en abe! Han ligner en Action Man! (Altså den der legetøjsmand) Prøv selv at sammenlign dem.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2008 16:24:13
Svar/Indlæg:
5891/423
#83 ham "Action Man" figuren? ...ej Collar nu holder du 😛... han ligner en orangutang


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2008 16:25:33
Svar/Indlæg:
5891/423
se selv:

http://peecee.dk/upload/view/1...


🤣 🤣 😲 😲


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
12-10-2008 16:26:31
Svar/Indlæg:
646/62
HAHAHA 🤣 🤣

Back to topic - altså hvis den ik efterhånden er ved at være afsluttet 🙂


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2008 16:27:48
Svar/Indlæg:
5891/423
#86 sorry, hvis jeg kom til at OT'e for meget :yes:... men ellers held og lykke 😉


Collar
 
Superbruger
Tilføjet:
12-10-2008 16:37:56
Svar/Indlæg:
646/62
87#

Jeg startede vidst 🙂

Tak tak 😀