Cybercitys IP-telefoni

Diverse d.  02. september. 2008, skrevet af speed six
Vist: 358 gange.

speed

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2008 21:49:18
Svar/Indlæg:
786/83
Hej

I forbindelse med, at Tele2 overgår til Cybercity, flytter mit internet- samt fastnetabonnement over til Cybercity.

Min fastnetforbindelse bliver konverteret til en IP-forbindelse. Jeg har i den forbindelse et spørgsmål til det udstyr, jeg modtager fra Cybercity.

Ifølge de papirer, jeg har fået, får jeg tilsendt en ZyXEL P-2602R:

http://www.zyxel.dk/web/produc...

Jeg kan ikke finde ud af, om det er en decideret router eller blot et modem med mulighed for IP-telefoni.

Kan i hjælpe med en afhjælpning herpå?

Hvis det er en router, kan i så komme med forslag til andre kompatible routere (skal understøtte IP-telefoni), jeg kan anvende i stedet.

Ud over IP-telefoni vil jeg gerne have indbygget gigabit switch og wireless N teknologi.

/Henrik
penol

Superbruger
Tilføjet:
02-09-2008 22:05:42
Svar/Indlæg:
570/21
Det er en router du får. dog uden switch og wi-fi. du kan jo bare sætte en trådløs router efter den zyxel. Sådan har jeg selv gjort det og det funker fint. du kan også vælge at få en trådøs fra cybercity, det bliver dog dyrt i længden.

speed

Elitebruger
Tilføjet:
02-09-2008 22:13:44
Svar/Indlæg:
786/83
Tak for det hurtige svar.

Kan jeg bare smække en anden router i efter ZyXEL'en eller skal der først ændres i ZyXEL'ens konfiguration?

Og hvad med den router jeg smækker i efter? Skal den konfigureres anderledes end normalt?

/Henrik

penol

Superbruger
Tilføjet:
02-09-2008 23:21:51
Svar/Indlæg:
570/21
du kan som udgangspunkt bare smække en router efter zyxelen. Jeg har valgt at definere min "hoved"-pc i min trådløsses DMZ-zone, således at jeg har fuld adgang til nettet på denne.

speed

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 08:16:09
Svar/Indlæg:
786/83
Jeg takker for svaret.

/Henrik