Haha ....... Så fik jeg den endelig op på de 500MHz FSB, det viste sig at være min Bios som forhindrede mig tidligere, version F10a havde åbenbart et problem så snart man ville over 460-475, men med den nyeste F10o bootede den sku i windows første gang med 500x8 = 4GHz ...
Så nu skal der tweakes, 550 skulle være muligt også med denne bios. 😀
Jeg skal tweake og prøve noget mere i aften. Den køre de 500Mhz FSB stabilt ved 1.340v på NB 1.320v så vil den ikke boote ordentligt. Så de 1.340 er sweet spot for de 500MHz, så skal jeg bare have fundet ud af at tweake ram settings og volt så jeg kan komme længere op.
Det er fantastisk hvad en bios kan gøre, var ellers ved at få grå hår, da jeg ikke kunne få den stabil over 450.
Desværre, du har slet ikke de samme indstillinger.
Men pci-e volt til +0,01-0,02 kan hjælpe på dit board da det går ind over VTT. Mit ga-p35-ds4 ville 593fsb med pci-e i det område, vMCH hjalp ikke, og vFSB gav ustabilitet, så std på de to..
#18 Jo jeg skal nok lige poste mine Bios settings, når jeg kommer hjem. Det køre sku ret godt ... og det er endda med 4x2GB Ram i.
Har lige fået mig et par Dominator PC8500 2x1gb i dag. som jeg muligvis lige prøver at klappe i maskinen når jeg rammer et loft, for lige at se om det så er mine ram som hindre mig i at komme højere op. Men den side som jeg fandt i går, som også var skyld i at jeg fandt ud af det med bios versionen, de havde den oppe og rende 550MHz på FSB uden de store problemer.
Ok, det er mine ram som begynder at sætte grænsen nu.
Det er lykkedes mig at få post på 550MHz FSB, men meget mere stabilt er det ikke lykkedes mig at få den med mine 2GB moduler.
Og jeg kan konstatere at det er rammene som begynder at drille nu for mine 2x 1gb Dominator PC8500, har jeg bootet hele vejen ind i windows ved 550MHz FSB men har ikke fint justeret den stabilt endnu, og det er ved at være sent...... men tester lige pt. 515MHz FSB til 24/7 brug.
Så der er sku ved at ske noget nu :) Og jeg kan hurtigt konstatere at for meget Volt er faktisk ikke nogen fordel, det hindre faktisk mere OC'et end det gavner. Man skal finde det helt rigtige punkt.
For lidt volt = Ustabilt / For meget volt = ustabilt så når alt kommer til alt ... skal der sku en masse små fin justeringer til.
Men alt i alt så er jeg meget tilfreds med mit board.
Lyder virkelig som om du har haft travlt 🙂 Men det er fedt når man får medvind... Glæder mig til at du finder dit endelige oc, og poster dine bios inst.