-> #60
Det svarer til at de siger: "Den virker da som den skal", hvis de havde solgt dig en brugt mobiltelefon med ridser og løse knapper. Den holder ikke en meter. Er produktet brugt, skal du gøres opmærksom på det ved købstidspunktet. Længere er den ikke.
Selvfølgelig vil de holde på, at de ikke er forpligtet til at foretage sig noget som helst. Da det, for dem, kun vil være en omkostning enten at bytte produktet eller sende det til RMA. Deres avance er antageligt ikke stor i forvejen og derfor vil så meget som en returseddel måske udligne det.
Den holder ikke i længden.
Så må man tage sig i agt for at handle de steder hvor prisen på varen er lavere end alle andre steder. Jeg får nærmest lyst til at sige, at man får hvad man betaler for. Omvendt, så står der ikke noget i købeloven om hvorvidt god eller dårlig service falder ind under juridiske betegnelser der dækker over defekter, mangler, brugte eller slidte produkter.
De kan ikke bare påstå, at de kan sælge en vare som "ny" og derefter mene, at varen er købt som beset. Det er jo i bund og grund det de forsøger at binde dig på ærmet. Men du benytter dig af din 14-dages returret og så må du ærgre dig over, at de kr. 50,- du sparede ved at købe hos en velrennomeret forretning, går tabt ved en pakkelabel på omtrendt samme pris.
Men, du skal fortsat holde på, at du ikke var gjort opmærksom på, at produktet blev solgt som brugt. Der sidder højest sandsynligt en eller anden erhvervspraktikant med røde ører lige nu, og en chef der ikke rigtigt kender noget til sagen.
Det her var blot endne en spand vand på min "Kan-ikke-lide-Getmore"-mølle.