Barebone med flere HD

Diverse d.  03. september. 2008, skrevet af KleitusIV
Vist: 282 gange.

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
03-09-2008 12:16:59
Svar/Indlæg:
4295/306
Hej

Jeg har et projekt hvor jeg vil lave en lille PC til at stå i et skab inde i stuen, hvor der også vil være tilsluttet en skærm så ungerne kan bruge den til at se noget tegnefilm og spille lidt DR Oline osv.

Men samtidig vil jeg gerne bruge den som en fælles "server" hvor man kan have en masse lager af billeder og DV filer. Min hustru og jeg har hver vores bærbare hvorfra vi så vil tilgå de fælles filer på denne mini-server.

Jeg har samlet en Shuttle til mine forældre for noget tid siden og var ret vild med den så tænker på noget i samme stil.

MEN

Problemet er der så vidt jeg ved kun kan sidde max 2 diske i en Shuttle, og jeg vil jo gerne kunne smide 3 eller flere i...

Findes der en barebone eller lignende mini-pc som også har plads til flere diske?

Alternativet er selvfølgelig "bare" at koble eksterne USB diske på den inde i skabet, men jeg ville helst hvis den bare kunne have det hele i boxen.

Nogen herinde der har gode erfaringer med mini-PC'ere og barebones?

/Kleitus
mdp

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 16:14:15
Svar/Indlæg:
106/16
du kan ihvertfald godt få plads til 3 diske uden modificering i en shuttle sp35p2pro og sx38p2 pro ( intel maskiner) og som regel 2 stk i andre modeller . men ser ikke det store problem i kun 2 diske der er så store hdd!er på marked i dag til billig penge så med mindre du skal have et par hundre dvd film på den også så kan jeg godt se dit problem :) på de 2 modeller jeg skriver om er der også sata bag på mobo så de derved kan sætte flere diske til 😉

riska

Elitebruger
Tilføjet:
03-09-2008 16:26:53
Svar/Indlæg:
7241/274
Der er 4 interne sata stik på SP35p2pro og SX38p2pro og så er der 2 esata stik bagpå som kan sammen føjes i raid med de interne stik så man har 6 harddiske man har plads til 3 diske inde i men man kan jo bare unlade dvddrevet så er der plads til 4 diske og vælger du så sådan en 6 diske her så burde der være plads nok

http://www.edbpriser.dk/Produc...

3500kr for 6stk 750gig diske

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
11-09-2008 20:26:08
Svar/Indlæg:
4295/306
Undskyld den sene reaktion men tak for jeres svar.

De nævnte modeller er vist uden integreret grafik så vidt jeg ved, og jeg havde lidt håbet på en med integreret grafik, da det vildeste grafiske den kommer til at trække er DR Oline webspil 🙂

En SG33G5 har integreret grafik og endda HDMI udgang hvilket faktisk vil passe perfekt da jeg vil smide et lille fladskærms TV på (ok VGA kan sikkert også gå an). Men ja hvis jeg kan smide 2 diske i af de store burde det vel også være ok.

Men I skriver om eSATA. Jeg kan godt se der sidder SATA stik til eksternt brug, men man kan vel ikke bare kyle en alm harddisk på og så lade den ligge - den skal jo også have strøm. Er det specielle eksterne diske som benytter disse SATA porte? Så kan man vel lige så godt bare benytte en ekstern USB disk, bortset fra hastigheden måske vil være lidt hurtigere på SATA, men når det bare er lager af DV bånd går det vel nok... hmm