-> #0
Velkommen til forum 🙂
Du kan evt. tjekke systemet i min profil. Alle delene er splinternye og har samlet set kostet omkring kr. 4.000,- Min eneste anke er, at jeg gerne vil have det puttet i et mere kompakt kabinet, men det hører under et senere projekt.
Der er i alt tre aktive blæsere i mit system. Strømforsyning, CPU og grafikkort. Jeg har planer om noget vandkøling, så jeg - foruden at gøre systemet HELT kompakt - også har støjsvag computer. Jeg anvender mest min computer til Photoshop, lidt videoredigering og en smule gaming.
Til de to første formål er det alfa og omega med en computer der ikke alene har en god ydelse, men samtidig også er til at sidde ved siden af flere timer i streg. Så der er ingen tvivl fra min side. Vælg nogle komponenter med en lille varmeudvikling (få watt): eksempelvis en low-watt CPU, grafikkort og 2.5" disk(e), så du ligeledes får brug for svag køling.
Omvendt, så må jeg sige, at den - til dato - bedste løsning jeg har haft var konstellationen af en Mach II kompressorkøler og vandkøling til grafikkort og nordbro.
Men igen. Det er jo et spørgsmål om økonomi og personlige præferencer 🙂