Ok, som nogle sikkert har regnet ud var det min første lydkorts test. Og der er delte meninger om resultatet.
Næste gang et lydkort skal testes, vil jeg da meget gerne gøre det i et lyddødt rum, med lydkortet 100% isoleret fra andre støjkilder for at undgå den mindste påvirkning. Der udover kunne der være cool hvis jeg kunne teste det på en 7.1 system i den absolutte topklasse, samt alle de måleinstrumenter jeg skal bruge. Hvis nogle kan arrangere dette, så send mig venligst en mail.....nej spøg til side...tror godt i forstår hvad jeg mener.
På HwT bruger vi det vi nu engang kan fremskaffe til test, og jeg har altså ikke lige et 7.1 system liggende inde i et skab, så jeg er nødt til at prøve at få det bedste ud af det jeg har. Jeg har ikke et lyddødt testrum jeg kan bruge, men en generel idé om hvordan tingene skal lyde, og for sølle 400,- er det kort here langt mere end fint til at se film og høre musik på. Også i forhold til konkurrenterne i prisklassen.
Det er fedt at I går meget op i testen, men slå nu lige koldt vand i blodet. Selvfølgelig kunne det testes noget bedre med det perfekte udstyr, men testen er lavet på et Empire højttaler system som bestemt ikke er dårligt, og måden jeg tester på er ved at lytte. Både mht film og musik lød der rigtigt fedt, og er det ikke hvad der betyder noget i sidste ende? Crystalizeren gav også en hel del, og hvis nogen ikke bryder sig om det, er den nok ikke indstillet korrekt. Jeg satte min på 65%, fordi jeg LYTTEDE, og der lød det bedst. Den skal fremhæve dynamikken, ikke stjæle hele billedet.
Jeg brugte graferne fordi nogle er vildt glade for at se benchmarks på alt hvad der kan testes på denne måde. Personligt foretrækker jeg skam også at sætte mig godt til rette og lytte efter mislyde, dominans fra bestemte enheder etc. for i sidste ende mener jeg også at det er lydbilledet der fortæller mest.
Synes måske kommentaren om at jeg ikke har forstand til at lytte til lyd er lige i overkanten. Læs evt min test af empire 2.1 sættet eller BenHeck, der har jeg ikke gjort andet. Men som vi alle ved er folks opfattelse af lyd vidt forskellig, så det er umuligt at tilfredsstille alle!