Bedste internet securitypakke?

Diverse d.  04. september. 2008, skrevet af Burgurne
Vist: 432 gange.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2008 19:16:13
Svar/Indlæg:
5874/1287
Hej.
Jeg har kørt med Kaspersky en del år nu, men den nye version 2009 er for omklamrende og minder efterhånden om Norton mht hastighed. Findes der ikke et bedre alternativ?
Jeg leder efter en samlet pakke bestående af viruskiller, firewall, og gerne anti malware.

Kaspersky var godt, men nu er det for stort og for dyrt efter min mening. Jeg kører XP så ikke noget med, at den indbyggede firewall er god nok :)
phgn99

Superbruger
Tilføjet:
04-09-2008 19:24:29
Svar/Indlæg:
722/67
Jeg bruger også kaspersky 2009 og ved at være lidt træt af den ...

så jeg kigger med ;)

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2008 19:44:16
Svar/Indlæg:
7111/480
prøv ESET http://www.eset.com/ du kan hente en prøve udgave som viker i 30 dage syns det køre super og tage ikke det ville i rasuser

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2008 19:52:46
Svar/Indlæg:
1915/57
Deres firewall er bare ikke noget at råbe hurra forhttp://www.matousec.com/projec...
jeg ville samle en selv af gratis programmer som comodo-superantispyware-AVG8.0 eller avira antivir.

Spear

Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2008 20:14:23
Svar/Indlæg:
564/13
Kører Windows Firewall med Spyware Doctor og ThreatFire og tænker mig lidt om når jeg er på nettet. Scanner også jævnligt med AdAware - da man mindst skal bruge 2 antispywareprogrammer sideløbende imo.

Havde en del sjov med mit netværk og Comodo, der ellers er meget anerkendt, så forlod det for nogle år siden.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
04-09-2008 22:26:58
Svar/Indlæg:
5874/1287
Jeg har faktisk tænkt på aviras sikkerhedspakke med firewall og hele pivtøjet, men jeg kender kun til, at deres viruskiller får fin kritik, jeg kender intet til firewallen. Er den bedre / dårligere end Kaspersky 7?

Jeg synes det er lidt lettere med en internet security-pakke og så et gratis virusprg ved siden af som #4 skriver.

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 05:59:48
Svar/Indlæg:
1915/57
#4 du skal da give comodo en chance mere hvis det er flere år siden du prøvede til med den 🙂 Den er virkelig en rigtig god firewall, med indbygget malwarescanner og Defence+(hips), de har virkeligt gjort noget ud af den.

#5 Hvorfor betale når du kan få rigtig stabile løsninger som næsten ikke bruger ressourcer-gratis-?Med AVG8.0+ superantispyware(free) Har du virusprogram+2 gode antispyware/malware scannerer-AVG med realtime og en rigtig effektiv on-demand med superantispyware. Og comodo firewall(slår næsten alle betalbare) med indbygget malwarescanner(hov,så har du 3 😛 ) og hips(host intrucion prevention system). Det er en kanon løsning syntes jeg.

Du kan da prøve det,det har ikke kostet noget hvis det ikke er noget du bryder dig om. 🙂

Spear

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 08:26:31
Svar/Indlæg:
564/13
#6 Tak for det gode råd, men stoppede for længe siden med at bruge antivirusprogrammer, synes de er passé. 🙂 Har kørt Norton i 80´erne/90´erne, Trend osv. Brugte i nogle år ZoneAlarm Pro - før den blev gjort ressourcehungrende, også Comodo - er villig til at prøve Comodo igen, men: http://www.tweakguides.com/TGT... - Koroush Ghazi skriver noget om Firewalls i denne guide et sted, synes det er godt.-

Synes AVG 8 er tungt, har efterprøvet det et par uger for lige at tjekke det ud. 🙂

Har du tjekket gratisversionen af ThreatFire ud, virker fint, kører let på en svag computer, og kan endda tage vira, hvis det er det. Mit gratis bud vil være ThreatFire, Windows Firewall med alle dens mangler, I know, og så AdAware 2008. Men jeg vil lige se om Comodo har oppet sig i de år jeg droppede den. Er altid villig til at lytte til et godt råd. 🙂

majofl

Overclocker
Tilføjet:
05-09-2008 09:40:44
Svar/Indlæg:
321/56
Hej,

Jeg kan anbefale: CheckPoint ZoneAlarm Internet Security Suite

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 12:03:15
Svar/Indlæg:
5874/1287
#6 jeg har efterhånden hørt en del om denne comodo firewall. Er den til at finde ud af, eller er den meget "nørdet" som f.eks Outpost kan være?

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 15:21:16
Svar/Indlæg:
1915/57
#9 det bestemmer du faktisk selv. Defense+ kan slåes fra men så mangler du jo hips funktionen.Og den spørger jo en del i starten indtil den har lært dine "vaner" og programmer at kende.En del er dog i comodos safelist til at starte med. Ellers er deres forum et kanont sted at få hjælp og jeg mener også at spywarefri har lavet en dansk guide til den.Men det er klart at jo mere automatiseret,jo mindre sikker.Al sikkerhed starter jo ved manden ved rorpinden 🙂

#7 tjek comodos forums ud.de har virkelig nogle fede projekter under udvikling.
ja har hørt at threatfire skulle være helt kanon,har dog ikke fået prøvet det selv...endnu 🙂

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 16:43:51
Svar/Indlæg:
5874/1287
#10 nu er det ikke så meget trainings-delen jeg mente med "nørdet", men mere hvis man f.eks. vil spille online, og en bestemt .exe fil skal have adgang via en bestemt port, men resten af PC'en skal se porten som lukket.
SVJV er alle firewalls pi... irriterende lige i starten indtil man har trainet dem (bortset fra den nye Kaspersky 2009 som er ALT for automatisk og sløvende)

MadsH

Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2008 05:38:40
Svar/Indlæg:
1915/57
#11 det er ikke så galt syntes jeg,men det er klart.Alt er nemt når man har lært det 🙂 men igen. Comodo's forums. Der er løsninger på alt ang firewall'en.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2008 07:04:16
Svar/Indlæg:
6531/410
Jeg kan anbefal en fornuftig hjerne og styr på højre hånd.

IMO kan intet slå den kompo, jeg har ikke noget antivirus ud over hvad der er med vista.

har kun en gang haft virus og på det tidspunkt havde jeg norton installeret men den fangede den ikke LOL.

Teresa

Moderator
Tilføjet:
08-09-2008 07:18:28
Svar/Indlæg:
2458/91
Er selv stor-forbruger af kombinationen:

Avast
spybot
servicepack 3/Vista servicepack 1

Fin kompination jeg endnu ikke har haft problemer med, og har indstalleret på alle husets computere...

+ de er gratis.

I de tests jeg har læst er det udelukkende kaspersky der har fået topkarakterer. Så det skulle vist være næsten hip som hap hvilke af de andre kendte mærker der vælges.... Dog må jeg sige at jeg ikke ville overveje northon. Det beskytter fint, men er for tungt.

mp_3

Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2008 08:03:28
Svar/Indlæg:
3588/418
Jeg forstår ikke, folk vil ud og bruge en masse penge på at købe sikkerhedspakker.

Man kan donwnloade masser af forskellige sikkerhedspakker som er gratis, og er mindst lige så gode. Jeg har altid brugt AVG free edition, og jeg har aldrig haft virus.

Burgurne

Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2008 13:08:58
Svar/Indlæg:
5874/1287
Det er ikke så meget viruskiller delen jeg efterspørger viden om, men firewallen, og husk i den forb. at jeg kører XP, så alt mht Vista's firewall, defender o.lign. kan jeg ikke rigtig bruge til noget.
Hvad jeg derimod _kan_ bruge er en 2 vejs firewall (også 2 vejs på klientsiden, hvilket XP's indbyggede ikke er), og denne firewall må så gerne være sammen bygget med antivirus mv. som Kaspersky er det, men uden at være så omklamrende som Kaspersky 2009. Men det er da muligt, at jeg i stedet skal se mig om efter en seperart viruskiller og firewall.