Problem med opstart og stabilitet

Diverse d.  05. september. 2008, skrevet af freak_master
Vist: 243 gange.

freak_master

Redaktør
Tilføjet:
05-09-2008 03:50:34
Svar/Indlæg:
6368/477
Jeg har en kæmpe problem med stabiliteten på min computer.

Jeg tænker at det er mine RAM der "halvvejs" virker?

Hvis jeg starter windows media player for at høre musik, og derefter hurtigt åbner firefox, så crasher den totalt, det samme sker, lige så snart jeg gør andre ting. Når jeg så genstarter på knappen, vil den ikke starte. Den kan ikke finde min harddisk, og åbner INTEL boot agent?

Her er det så det sjove kommer. Slukker jeg på min PSU, uden at slukke computeren først, og venter så ca. 10 sek. så sker der det, at den pludselig godt vil finde min harddisk, og kommer med windows bootscreen osv. men der står den så tilgengæld i ca. 10 minutter, og så står den bare stille. Der skal igen slukkes bagpå og startes op forfra, og så tager det den ca. 30 sek. og så er den startet op igen.

Når den går ind i intel boot agent eller stopper med at komme videre fra windows boot screen får jeg en fejl på mine RAM, skriver en farvekode ting bagpå jeg har sat i den. Men bliver den jo så genstartet, sker det ikke igen, før computeren crasher igen.

Men hvis jeg så endelig får den startet efter et crash, melder den en masse fejl i 2 specifikke programmer; nero og min grafik driver. Her kunne jeg måske også mistænke den for at være fejlen?

Det skal også lige siges, at åbne et spil, uanset hvilket, kan tage mellem 1 til ca. 12 minutter afhængigt af størrelsen og grafikken på spillet. Når spillet så endelig er åbent, kører den spillet helt glat med fuld grafik og det hele. Bliver spillet så minimeret, starter baladen. Det kan tage den op til 9 minutter at minimer et spil (prøvet med Team Fortress 2), og herefter kører den så godt igen, men starter jeg 2 programmer på samme tidspunkt, dør den simpelthen bare, og musen crasher helt, og hdd LED stopper helt med at blinke eller lyse.

Kan dette ikke også være harddisken? For når jeg downloader med mere end 100kb/s, så dør den også næsten helt ud, bare ved at åbne et program som firefox, og så går den helt ned på 30 kb/s, og når FF så er startet, kan den sagtens runde de 100 igen, og hvis jeg lukker alt der er åbent, har jeg nået hastigheder på over 800 kb/s, men så er den heller ingenting til.

Ved godt det var lidt af en roman, men var desværre nødvendigt, tror jeg?
freak_master

Redaktør
Tilføjet:
05-09-2008 19:41:19
Svar/Indlæg:
6368/477
*bump*