ØV - SHG konkurs = AFSLAG på RMA!!!

Diverse d.  05. september. 2008, skrevet af angloamerikansk
Vist: 840 gange.

angloamerikansk

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 10:02:14
Svar/Indlæg:
978/160
Handler ALDRIG NOGENSINDE med SHG mere, ALDRIG! :no:

Nu har jeg mailet til SHG næsten hver anden uge siden jeg 1014 dage INDEN de krakkede sendte mit Inno3D 8800GT 512MB kort til RMA da det var brændt af (kanon, første gang jeg prøver at et grafikkort går i stykker).

De har HVER gang mailet tilbage at kortet var liiiige på trapperne fra leverandør som havde accepteret at sende mig et nyt.

I dag kommer så dette svar på min ugentlige mail:

Hej

Varer der er blevet krediteret / indleveret før d. 17/6-08 hører til det gamle SHG som der er gået konkurs, og vi må derfor beklageligvis ikke udbetale / ombytte dit tidligere tilgodehavende.

For at få et eventuelt tilgodehavende skal du derfor sende et brev til det advokatselskab der varetager sig af konkursboet hvor at du fremsætter dine krav.

Det skal sendes til:

KromannReumert

Att. Christian Jul Madsen

Rådhuspladsen 3

8000 Århus C

Efterfølgende spørger jeg:

Tilhører det "GAMLE" SHG, jamen hvem/hvad er så det nye af selskabet, hvad hedder de/i ???

Hvortil de svarer:

Det nye selskab er også navngivet shg.dk, dog under nye ejere og nyt cvr-nr.

Hvordan en i himlen kan man sige JA TAK til at køre videre med et kendt brand og have alle fordelene ved det i stedet for at skulle starte forfra, MEN man skal ikke stå til ansvar for noget som helst ???

Handler ALDRIG med SHG mere, sikke en latterlig moral. :no:

Er netop ved at sende brev til advokaten. Får garanteret intet ud af det, og 8800GT 512 er heller ikke meget værd i dag, men det er princippet!!!!
xt0m

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 10:04:28
Svar/Indlæg:
2587/91

angloamerikansk

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 10:07:58
Svar/Indlæg:
978/160
De har mit kort jo, så har intet rigtigt.....

angloamerikansk

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 10:17:01
Svar/Indlæg:
978/160
Nu har jeg mailet til dem at de skal returnere mit afbrændte grafikkort så jeg selv kan tage kontakt til producent.

Torben67

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 10:17:55
Svar/Indlæg:
736/274
Hejsa,

Hvis de har sendt det ind til leverandør, burde det være en ekspedition at få det retur fra shg.dk. Prøv at ringe - den sendte mail ligner noget autosendt.

Ellers tager du originalprisen på gfx og sender det øjeblikkeligt til advokaten. På et eller andet tidspunkt udløber fristen for simple krav mod konkursboet. Har selv et sådant til at ligge.

Held og lykke. Er selv píssed over, at de køber navn, organisation, lager osv, men ikke forpligtigelser.

angloamerikansk

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 10:23:16
Svar/Indlæg:
978/160
Held og lykke. Er selv píssed over, at de køber navn, organisation, lager osv, men ikke forpligtigelser.

Det er lige netop det som pisser mig af.... 100% :no:

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
05-09-2008 10:27:08
Svar/Indlæg:
5363/442
#5 Der er da klart at de ikke vil stå til ansvar for det gamle firma.

Ville du have det bedre med, at de var gået konkurss måske??

Nof

Overclocker
Tilføjet:
05-09-2008 10:29:06
Svar/Indlæg:
590/30
Jeg er også færdig med at handle ved shg...syntes det er totalt fusk de bruger det gamle navn

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
05-09-2008 11:51:33
Svar/Indlæg:
15982/637
#6: JA TAK - HELST !
Så er alle i samme båd og ingen forskelsbehandling.

Jeg har ikke lagt en krone i det ***** sted siden Marts - og jeg har også bedt om at de slettede min bruger for det er nemlig ulovligt at medtage kundeoplysninger og i nyt selvskab uden at forhøre sig med den pågældende kunde... klamhuggere, lusepustere, narrehatte, hængerøve, ignoranter, jammerkommoder, skidesprællere, skvadderhoveder :@

Zorba

Superbruger
Tilføjet:
05-09-2008 13:08:57
Svar/Indlæg:
1142/59
Jeg forstår heller ikke, at de måtte overtage kundedatabasen når de ikke også overtager forpligtelserne. Det må godt nok være nogle gode advokater (fuskere?), som har stået for hele den overførsel.

Jeg har siden deres "genoprettelse" overvejet at handle der, men jeg får hele tiden den der "hmmm" tanke i baghovedet. Det er indtil videre ikke blevet til et køb, så jeg tror nu aldrig rigtig jeg handler hos dem igen.

MaddPirate88

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 13:28:46
Svar/Indlæg:
2576/125
Holder mig også fra dem fra nu af.. At de går konkurs er hvad det er, men de beholder alt fra det gamle firma, men ikke forpligteelserne pisser mig godt og grundigt af. 😐 ☹

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 14:24:43
Svar/Indlæg:
1248/70
#0 - det er jo netop hvad jeg har skrevet i flere tråde, men det er mig uforståeligt at mange bruger herinde synes at den forretningsgang er helt OK :no: siger jeg og min "hardware" pengepung

og det samme gælder for skandalen omkring lukningen af ExpressDelivery.dk/itbutikken.dk/PC-netto.dk = konkursrytteri = midt-data.dk hvor ens reklamationsret forsvandt i den blå luft..... 😐

----------CB

mtum

Overclocker
Tilføjet:
05-09-2008 15:07:23
Svar/Indlæg:
280/13
11#
Jeg er meget enig. Det er mig helt ubegribeligt, hvordan det i dagens Danmark overhovedet kan være lovligt at genbruge noget som helst af det tidligere selskabs "Brand", uden samtidigt at varetage dets forpligtelser.
Det opfordrer jo netop til konkursrytteri, da det simpelthen er for nemt/rentabelt.

Det er i øvrigt usmageligt, at disse ændrede betingelser omkring tidligere handler hos SHG er gemt "flere klik nede" på deres hjemmeside, sådan at eksisterende kunder kan komme til at købe flere produkter, uden at opdage dette.

Mine top3 på blacklist er pt:
SHG
GETMORE
MIDTDATA

6#
Jeg siger også "Ja tak". Fair nok, at der er dele af selskabet, der kan bruges igen, og andre som simpelthen ikke lader sig gøre, men så skal de ikke kalde det SHG, eller noget som helst, der minder derom. Det er jo nærmest falsk varebetegnelse.
Jeg er også 99% sikker på, de ikke må genbruge kundedatabasen, selvom der kan argumenteres for, at det er gjort i en god mening.
Og som minimum burde de have sikret sig, at alle fik de ændrede RMA-betingelser pr. mail. Fy for ..... siger jeg bare.

AW

Superbruger
Tilføjet:
05-09-2008 16:03:22
Svar/Indlæg:
289/24
Fra og med i dag er det slut med at handle ved SHG! Sys de er latterlige..

Duko

Overclocker
Tilføjet:
05-09-2008 16:12:37
Svar/Indlæg:
40/3
Ikke for at gleme de slettede også alle faktura uden at sige noget. Forstår ikke hvorfor alle brugere ikke bare blev slettet når alt indhold blev.

Torben67

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 17:36:25
Svar/Indlæg:
736/274
#12 fortæl lidt om dine problemer med Getmore. Har selv gode erfaringer med dem.

xt0m

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 20:20:06
Svar/Indlæg:
2587/91
#15 samme her - vel at mærke efter de har fået ryddet op i butikkens brådne kar..

phg

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 20:25:12
Svar/Indlæg:
1399/43
jeg syntes det er fint i alle stopper med at handle ved SHG,så er der ikke så lang kø når vi andre kommer 😉

mtum

Overclocker
Tilføjet:
05-09-2008 22:09:51
Svar/Indlæg:
280/13
Du kan starte med at kigge lidt her - Det taler for sig selv.

http://hwt.dk/forumthread.aspx...

Og ja, alle kan begå en brøler, eller være uheldige med en enkelt ansat, men når man så smider om sig med juridiske termer, som man åbenbart ikke har begreb om, så er der ingen undskyldninger. Det ligner i øvrigt mere, at de skal forvirre, fremfor at informere imo.

Jeg har ikke selv handlet hos Getmore, da jeg heldigvis stødte ind i adskillige lignende tråde, inden jeg nåede dertil.
For ikke så længe siden var der en kunde, som købte et højtalersæt, som var bulet og skrammet, men han var firmakunde, så de gad da ikke lade ham returnere.

Nogen gange kan ting bare godt være for billige.