hjælp til NAS

Diverse d.  05. september. 2008, skrevet af Spio
Vist: 252 gange.

Spio

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 12:09:52
Svar/Indlæg:
1114/293
hejsa derude

er lidt af en klaphat til det her med nas-server

har nassen og pc'en siddende på en router og de er i samme arbejdsgruppe og via routeren får de begge en ip. det skal lige siges at jeg ikke går på nettet via routeren men har den kun sat til for at lege med nas'en

det hele er sat op med programmer og jeg har også kunne set nas'en under arbejdsgruppecomputere men tror det var efter en genstart så får jeg hele tiden den fejlmeddelelse at MShome er ikke tilgænglig eller jeg ikke har rettigheder og jeg ved faktisk ikke helt hvad jeg har gjort

håber det giver lidt mening det jeg skriver

Spio
steen

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 13:05:00
Svar/Indlæg:
2870/65
Er du sikker på at både NAS og PC er i samme arbejdsgruppe?

Hvad har du kaldt NAS´arbejdsgruppe:MSHOME?

Virker som om de alligevel ikke er i samme arbejdsgruppe...eller at computeren ikke opfatter sig selv som værende i den samme MSHOME-arbejdsgruppe som NAS gør.

Du er også sikker på at du ikke er "kommet til" at sætte et mellemrum, punktum eller komma i navnet på arbejdsgruppen på hhv. NAS eller computer?

Kan du pinge NAS´ ip-adresse?

leon2008

Overclocker
Tilføjet:
05-09-2008 13:17:47
Svar/Indlæg:
228/35
Hvilken NAS er det vi snakker om? Hvis det er DS207 eller andre synology produkter burde det "blot" kunne bruges deres Synology Assistant.... og så finder programmet måske serveren.

Spio

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 13:22:51
Svar/Indlæg:
1114/293
det er en DS207 og jeg kan sagten komme ind i nas'en og ændre indstillinger men det er på mit netværk jeg ikke kan komme ind til den.

hvordan er jeg sikker på om pc'en er i MSHOME er det med "opret et hjemme eller mindre kontornetværk" og hvis det er så er jeg lidt usikker på hvilken en af forbindelses typerne jeg skal vælge da jeg bruger mit usb stik til internet og kun mit netkort til router/nas

Spio

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 13:52:46
Svar/Indlæg:
1114/293
nu har jeg været inde i sytem og pc' og nas'en er begge på MSHOME

jeg må have lavet noget ged med noget netværk fordi jeg ikke går på nettet over min router men med sådan en usb dims indtil mit fiber ankommer