Team Danmark sagsøger OCTeamDenmark

Litteratur d.  05. september. 2008, skrevet af The Boss
Vist: 1448 gange.

The

Chefredaktør
Tilføjet:
05-09-2008 13:36:22
Svar/Indlæg:
4741/1690
David mod Goliat, i kampen om et web domæne..

Læs hele nyheden her: http://www.hwt.dk/newsdetails....
CF

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 14:00:45
Svar/Indlæg:
4689/105
Det er da FULDSTÆNDIG åndsvagt det der! :no:

Hvordan kan "OCTeamDenmark" skade TeamDenmarks varemærke??? De beskæftiger sig jo med vidt forskellige ting!

Trueson

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 14:01:12
Svar/Indlæg:
638/62
Ja undskyld mit sprog... men de møgbelortede selvforhærdinge røvhuller skulle sku ikke have lov på at træde på OCteamdanmark hvis det stod til mig... Som om det skader dem på nogen som helst måde at en så lille gruppes navn læner sig op af noget så fundamentalt som "hold danmark / hold fra danmark"....! ARGH.... LASSE ER VRED..:!!!!

Det minder mig om dengang Macdonalds trufmede en lille pølsevogn med navnet "macdonalds"... altså så er man da også for smålig og nederen, det ødelægger nok ikke et firma med en omsætning på 1 trillion at pølseman John hedder det samme som dem!!!!!

Til sidst kan man jo ligge vægt på at OCteamdk til hver en tid vil høste flottere medaljer end hvad de "rigtige" gjorde til OL... SUCKERS!!!! :no: :no: :no:

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 14:02:04
Svar/Indlæg:
20170/383

Pølsevognen ved faktisk endda McAllans, hvilket egentlig bare gøre det endnu mere grotesk 🙂

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 14:02:43
Svar/Indlæg:
4230/89
arh men da...
det var sq da noget pjat at finde på...

CF

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 14:03:55
Svar/Indlæg:
4689/105
#2 og #3 Jaa, de store firmaer sagsøger bare folk fordi de kan, og ikke fordi det er nødvendigt! :no:

Trueson

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 14:09:00
Svar/Indlæg:
638/62

Ja det er jo til at blive endnu mere harm over...

Jeg håber ved gud der er nogen i OCteamdk's omgangskreds der kunne ligge deres hjemmeside så hårdt ned at der ikke ville stå andet end "OWNED" det næste år... :yes:

Eller "i får jeres hjemmeside tilbage når i vinder noget guld og dedikerer sejren til OC"... 🤣

TB

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 14:13:19
Svar/Indlæg:
767/51
Det er da logik for burhøns at Team Danmak ønsker at forsøge at danne præcedens. OCTEamDanmark ligger tæt op af TeamDanmark, det krænker ikke direkte, men det er et "varemærke" der ligger tæt op af - derfor bør Team Danmark få det afprøvet ved retten om deres brand er så stærkt at man ikke kan lægge sig op af.

Trueson

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 14:21:37
Svar/Indlæg:
638/62

IMO er det mere tydeligt at det er nogle overivrige advokater der ikke har andet at lave... vi snakker om et så latterligt styrkeforhold og når de nu er så fornippet til at bevære deres navn skulle de nok havde valgt noget lidt mere unikt...

Tænk hvis de havde kaldt sig Danmark, så måtte landet finde et nyt navn jo... 🤡

noxon

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 14:26:31
Svar/Indlæg:
3321/21
Ja det hører sgu igen steder hjemme, prøv at søg team danmark og teamdanmark på google og se hvor meget der popper op med det navn og som intet har med teamdanmark at gøre 😴
Og så er det også OCTeam - Denmark og ikke OC - TeamDenmark

Desyncer

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 14:41:36
Svar/Indlæg:
825/76
-Svineri
-Svineri
-Svineri
😎

zound

Superbruger
Tilføjet:
05-09-2008 15:15:08
Svar/Indlæg:
537/9
de skal ned med nakken skal de.. er inde på sitet ❤ og ved da 150% at de ikke prøver at krænke teamdanmark.. men hva deres advokater har sikkert søgt rundt på google efter adresser der ligner deres for at finde nogen at sagsøge.. men hallo de hedder bare som alle de andre OCteam____ lol 😐

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 15:24:00
Svar/Indlæg:
2676/147
TeamDanmark har nu altid været smålige.

De erlatterlige og direkte til grin, og det har de sku alle dage været - synes jeg.

Hvis de seriøst mener de vil gå igennem en retsag med det her, så håber jeg fandme der kommer koncekvenser for dem, på den ene eller anden måde. Jeg skal ialfald gøre alt hvad jeg kan får at pisse på dem. :yes:

-Tahiti

comment

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 15:26:16
Svar/Indlæg:
1230/171
Er OCTeam[indsæt landenavn på engelsk] ikke en international - de facto - standard i OC-kredse?

xt0m

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 16:08:12
Svar/Indlæg:
2587/91
#13 jo.. (tjek bare hwbot.org) derfor er det også sådn lidt "hmm"... 🤡

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 16:18:07
Svar/Indlæg:
3485/76
Hold da kæft man, det bliver mere og mere ude i hampen de ting Team Danmark finder på at gøre.

1. det her er komplet latterligt og som Noxon siger så rigtigt hedder det jo OCTeam - Denmark og reelt slet Team Denmark.

2. Ved ol pålagde de fx svømmerne at de SKULLE stille op i areanas nye fast skin, fordi de for sponsor penge af dem og nogen af svømmerne havde ikke nået at vende sig til dem og den passede ikke lige så godt som Speedos nye fast skin, nogen af dem allere ejede og hvis de ikke stilte op i arenas fik de bøder for det. så politiken er "hellere flere sikre sponsor penge, end medaljer og gode resultater" hvad fanden sker der??

3. de føler sig altid højt på strå, de danske krav til OL deltagelse skal altid liiiiiige være lidt højere end alle andres 😐 whats up with that?

FUCK TEAM DANMARK !!! 😲

Satai

Overclocker
Tilføjet:
05-09-2008 16:29:58
Svar/Indlæg:
700/28
Latterligt, omfg snart skal alle der hedder MacDonald skifte navn og det er det mest alm. Mac efternavn...

//Satai

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 16:47:19
Svar/Indlæg:
8555/439
har lige sendet det til B.T 🙂

Pizzadude

Redaktør
Tilføjet:
05-09-2008 16:51:24
Svar/Indlæg:
5363/442
#7 Præcis, kan godt følge dem i at det er interessant at få prøvet den i retten, og se hvad det kan ende ud med.

1: Korrekt at det hedder OCTeam - Danmark. Men at bemærke det, er jo bare en bekræftigelse i, at deres hjemmeside ikke bør hedde OCTeamdenmark. Men måske nærmere OCTeam-Denmark...

2: Det er da soleklart at TeamDK pålægger deres svømmere at stille op i en dragt fra dem som sponsorerer dem! Der var da ingen der kunne forudse at Speedo lige pludselig ville komme op med en dragt der var så meget hurtigere end alle andres..
En prof fodbold spiller kan da heller ikke lige pludselig sige: Nå, nu gider jeg ikke spille Adidas (eller hvem der nu sponsorer holdet), nu vil jeg spille i Kappa.

3: Har intet problem med de høje danske Ol krav, er da ingen ide i at sende atleter til OL for at de kan komme langt efter de andre...

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 17:07:50
Svar/Indlæg:
3485/76

1: det er stadig småligt og laterligt

2: teamdk promovere dem selv som værende.. DER for idrætsudøveren og fremmesporten. så pålægge nogen at stille op i en dragt de aldrig har haft tid til at prøve til andre stævner og først giver dem den på træningslejren op til er hul i hovedet og fuldstændig urimeligt. desuden bliver svømmere tæt på næsten ikke betalt for at være gode nok til OL og komme med, de gør det for sporten og resultaterne, modsat fodbold spillerne der for penge i hoved og røv og man dermed kan sige de næppe har et problem med at sælge deres sjæl til djævlen så længe deres bankkonto bliver fyldt op jævnligt.
og faktisk så opfandt speedo dragten et stykke tid før, alle svømmerne kendte den og den var syget og tilpasset til mindste detalje, arena vælger så at lave en forhastet rip off der formentlig kan det samme fordi det er stjålet design, men pasformen skulle efter signe ikke ha været helt lige så god. og jeg syntes sku det er at skide på atleterne når nu de går rundt og praller med at "vi gør det for sporten" 😐

3: jamen klart vi vil da gerne have medaljer, men det er lidt at tage chancen fra gode sportsudøvere der er på højde med andre, fra andre lande der for lov at deltage. bare så Danmark kan sige "vi er måske ikke mange, men i det mindste vinder vi medaljer... eller... for det meste da" :no:

Carpe^Diem

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 17:09:40
Svar/Indlæg:
1155/43
Well, nu har vi nu engang investeret i octeamdenmark.com. TeamDanmark har ingen .com domæner i forvejen, så det er ikke fordi de er bange for at man lige kommer til at skrive forkert, også ved en "tilfældighed" lander inde ved os.

http://www.team-denmark.com/

http://www.team-denmark.org/

Jeg er ikke bevidst om teamdanmark reelt har noget med disse sites at gøre, men det undre mig at vi ikke har hørt noget om at de er under "opsyn", skulle da mene at deres domæner ligger væsentligt tættere på end vores..

Ud over det har jeg svært ved at se hvordan man vil gå til en dansk domstol for at få "rettigheder" over et .com domæne. ICANN står for disse domæner, så hvorfor ikke klage her, hvis alt hvad de vil have os til er at skifte domæne navn ? Hvorfor ikke bare bruge den normale klageinstans ?

Dette er selvfølgelig min personlige mening, og hvor denne havner, det må tiden vise :)

[G.N.U.]

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 17:20:39
Svar/Indlæg:
2175/21
skal vi så ikke allesammen som danskere lægge sag an mod team-danmark ??? det ville give lige så meget mening.

Overbuary

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 17:42:00
Svar/Indlæg:
1762/50
Håber i klarer den Peter!

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 17:53:57
Svar/Indlæg:
6181/270
sjovt på team danmarks hjemmeside står der ikke noget om copyright, og jeg tror ikke på at de er en registreret varemærke.
ergo er jeg meget sikker på at de vil tabe en eventuel retssag.

men alle mine tanker og støtte går til OCTDK.

xt0m

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 18:00:23
Svar/Indlæg:
2587/91
Her lidt tankevækkende læsning - dog ikke domænerelateret, men som jeg tidligere nævnte selve gruppens navn. Artiklen til højre, den med "kæmper for guld".

http://www.zacco.com/Portals/0... 😐

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 18:09:38
Svar/Indlæg:
3485/76
hvis de ikke er registret så er det bare hul i hovedet de overhovedet kan få medhold i nogen sager om misbrug af virksomhedens navn.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 18:11:34
Svar/Indlæg:
6531/410

hvis du læser seneste nyhed på http://www.team-denmark.org/

vil du se at Team stupidt danmark faktisk har taget hans domæne

hvad jeg slet ikke forstår er at en hold som octeamdenmark jo netop giver et godt indtryk af danmark og hvor dygtige vi er til den sport at oc pcer selv om vi bare er et lille bitte land.

dette burde jo netop være positivt og gøre teamdenmark stolte af octeamdenmark

men ok det er nok forde octeamdenmark ikke er en flok voldspsykopater der bruger en sport som undskyldning for at smadre andre på en bane.

sesam

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 18:13:38
Svar/Indlæg:
2516/381
Fuck det er langt ude,,håber i klare fri-sag,, TeamDanmark, tag jer nu sammen.. hvem skulle dog tage fejl af de 2 navne,, INGEN 😎

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 18:22:44
Svar/Indlæg:
3485/76
#26 hvem smadre hinanden på en bane?

TB

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 18:58:25
Svar/Indlæg:
767/51
#15 det er sQ da _helt_ normal praksis at man skal stille op i ens sponsortøj til stævner.. Jeg tror jeg ville blive voldsomt upopulær (og nok kyldet ud af klubben) hvis jeg mødte op til løb i andet end min holdtrøje..

teko

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 18:59:52
Svar/Indlæg:
873/19
Det er da ikke Team Danmark der lider under navne tæthed, OCTeamDanmark er da tættere på at vinde noget end det meste af TeamDanmark nogensinde kommer.. Og sikkert også mere populære blandt populationen knyttet til deres område..

TB

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 19:02:07
Svar/Indlæg:
767/51
#26 okay han har haft adgang til et domæne som aldrig har været hans - nu har ejeren af domænet solgt det videre, jeg kan ikke se problemet?

Hvis han har stået som ejer og registrant af domænet, så er det noget HELT andet, men det tvivler jeg meget på han nogensinde har gjort.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 19:44:25
Svar/Indlæg:
6531/410

fodbold spillere, håndbold spillere osv.

plus de tåber er kun går til bold for at smadre hendannen.

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
05-09-2008 19:46:06
Svar/Indlæg:
14079/622
Ha ha, det var sgu da en munter holdning at have til sport. 😲

Synes også det er lidt småligt af Team Danmark. Men sådan er det jo med så meget.

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 20:03:19
Svar/Indlæg:
3485/76
#29 du er jo tyk pandet, du fattede nada af min pointe. FINT at de skal stille op i sponsor tøj, men HEY det er urimeligt at kræve det af dem når de for dem så sent og det handler om OL og deres tider og jeg gentager mig selv DE FOR NÆSTEN INGEN PENGE FOR DET, altså er DET HELE noget der handler om præstationer.
og hvad så om du blev upopulær? hvis du var med til OL og de smed et par dukser i hovedet på dig der sad virkelig dårligt og var syet så du ikke kunne bevæge benen ordenligt, tror du så ikke du ville gøre lidt oprør?

TB

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 20:42:50
Svar/Indlæg:
767/51
#34 jo gu fanden jeg ville klage så det sang - men jeg ville ikke gøre det i det offentlige rum, det skader mere end det gavner. Men min pointe er at man må indordne sig sponsorer - det er trods alt dem der finansierer en stor del af din sport. Og jo jeg kan sagtens sætte mig ind i frustrationen svømmerne må have haft, men thta's life.

DEVIL_DK

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 21:34:16
Svar/Indlæg:
6531/410

hehe ikke alt sport bare se motorsport her ser man altså ikke tilskure banke hendannen

men uha skal to foldbold hold spille kamp skal man spærre det ½ af byen af og tilsjurene skal exkorteres til "kampen" af politi

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 21:41:24
Svar/Indlæg:
8762/174

Enig bare for at tage et eksempel så er der ca 150.000 mennesker til le man og de har ikke ballade der nede overhovedet det er bare sjov og spas fordi folk er kommet for at se noget godt ræs.
Hvis det så er fodbold så går det som du siger

Kvens

Overclocker
Tilføjet:
05-09-2008 21:48:57
Svar/Indlæg:
337/45
Team Danmark, burde fandme bruge deres penge på andet end advokater og sagfører. Ta' hellere og få skaffet nogle guldmedaljer hjem i stedet for - tosser!

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
05-09-2008 21:55:18
Svar/Indlæg:
8762/174
De må jo åbenbart skulle ud med nogle anfald efter OL siden de sådan har set sig ondt på OCTeamDenmark

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2008 00:30:37
Svar/Indlæg:
3485/76
#35 i det mindste deler vi overbevisninger nu. nogen af dem i vært fald. men jeg mener nu der er et tydeligt problem med team danmark, så mener nu ikke det gør større skade end gavn at bringe det frem i lyset 🙂

obimac

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2008 00:50:32
Svar/Indlæg:
486/13
Så er invitation til Facebookgruppen sendt ud til dem jeg kender derinde, inklusiv en opfordring til at videresende..

Det er fanme for lamt af Team*cough*wankers*cough*Danmark.

Edit: Og så er teksten fra OCTeamDenmark.com videresendt til Tv2.
Har sat min mor på sagen da hun har gode kontakter til journalister i diverse medier og har siddet i bestyrelsen i Dank Journalistforbund.
Ikke sikkert der kommer noget ud af det, men det er da et forsøg værd.

DotMatrix

Superbruger
Tilføjet:
06-09-2008 00:59:39
Svar/Indlæg:
345/63
jeg kan kun være enig om det med at team danmark burde være alle mands eje. jeg ku forstå hvis man kaldte sig team kvickly...
der ud over er den nemmeste løsning da at ændre navnet til octeamdk.

Fumlestar

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2008 01:07:16
Svar/Indlæg:
104/3
Jeg elsker mest at de mener at de har ret til disse meget 2 almindelige ord som "Team" og "denmark", specielt når det hedder dAnmark og ikke dEnmark

Nosfer@tu

Superbruger
Tilføjet:
06-09-2008 02:41:25
Svar/Indlæg:
129/3
obimac. kanon den herre :D

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2008 05:05:13
Svar/Indlæg:
2357/72
...boksere kan godt finde på, at slå på himanden. 😳

Glennverner

Overclocker
Tilføjet:
06-09-2008 09:29:58
Svar/Indlæg:
28/4
grunden til at de valgte og svømme i speedo dragten, var sku ikke at arena dragten sad dårligt, den er bare ikke lige så hurtig, inden ol var 14 ud af 15 af årets verdenrekorder slået i speedo dragten, og alle som kender lidt til svøm ved at den bare er hurtigere, nogle lande har forbudt brug af dragten, da de mener at den ikke er tilgændelig for alle, og det skal svømmetøj være.

inden ol var der en dansk svømme pige der satte dansk rekord i 50fri, med 1.5 sek. og det er altså meget, så hvis jeg skulle vælge en dragt som jeg viste var langsommer end den jeg lige have svømmet i til DM, så havde jeg sku nok også skidt stort på sponserne og svømmet i den jeg vidste var hurtigst, og sat dansk rekord, og så nå til nået semifinale eller finale.

#18 hvis nu de satte deres ol kravtider lidt ned, ville vi få flere sportsfolk derover, og så er det sku ligemeget om de bliver nummer sidst, da de næste gang har fået en hel del mere afering og ved hvad det handler om, og nok også lidt mere styr på nerverne.

hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2008 09:48:06
Svar/Indlæg:
7263/260
I skal da klare den Peter!

MaGiX

Superbruger
Tilføjet:
06-09-2008 09:53:57
Svar/Indlæg:
204/16
Sport handler åbenbart kun om fysisk udfoldelse, ikke om intellekt og psykisk udfoldelse i Team Danmarks øjne...

Syntes ærligt talt at det er synd at en så stor organisation ikke kan indse at sport handler mindst lige så meget om det indvendige, om at have hjernen og hjertet med sig hvis man ønsker at vinde noget som helst, og ikke mindst at der hele tiden kommer flere nye sportsgrene til, og ikke alle behøver at handle om fysisk udfoldelse.

Computere og hvad de har givet os gennem de sidste mange år, burde efterhånden have en lige så stor effekt på os mennesker i dagens Danmark, og derfor burde IT sport i alle afskygninger også accepteres på lige fod med de fysiske udfoldelser.

Jeg har enorm stor respekt for Nossy og alle de andre drenge på OCTDK, de har dæleme gjort det godt længe, og de brænder for deres sport som kun top professionelle atleter ellers gør det, og den glæde og entusiasme har gjort at jeg selv er hoppet med på vognen, dog inden for mit eget lille felt.

Det sidste lille spørgsmål jeg dog har er: Hvordan startede denne sag ?!?

Sad en jurist fra Team Danmark og surfede på nettet og lige med et fik lysten til at sagsøge en flok nørder og entusiaster inden for IT på grund af navne ligheder, eller sidder der en wanker et sted derude, med ondt i rektum og tudefjæs over gud ved hvad grund, der meldte os ?!?

Visse underlige ting er sket på det sidste for siden, så jeg tror ærligt talt ikke selv på det første.

MaGiX

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2008 10:21:55
Svar/Indlæg:
3485/76
#46 hehe ja det godt du, men det var nu engang hvad svømmerne der stilte op i speedoen selv havde udtalt til tv, så klap lige hesten engang.
men var det ikke også hvad jeg sagde? at det var et billigt ripoff, hvilket det VAR!! altså ser jegi kke rigtig pointen i at du følte for at fortælle mig noget jeg allerede viste, men hey, hvis det reddede din dag er det vel okay.

#48 nej fordi det er ikke en fysisk aktivitet, hvilket ordet sport er indbegrebet af. det er en hobby.

Glennverner

Overclocker
Tilføjet:
06-09-2008 10:48:46
Svar/Indlæg:
28/4
en ting er hvad de sagde i tv, en anden ting er hvad virkeligheden er, men ok du har set tv, hvor alt er SANDT, så pyt med os andre der har brugte 10år på og dyrke elite svømning, og har prøvet div speddo dragter og arena samt en mill. andre dragter..

så klap lige hesten selv ik, du trænger vist til det, ellers er der flere sandheder inde på tv2.gossip du kan fortælle..

kys kys.

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2008 11:15:31
Svar/Indlæg:
3485/76
#50 jeg har selv svømmet på elite plan basse så jeg ved ikke hvor du vil hen med det? men hvorfor skulle svømmerne selv.... lyve for tv2? det giver jo ingen mening og så vidt jeg ved har de dragter ikke været tilgængelige for "normale" sportsudøvere, man skal så vidt jeg ved ha fået den. den har ikke kunnet købes før nu. så hvordan kan du vide bedre end mig på egenhånds erfaring hvilken der er bedst og sidder hvordan? jeg vælger at stole på den info som svømmerne selv har givet. fordi de er sku nok næppe indviklet i et plot. vis eneste formål er at føre danskere bag lyset 🤡

obimac

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2008 11:36:16
Svar/Indlæg:
486/13
#49+50+51: Det er vist det der kaldes derailing... Tag diskussionen i PM, og lad tråden her køre på det den oprindelig er tilegnet, nemlig TDK vs OCtDK sagen, og ikke Speedo VS Arena VS Konspirationsteori i badedragter 🙂

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2008 11:38:06
Svar/Indlæg:
3485/76
#52 😀 sorry

Glennverner

Overclocker
Tilføjet:
06-09-2008 16:57:17
Svar/Indlæg:
28/4
😲 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 🤣 lumske forhelvede :no:

lumske

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2008 20:25:30
Svar/Indlæg:
3485/76
#54 hvad er dit problem? som om jeg startede diskutionen 😐 hvad ryster du på hovedet af? enten holder du dig til ORD eller også så hold k*** med de smileyer der.
vi stopper NU. diskution afsluttet!