Defekt LCD på bærbar

Diverse d.  06. september. 2008, skrevet af Popsi
Vist: 351 gange.

Popsi

Superbruger
Tilføjet:
06-09-2008 07:39:40
Svar/Indlæg:
15/8
Hej.

Jeg har en Lenovo 3000 N100 bærbar med bla. 2 ghz core duo cpu. Jeg købte maskinen i aug 2006. Efter ca. 1 år begyndte den at vise lyserødt på skærmen der hvor der ellers skulle være hvid farve. Jeg fik ordnet dette på garantien, hvor de sagde de skiftede skærmen, men nu 1 år efter er den begyndt med det igen. Jeg har forsøgt at overtale IBM til at lave det igen men det vil de ikke.. 😩

Maskinen fejler udover det med skærmen intet og derfor er mit spm.

Er der nogen der har en ide om en reparatør i Dk der kunne lave sådan en skade og som ikke flår en totalt for at gøre det. Jeg har læst mig lidt frem til at det blot kunne være en backlight pære der kunne være stået af..

Mvh Preben
bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2008 09:45:03
Svar/Indlæg:
2145/218
Er dette en kosmetisk fejl eller en fejl der rent faktisk går ud over ydelsen på din maskinen og brugen af denne. Hvis det er kosmetisk skal de så vidt jeg ved ikke fixe den ellers skal de. Der er ifølge købe loven en 2 års reklamations ret på de dele der er skiftet og en forældnings frist på 3 år eller noget i den stil. Dog kan du risikere at skulle betale for selve service tiden ved at få skiftet denne skærm.

Hvor bor du henne for hvis det bare er en skærm der skal skiftes kan jeg hjælpe dig eller hvis det er inverteren. Skriv en besked til mig hvis du har nogen spørgsmål

1holmes

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2008 16:42:43
Svar/Indlæg:
1375/88
#0 Det skal de lave. jvf. den danske lov på området påløber der 2 års ny reklamations ret på de dele der er blevet udskiftet.