P182 Kabinet, Blæser starter kun på medium

Diverse d.  06. september. 2008, skrevet af leon2008
Vist: 268 gange.

leon2008

Overclocker
Tilføjet:
06-09-2008 08:31:35
Svar/Indlæg:
228/35
Jeg har lige installet nyt indmad i min nyanskaffede Antec P182 kabinet, men som overskriften siger, så starter den ene blæser kun hvis den står på medium eller max. Efter blæseren er startet kan den godt skrues ned på low.
Det er som om den har for stor friktion til lige at starte. Har I nogen ideer til hvordan det kan løses?

Kan man evt. sætte kabinettes blæsere til bundkortet?
krikke

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2008 08:56:07
Svar/Indlæg:
2335/16
Hvorfor den ikke lige starter op på low kan være fordi den ikke overholder spec.eller får for lidt volt at leve af.

Du kunne jo også skifte den til noget bedre da de standard blæser lamer en del ´faks. til dem her
http://coolerkit.dk/product.as...

Men ja du kan godt sætte den til dit bundkort men det kræver vist du skifter stikket på dem.

NightBreaker

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2008 11:53:01
Svar/Indlæg:
857/27
Det er en fejl i blæserne. Jeg har fået et brev fra Antec og 3 nye blæserne med mit P182.

I brevet står der at der kan være fejl ved nogle af de 120mm blæser der er med P182, og at fejlen er at de ikke vil startet ved low setting men kun fra medium, og efter. Derfor er der kommer 3 nye blæser med. Det skulle du også gerne havde fået med dit kabinet, samt 3 nye blæser.

leon2008

Overclocker
Tilføjet:
06-09-2008 17:57:27
Svar/Indlæg:
228/35
Hmm. Det er en mulighed men jeg har ikke fundet dem .
Jeg har efterfølgende fundet i deres manual at de måske ikke kører ved 5V hvis de er sat til bundkoret da disse måske kun giver 4.5 eller msåke 4.7 V og det er ikke nok til at sætte dem i gang... det kunne være min strømforsyning ikke giver over 5V på low? (se min profil)
Hvordan fik du fat på de ekstra? Ringede du eller var de i kassen?

#1 Hvis jeg installere de blæser du beskriver og sætte dem til at blive styret af bundkortet hvor hurtigt kører de så; f.eks. hvis jeg overhovedet ikke belaster systemet kunne de potentiel stå stille/kører på low (5V) styret af bundkoret?