Biostar Tpower i45 - No boot

Bundkort / CPU d.  06. september. 2008, skrevet af Skipper
Vist: 451 gange.

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2008 10:18:05
Svar/Indlæg:
971/67
Hej

Jeg legede med mit Biostar Tpower i45 igår, og det gik rigtig godt, indtil jeg pillede ved Static tREAD under DRAM (Kan også blive kaldt performance level eller PL). Jeg satte den til 4t, som gjorde at jeg ikke kunne boote, hmm den auto recoverede ikke som normalt. Blæsere spandt, men der kom ikke billede på skærmen. Sluk og ud med kabel til psu, clear CMOS. Så regnede jeg med at lortet ville boote men nej. Der sker intet når jeg trykker på tænd, hverken på kabinet eller på on på bundkortet.

Jeg lod den stå uden strøm og uden batteri natten over, men stadig no go.
Testet med anden psu og andre ram = no go.

Kan det være at bios er smadret? I så fald er der andre med samme kort i Aalborg, hvor jeg evt. kan låne deres chip til at afgøre om jeg skal have fat i en ny bios chip.

Synes det er underligt at man kan "slå" kortet ihejl med sådan en indstilling.
/Skipper
hamderD

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2008 10:59:31
Svar/Indlæg:
7263/260

Det lyder alt for underligt det der, tror bios er død.

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2008 11:15:31
Svar/Indlæg:
6293/359
#0 mit Biostar Tpower I45 døde også efter 5 dage blot - sku også lige lege med at køre med 2 stænger RAM - der var ingen forskel, kunne ikke clocke mere af den grund, så jeg smed de 2 stænger i igen og så ville den ikk boote - den ville godt tænde, men med sort skærm og ingen USB, harddisk 😕

det er da mange som har problemer med det nye biostar så?

jeg købte mit i tyskland og sendte retur - valgte igår at få pengene igen - og så har jeg bestilt et P5Q Deluxe 😉

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2008 11:21:09
Svar/Indlæg:
971/67

Jep sort skærm og blæserne kørte inden jeg clearede cmos, så var det helt dødt.

Det er købt brugt i forum af Giraffen, som har haft kompressor køling på det, så ved ikke hvordan det ser ud med RMA, da de nok kan se lidt vaseline på overfladen. Gad vide om det er et problem på et OC bundkort? Mener det skal sendes til Belgien.

Hvis det er bios, så kan jeg sende bioschip til biosfix.dk det er billigere end at sende det til Belgien.

/Skipper

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2008 11:25:15
Svar/Indlæg:
6293/359
det er godt nok mærkeligt - ja jeg forstod heller ikk hvorfor mit ikke ville - tænk sig at tage lidt RAM ud og sætte i igen og så er den bare kaput 😳

ved ikk om det sku være bios - det ved jeg ikke nok om for at kunne sige

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2008 12:17:56
Svar/Indlæg:
971/67

Ja det er sgu skidt hvis man ikke kan skifte ram uden at bundkortet går til.

/Skipper

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2008 12:36:00
Svar/Indlæg:
6293/359
#5 ja og det var endda de samme RAM - tog bare 2 stænger ud og satte dem i igen 20min senere - kaput...

stængerne virker fint 100% så det er slet ikk det - men det virker da lidt skrøbeligt det biostar

gad godt vide hvad extrem-OCerne har at sige - for de må da clear cmos mere end vi gør - synes det er træls at man nærmest skal ha sit GFX ud for at kunne gøre det - savner en knap bagpå som lige kan resette - men ok det er jo heller ikk et board i rampage-kvalitet til en noget anden pris også

SIOUX

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2008 13:22:51
Svar/Indlæg:
1478/40

Hvad viser displayed på bundkortet når du starter op?

zzolio

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2008 14:41:50
Svar/Indlæg:
431/26
prøv at fløtte rammene over i et andet set ram porte

det virkede for mig

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2008 15:34:31
Svar/Indlæg:
971/67

Det er helt dødt, så der står intet.

Var dit bundkort også helt dødt og så virkede det at flytte ram. Det virker som om at der slet ikke kommer power på, men har testet med anden psu,som virker fint på den computer jeg skriver fra nu.

/Skipper

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2008 18:44:01
Svar/Indlæg:
971/67
Nogen der har haft et lignende problem, hvor det blev løst ved at få en ny bios chip? eller skal det sendes til RMA? Er bare lidt træt af at vente i 1-2 måneder elelr hvor lang tid det nu tager

/Skipper

Skipper

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2008 15:36:26
Svar/Indlæg:
971/67
Kan lige komme med en update.....nu når kortet kom op og køre igen (dog noget tid siden at det skete)

Jeg må have sat jumper til cmos forkert, da jeg skulle starte spanden op igen. Fik sat jumper korrekt, men det hjalp dog ikke... Stadig ingen post....

Jeg var sikker på at Cmos er cleared.

Jeg læste mig til på et forum at intel bundkort kan fucke lidt op og det kunne måske hjælpe med en anden cpu... Så smed jeg en gamle prescott 3.8 ghz cpu (som dog ikke skulle være understøttet). Den ville stadig ikke boote.

Så smed jeg min e8500 i igen, og vupti så bootede den igen.....

Hvad den gamle cpu har gjort aner jeg ikke, men boote kunne den..

Håber i andre kan bruge disse info til noget, hvis bundkortet af en eller anden grund ikke vil boote.

/Skipper

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
17-10-2008 18:18:00
Svar/Indlæg:
6293/359
#11 fin info og god update - godt du fik det til at virke

jeg sendte mit retur og fik pengene igen - det var kaputski