Købe hardware i Tyskland

Diverse d.  06. september. 2008, skrevet af Retro
Vist: 859 gange.

Retro

Elitebruger
Tilføjet:
06-09-2008 18:54:20
Svar/Indlæg:
1643/172
Nogen der har erfaringer med at købe hardware i Tyskland? Og hvilke butikker kan anbefalles når det kommer til handel mellem Dk og tyskland?

Vil nemlig købe mig et nyt bunkort/CPU og da det ser ud til at det ikke bliver muligt at få fat på det bunkort jeg vil havde i DK må jeg vel handle over i div nabo lande.

Bunkortet jeg er ude er: DFI LanParty JR 790GX-M2RS
Og CPU'en bliver vel nok en: AMD Phenom 9950BE (125watt udgave til 186 US $)
Darth

Superbruger
Tilføjet:
06-09-2008 19:41:31
Svar/Indlæg:
813/49
Der er en del, der har handlet i Tyskland, deriblandt mig selv. Men der er vidst også flere tråde om emnet, prøv at se i dem. 😉

Links :
http://hwt.dk/forumthread.aspx...

Og der er nok mere om emnet, på vores forum.... 😎

ODOC

Overclocker
Tilføjet:
06-09-2008 21:16:27
Svar/Indlæg:
357/2
http://www.hpm-computer.de/ og site er oxo på engelsk hvis du ikke er sej til tysk

inside

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2008 00:59:31
Svar/Indlæg:
805/46
Når jeg handler fra tyskland plejer jeg at bruge de butikker som er på tyskernes svar på edbpriser.dk.

Du finder siden på www.idealo.de :D den er kanon god! Husk dog altid lige at tjek om de sender til DK. og hvis det ikke står nogen steder, så plejer jeg at fyre en mail afsted til dem

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2008 06:50:01
Svar/Indlæg:
3065/208
Jeg har handlet med fin succes hos hpm-computer.de - jeg er god til tysk, sønderjyder vokser op med DR og 1, 2 og 3 tyske kanaler, velogmærket før noget hed TV2, og dengang STANK DR! - det er vidst kun mig og min bror i hele verden der kender noget til Winnetou og Old Shatterhand.

Der har ingen problemer været med RMA eller noget - de er flinke mennesker som svarer hurtigt på email-forespørgsler, og hvad hpm-computer.de angår, så er de nok en af de netshops jeg kender, som har de mest uddybende info omkring deres hardware, som fx steppings på cpu'er, ic'er på ram etc. - men de siger osse "butikken for kræsne kunder" - og så er de billige mht. forsendelse (GLS).

Flg. butikker jeg kender som sender til DK: Atelco.de, Alternate.eu, onetime.de, cyperport.de, norskit.de, mindfactory.de & hpm-computer.de

Jeg plejer at bruge geizhals.at for at finde priser på produkter. Og så overvejer som regel, om det kan betale sig at spare 1-200 kr. ift. den ekstra dags leveringstid, som så naturligvis dobles op ifb. med RMA, er pengene værd - og det betyder da osse noget om man er sprogligt handicappet, skulle der være spørgsmål af den ene eller den anden art til forhandleren, men jeg er sikker på alle butikkeren forstår engelsk, hvis det skulle være.

Dertil skal jo medregnes, at det fx altid tager en ekstra dag (+20 kr. i mit tilfælde) at overføre penge fra en dansk til en tysk konto. Jeg vil dog altid bedst kunne lide at handle hos en dansk forhandler, men der er grænser for min patriotisme, og tysk professionalisme sammen med kvalitet, er sku - i mine øjne - et af de flagbærende elementer ved deres nation!

EDIT: 133 Euro = 1000 kr. 😉

Hitman1973

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2008 10:12:09
Svar/Indlæg:
1028/33
# 4 Hov Hov Du er skam ikke den eneste DR+ ZDF + ARD og så N3 , kunne tysk før jeg fik det i skolen flydene, og så siger de man ikke kan lære noget af at se 'tv hehe

OG Winnetou var bare Klasse! 😀

Sorry for OT

Shutdown

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2008 10:34:34
Svar/Indlæg:
8947/160
Det er også derfor at jeg kan svensk til UG. Om morgenen i weekenden var der ikke andet end svensk fjernsyn,. Bla lille sportsspegeln, hvem kan huske det.?

Darth

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2008 11:34:09
Svar/Indlæg:
813/49
Old Shatterhand og Winnetou på lydbånd, og opvækst hvor Sverige det bare var nabo-byen. Husker fint lille sportsspegeln, men noget af det jeg husker bedst var Aben Abenson, og så sendte de flere Linus på linien, end DR gjorde.... Ak ja, disse minder...

Undskyld/forlåt OT..... 😳

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2008 18:55:06
Svar/Indlæg:
3065/208
Har så lige en dårlig oplevelse... Har fået et kabinet, Sharkoon Rebel 12 Value tilsendt fra hpm-computer.de, og bundkort pladen har revet sig løs, 2 af de nitter der holder den på plads er slebet for meget ned for at få plads til sidepladen. Så nu står jeg og overvejer om jeg gider bruge lidt under 200 kr. for at sende det til RMA eller at regne med at skidtet holder sålænge sidepladen er på.