Jeg har handlet med fin succes hos hpm-computer.de - jeg er god til tysk, sønderjyder vokser op med DR og 1, 2 og 3 tyske kanaler, velogmærket før noget hed TV2, og dengang STANK DR! - det er vidst kun mig og min bror i hele verden der kender noget til Winnetou og Old Shatterhand.
Der har ingen problemer været med RMA eller noget - de er flinke mennesker som svarer hurtigt på email-forespørgsler, og hvad hpm-computer.de angår, så er de nok en af de netshops jeg kender, som har de mest uddybende info omkring deres hardware, som fx steppings på cpu'er, ic'er på ram etc. - men de siger osse "butikken for kræsne kunder" - og så er de billige mht. forsendelse (GLS).
Flg. butikker jeg kender som sender til DK: Atelco.de, Alternate.eu, onetime.de, cyperport.de, norskit.de, mindfactory.de & hpm-computer.de
Jeg plejer at bruge geizhals.at for at finde priser på produkter. Og så overvejer som regel, om det kan betale sig at spare 1-200 kr. ift. den ekstra dags leveringstid, som så naturligvis dobles op ifb. med RMA, er pengene værd - og det betyder da osse noget om man er sprogligt handicappet, skulle der være spørgsmål af den ene eller den anden art til forhandleren, men jeg er sikker på alle butikkeren forstår engelsk, hvis det skulle være.
Dertil skal jo medregnes, at det fx altid tager en ekstra dag (+20 kr. i mit tilfælde) at overføre penge fra en dansk til en tysk konto. Jeg vil dog altid bedst kunne lide at handle hos en dansk forhandler, men der er grænser for min patriotisme, og tysk professionalisme sammen med kvalitet, er sku - i mine øjne - et af de flagbærende elementer ved deres nation!
EDIT: 133 Euro = 1000 kr. 😉