Iphone og TDC's Play

Software d.  07. september. 2008, skrevet af speed six
Vist: 1038 gange.

speed

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2008 11:42:22
Svar/Indlæg:
786/83
Er dette en kombination, der vil virke?

Jeg er klar over, at man er bundet til Telia def ørste 6 mdr. men herefter kan man frit vælge udbyder.

Jeg har derfor overvejet at skifte til TDC, hvor man så får adgang til TDC Play.

Umiddelbart kan Iphone kun afspille Apples eget musikformat (har jeg fået at vide) men er det muligt at installere 3. parts software på telefonen, således man kan afspille musik hentet ned fra TDC Play?

/Henrik
micma18

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2008 12:03:12
Svar/Indlæg:
4120/115
Nu bygger hele TDCs play jo på DRM beskyttelsen, så du får nok ikke umiddelbart lov til at konvertere musikken til et andet format.

Men der skulle da sikkert findes noget der kan hacke DRM'en... Men det er jo nok ikke helt efter bogen 😉
Så skulle du jo nok have et TDC sim kort i din iphone, som kan hente DRM'en på TDCs net, når du forsøger at afspille musikken, det ville nok være en mere rigtig fremgangsmåde?

speed

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2008 12:22:31
Svar/Indlæg:
786/83
# Det var nu ikke helt den fremgangsmåde, jeg tænkte på.

Jeg havde tænkt mig at skifte tlf. abonnement til TDC efter de 6 mdr. og herefter få mit TDC simkort, således at jeg kan hente musikken ned på min tlf. lige efter bogen.

Det, jeg har fået at vide, er, at den indbyggede medieafspille i Iphone ikke kan afspille det format, som musikken ligger i, når man henter den fra TDC Play. Er det virkelig rigtigt? Jeg ved ikke, om det er fordi, at musikken er DRM-beskyttet eller fordi det ligger i mp3-format (jeg mener ikke at apple bruger mp3-formatet).

Jeg tænkte derfor, om man ikke kunne installere en anden medieafspiller på telefonen, der så var kompatibel med DRM-beskyttelsen samt kunne afspille mp3-formatet?

/Henrik

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
07-09-2008 12:39:40
Svar/Indlæg:
14079/622
TDC Play er DRM-beskyttede WMA-filer normalt, men ikke når du henter dem ned på telefonen - kun når du henter dem ned på computeren.

Når du henter dem ned fra mobilen, er de i mp4.aac-format. Men der må næsten også være en slags beskyttelse på disse - er faktisk ikke sikker. Om iPhone kan afspille mp4.aac aner jeg ikke...

Queenbitch

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2008 12:50:02
Svar/Indlæg:
110/0
Har selv et TDC Mobil abonnement på min Iphone, men godt nok ikke lige kigget på om det kan virke, ifølge dette link burde det jo ikke kunne.

http://musik.tdconline.dk/serv...

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2008 14:40:21
Svar/Indlæg:
4120/115
Man kunne vel også bare bruge den normale download portal, hvis man havde en telefon med fuldt udbygget webbrowser.
Men skal ikke kunne sige om iphone kan spille wma, men det er jo et micrsoft format, så det kan da godt være apple har været lidt tilbageholdene... (det er vel også apple i en æbleskrald 😛 )

speed

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2008 14:58:32
Svar/Indlæg:
786/83
Jeg takker for jeres svar.

Det lader umiddelbart til, at Iphone som udgangspunkt ikke kan afspille musikfiler hentet fra TDC Play 😩

Det må dog være muligt at installere en 3. parts medieafspiller på telefonen, som kan. Hvad med Mediaplayer 😀

/Henrik

micma18

Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2008 17:17:53
Svar/Indlæg:
4120/115
Tror jeg sku ikke du skal regne med 🤡