Bedste lufkøler?

Luftkøling d.  07. september. 2008, skrevet af Schmidter
Vist: 435 gange.

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2008 13:08:00
Svar/Indlæg:
155/75
Jeg har kiget meget på luftkøling de seneste ugers tid. Har fundet de her 2 gode sider med anmeldelser og sammenligninger af luft kølere:

http://benchmarkreviews.com/in...

http://www.frostytech.com/

De stemmer ikke helt overens med hinanden. Benchmarkreviews siger at Noctua's er den bedste køler, hvorimod frostytech siger at den nylige anmeldte her på siden køler sunbeam er den bedste...

Hmmm nogle ideer, man kan vel ikke gå fejl med nogle af dem?

Installationen af sunbeam er med nogle push pins, men opgraderet, nogle der ved om de er nemme eller svære?

Har haft godt med problemer med at installere push pins førhen, det bare noget lo*** :)

OCZ Vendetta 2 kan også lgie nævnes som en mulig vinder, den vandt tidligere anmeldelser INDEN noctuas nye kom. Og så koster den og sunbeams jo en del mindre end noctuas!...
genuz

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2008 13:23:55
Svar/Indlæg:
798/19
benchmarkreviews har brugt samme blæser på alle heatsinks, så det er ihvertfald en fair sammenligning. Så vidt jeg kunne læse, har frostytech ikke gjort det samme.

Når så det er sagt, synes jeg ikke TRUE er blevet alvorligt vippet af pinden, da den stadig er meget tæt på toppen og giver mulighed for push/pull med 2 blæsere. Man kan vel ikke overveje luftkøling uden at have den med i tankerne.

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2008 14:30:50
Svar/Indlæg:
155/75
Jeg har bare læst at True ikke skulle sidde ordentligt fast... :(

Men det er meget cool at der er plads til 2 fans, MEN har stadig læst at de andre skulle peforme bedre, selvom true har 2 fans... Medmindre begge fans på true er HIGH, men så vil det også larme ad h til! :S Men sikkert give super god køling ;)

CF

Elitebruger
Tilføjet:
07-09-2008 15:41:12
Svar/Indlæg:
4689/105
#2 Det er løst ved at lægge en mønt mellem monteringskittet og køleren. Så sidder den bedre fast, og det giver lidt bedre temps.

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
07-09-2008 15:56:06
Svar/Indlæg:
155/75
Hmmm en mønt... (SPild af penge) ;):D:D:D

Jeg synes bare det virker som om de gjorde et eller andet HELT GALT da de designede den... :S

Jeg har lige set noget MÆRKELIGT, på tweakit eller hvad den nu hedder, havde de lavet tests, hvor 90'eren slog 120'eren... :D... hmmm...

Måske fordi de ikke brugte mønt tricket :P:D

NightBreaker

Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2008 11:34:20
Svar/Indlæg:
857/27
OCZ Vendetta 2 og Thermalright LGA775 Bolt-Thru-Kit
XIGMATEK HDT-S1283 og XIGMATEK Crossbow ACK-I17751 Mounting kit

Jeg har OCZ Vendetta 2 med Thermalright LGA775 Bolt-Thru-Kit, men XIGMATEK Crossbow ACK-I17751 Mounting kit passer også. ved Thernakrigths skal man også modde det lidt ved at tage ca 2mm af de 4 ben. Men jeg fik fra en Freezer Pro 7. og det man mærkes. Jeg køre 4500MHz med en E8400, uden de store problemer. godt kabinet P182 med 200mm blæser for god luft, men det spiller bare.

NightBreaker

Elitebruger
Tilføjet:
08-09-2008 11:38:08
Svar/Indlæg:
857/27
ps. Jeg var i samme problem som dig, men jeg tog en OCZ pga. prisen og den skulle være lidt bedre, men næsten det samme.

proshop har den til 254kr. mener jeg.

Schmidter

Superbruger
Tilføjet:
08-09-2008 16:15:27
Svar/Indlæg:
155/75
Ok mange tak for jeres hjælp! :)

Vendettaen har også en god pris, og sgu køle helt vildt godt! :)

Ved du hvor man kan købe det thermalright kit, som passer til vendetaen?

Gad godt at høre om folk har prøvet den der, som lige var blevet anmeldt på siden, og som på frostytech's hjemmeside scorede 97 procent, og som skulle køle bedst til intel chips, om de der "opgraderede" clips, de er bedre end at skrue fast med bagplade, og om de virker godt! :)