TV-out og VGA-output samtidigt

Grafikkort d.  09. september. 2008, skrevet af Deckard
Vist: 343 gange.

Deckard

Overclocker
Tilføjet:
09-09-2008 17:33:13
Svar/Indlæg:
2/1
Beklager på forhånd det lidt lange indlæg... 😴

Er der en måde jeg kan teste om mit grafikkort kan køre TV-out og VGA-output samtidigt? Jeg kan ikke få mit onboard kort til at gøre det, så jeg tror ikke det kan.

Moderbrættet er fra MSI:
www.msicomputer.com/product/p_...

Jeg har et TV i et andet rum end min PC og vil gerne sende antennesignal plus PC signal til dette TV. Derfor sender jeg TV-out signal via scart til min video, der så kobler det almindelige antennesignal på. Selv om det er lidt Molboagtigt så har jeg kun eet kabel til TV-et. I rummet med min PC vises skærmbilledet direkte fra VGA udgangen.

Hvis mit kort ikke kan køre TV-out og VGA samtidigt er der så nogen, der kan anbefale et billigt, PCI-express, helst passivt kølet kort, der kan køre TV-out og VGA samtidigt?

Dec
Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2008 17:52:29
Svar/Indlæg:
3233/128
Hej og velkommen til.

Start med at udfylde din profil så vi kan se hvad du sidder med. Så kan vi bedre hjælpe. Jeg mener ikke de t burde være et problem at køre begge ting samtidig. Har du delt tingene rigtigt under egenskaber for skærm? 🙂

Deckard

Overclocker
Tilføjet:
10-09-2008 11:53:35
Svar/Indlæg:
2/1
Tak for velkomsten Miccim og ups jeg havde ikke set at jeg kunne udfylde min HW-profil :no: Det er nu gjort.

Min HW er jo ikke hel ny (købt for 2 1/2 år siden), så jeg har indtil nu troet at det var enten TV-out eller VGA output, men da jeg købte nyt fladskærms TV var det træls at se på TV-out signalet. TV-out signalet er OK på det lille (sekundære) TV,

Nå, jeg er ikke sikker på jeg har delt tingene rigtigt som du siger. Der er kun defineret een skærm under Display Properties, Settings. Hvis jeg klikker "Advanced" får jeg ATI's mega menu med masser af tabs - har kigget, men ingen idé til hvad jeg skal gøre.

Deck

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2008 11:58:31
Svar/Indlæg:
4657/53
Næsten hvilket som helst ATI gfx kan det .
Skal det være billig så snup en HD2400XT den koster under 200kr .
Du vil vel ha det sådan er du kan se film i stuen og arbejde med computeren på samme tid.

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2008 12:01:47
Svar/Indlæg:
4657/53
Du kan trække en S-vhs kabel til billed ,så er kvalitet bedere.
eller hvis du har HDMI i tv så kan du bruge det.

Deckard

Overclocker
Tilføjet:
11-09-2008 11:57:28
Svar/Indlæg:
2/1
Tak Riis,

Det ender nok med jeg køber et ATI HD2400XT, men hvor kan jeg få det under 200 😛 Jeg vil gerne have det samme skærmbillede på min skærm som på TV

Jeg har bokset rigtig meget med mit onboard ATI Radeon XPRESS 200.

Jeg har TV-out forbundet til tv og VGA forbundet til skærm. Når jeg i Windows XP under Display Properties, Settings vælger den sekundære skærm og klikker "Extend my Windows desktop onto this monitor" eller højre klikker skærmen og vælger "attached", bliver skærmen godt nok markeret som aktiv, men når jeg vælger "apply" eller OK blinker skærmen på mit primære display og så bliver mit sekundære display "grået ud" igen. På intet tidspunkt kommer der noget på mit TV.

Hvis jeg trækker VGA stikket ud og genstarter kommer der derimod fint billede på mit TV (men jo ikke på min skærm).

Tyder det ikke på det lidt gamle onboard kort ikke kan outputte begge signaler samtidigt?

Deck

PS: Er med på at S-video giver bedre kvalitet - jeg skal bare lige købe et 3 meter kabel...

Riis

Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2008 18:43:07
Svar/Indlæg:
4657/53
Du skal lige være sikker på grafikkortet kan se dit tv . det kunne godt tyde på den ikke har fundet den og heller ikke sender signal ud .
du skal slå tv out til i teater mode i Catalyst control center,der skal være dit normale skærm + tv .