Cibercity og tdc centraler samt ping tider

Diverse d.  09. september. 2008, skrevet af Nordskov
Vist: 2590 gange.

Nordskov

Superbruger
Tilføjet:
09-09-2008 19:41:32
Svar/Indlæg:
569/99
jeg oplever hver aften en ping på istedet det normale 15 en ping op imod 70-150.. syntes det er helt enormt som den falder min forbindelse ved internet tests siger jeg har 17xx kbit / 2.2mbit ca.. jeg har altså en 8mbit /768 kbit forbindelse..

jeg har fået nyt udstyr sendt af cybercity.. målt min forbindelse gennem flere gange.. og de finder ikke fejlen..

så her til aften fortæller de mig at centralen i næstved er overbelastet og det er tdc's central.. kan godt være jeg spørger dumt.. men hvorfor lagger min nevø's 4/512 forbindelse fra cibercity så ikke? han bor 10 km fra mig.. mod nykøbing som for ham kun ligger 10 km væk..

dvs samlet 20 km væk fra mig
hvor imod næstveds central ligger op imod 60km væk fra mig..

hvorfor skulle jeg være koblet på en central i næstved? og hvis det er tdc's central så burde jeg sku da ikke lagge.. har haft tdc i små 10 år hvorefter jeg for et år siden fik cibercity.. har aldrig haft problemer med nogen af selvskaberne før nu..

disse høje ping tider står på hver aften fra mellem 17-22 tiden.. altså gaming tiden :(..
og har stået på en måneds tid..

hvis det var tdc var jeg overbevist om de nok havde fået fixet problemet så det ikke er så overbelastet mere?

hjælp bedes mvh ham der er ved og blive idiot :'-(
Nordskov

Superbruger
Tilføjet:
09-09-2008 20:11:32
Svar/Indlæg:
569/99
Her er picture for at se hvor gal den i virligheden er..

har forresten 8/768 hvis nogen ikke har set det.. se nu billedet her..

til dem der ikke kan se det der står med småt så svare testen til jeg har en:

105.4kbit download forbindelse
33.4 kbit upload forbindelse..

den er helt henne i skoven hwt :(..

burde jeg ikke kunne forlange de får det op og køre eller noget?

Martin.v.R

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2008 20:14:33
Svar/Indlæg:
8555/439
Cibercity er kunde hos tdc 😉

GLA

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2008 20:16:22
Svar/Indlæg:
167/53
altså efter at hva jeg kender til cybercity og deres pingtider... så er det jo sådan at man lejer sig ind ved tdc... og nu er det sådan at cybercity betaler det "mindste"
kontingent... og derved kommer de og deres kunder bagerst i køen normalt...

"det er det jeg har fået at vide at en tdc medarbejder"

så jeg kan KUN anbefale dig at skifte fra CC... for deres pingtider er bare ikke gode!!!

nu er det jo også sådan at alle udbyder jo prøver at sælge den højeste forbindelse som muligt til kunderne... selvom de ved det giver problemer på de mindre centraler... men det er de pisse ligeglade med...

Nordskov

Superbruger
Tilføjet:
09-09-2008 20:28:36
Svar/Indlæg:
569/99
hmm ja det stinker ret hårdt.. dog er jeg heller ikke tilfreds med tdc da jeg oplevede et par små problemer hos dem et par enkle gange.. samt jeg ikke kunne være mere end 4 på nettet af gangen. og holder tit lan med 7-8 personer..

med cibercity har jeg aldrig haft problemer, dog har jeg det her nu og den sidste måneds tid..

har overvejet fullrate men der kan jeg max få 2/512 ifølge deres beregner..

mener bare ikke det kan være rigtigt jeg betaler for en 8/768 hvor jeg giver 350 om måneden.. det er mere end deres 20mbit.. som koster 300 om måneden med telefoni.. og jeg så skal opleve dette her?

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2008 20:50:25
Svar/Indlæg:
2676/147

4 personer på afgangen, så fix da en router og en switch, ren logik?

Det er fordi TDC kører med Dynamiske ip'er og der kan man få 4 dynamiske, så man kan køre direkte på en switch og deres udstyr, uden en router.

Så køb da deres store og betal det mindre og få dem til at sætte den ned i hastighed inde ved dem, så er det økonomiske os til side.

CyberCity og Fullrate har ders EGET udstyr på deres eller TDC's centraler, så det er dem selv der skal ud og fixe det. Det er kun hvis der skal en tekniker på der skal ud og måle ved en kunde at det er TDC der står for det, og så kommer CC eller Fullrate ikke bagerste i køre, da det er ulovligt og TDC bliver overvåget for netop det.

Hvis du har 10 km til din central, så er du sq da fucked. Ja, de overfylder deres centraler, ingen nyhed og det bliver de ved med.

Hør evt. TDC om de ikke har en fremskudt central tættere på dig, for det er KUN TDC der har adgang til disse fremskudte centraler.

Og der er INGEN support på pingtider ved nogen af disse selskaber, det er desværre bare tough luck :'-(

-Tahiti

Spagme

Superbruger
Tilføjet:
09-09-2008 20:51:24
Svar/Indlæg:
792/52
Oplevede det samme ved Stofanet da jeg boede i Vejle.. Det stod på i over et halvt år. Der var også folk ude og måle, og alt mulig. Til sidst sagde de at deres central ikke kunne følge med, og at den snart ville blive opdateret snart.
Flyttede inden det nåede at blive godt igen..

Nordskov

Superbruger
Tilføjet:
09-09-2008 21:02:25
Svar/Indlæg:
569/99

har router og switch lige pt.. har altid haft switch. og forbindelsen er hurtig nok hele dagen til at trække helt op til 8 personer.. pt er vi kun 3 på og oplever via test knap 1 mbit..

det opstår kun meget sent. tror også der er en central tættere på .. cc sagde bare centralen i næstved er overfyldt og belastet og det var derfor? men bor 60 km derfra.. det jeg ikke forstår noget af.. så vidt jeg ved er der en central 2.4 km fra mig hvis jeg ikke er helt gal på den.

men kender i ellers nogen gode udbydere?
skal helst have 8 mbit eller derover til en 350kr måneden og telefoni til 100kr ved siden af, altså max 450 om måneden.

GLA

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2008 21:09:00
Svar/Indlæg:
167/53
#5 altså kan kun sige hvad jeg har fået at vide at tdc medarbejder.. godt være det ikke må være sådan... men sådan er det bare... du kan bare se hvor mange problemer der er med cc...

gandalf18

Ny Skribent
Tilføjet:
09-09-2008 21:51:47
Svar/Indlæg:
5679/460
alle centraler....er tdc's centraler......de andre lejer sig bare ind ved tdc

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2008 21:52:48
Svar/Indlæg:
2676/147

Switch hjælper ikke en dyt hvis du ikke har Router på. Du har nu engang kun 2-4 dynamiske ip-adresser, om det så var en 100/100 mbit du sad på. En router tager 1 dynamisk/fast IP og laver optil 248 ip-adresser inde i huset/lejlighede/whatever og det er KUN på den måde i kan være mere end 3-4 stykker på nettet af gangen.

Ligger der ikke noget Fiber der hvor du bor?

-Tahiti

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2008 21:54:59
Svar/Indlæg:
2676/147

Ja, med deres eget udstyr, som de selv står for.

Og NEJ! Der findes CC centraler os. Hvor KUN CC har adgang.

-Tahiti

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
09-09-2008 22:34:37
Svar/Indlæg:
14079/622
Tro mig - du kører IKKE på en central, der ligger +10km væk. Så snart vi kommer over 2½-3KM væk, begynder der allerede, at komme hastighedsmæssige problemer.

Men ja, det lyder umiddelbart som om, at centralen du kører på, er presset så hårdt, at din forbindelse bliver forringet, når mange er på nettet samtidigt. En del oplever desværre disse problemer. 😐

Om det vil afhjælpe problemet, at skifte til TDC er jeg usikker på.Det kan jo, i princippet, både blive værre eller bedre.
Jeg har i øvrigt både haft CC, TDC og nu CC igen - og har ikke mærket nogen betydelig forskel, synes jeg umiddelbart.

->#11

Det er helt rigtigt, at CC lejer sig ind hos TDC, hvor de har deres eget udstyr. Mig bekendt har CC ikke selvejede centraler - hvor har du det fra? 🙂

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2008 23:14:42
Svar/Indlæg:
10398/435
Telia har vist 10mbit/512 til 299kr og så får man vist også 16 tv kanaler..

Cannon

Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2008 23:18:49
Svar/Indlæg:
298/7
#11. Nogle steder i landet køre Cybercity altså på rene TDC centraler, derfor kan jeg f.eks kun få 8 Mbit som max hastighed ved CC selv om jeg bor 200 m væk fra centralen. Hvordan tror du ellers at Fullrate kunne blive landsdækkende på 1 uge, vel fordi de har lavet en aftale med TDC. De steder med et stort kundegrundlag får de deres eget udstyr ind på centralen, hvor kundegrundlaget er lille køber de sig til ydelsen ved tdc.

Nordskov

Superbruger
Tilføjet:
10-09-2008 17:04:39
Svar/Indlæg:
569/99
Har nu bestilt Fullrate.. det er under alle omstændighedder billigere end det nuværende..

cybercity pris: 450 for 8/768 + fri telefoni
fullrate pris: 279 for 8/1 + fri telefoni

syntes uden diskution det er for dårligt af cybercity.. presset eller ej.. kunne ikke engang åbne en internet side igår.. og de så slet ikke kan gøre noget ved det? :no:

Tahiti

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2008 09:37:09
Svar/Indlæg:
2676/147

Jeg fik det afvide af en teknikker jeg snakkede med, men kan da være ham og jeg bare har talt forbi hinnanden :)

-Tahiti

CrazyEyes^DK

Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2008 09:48:23
Svar/Indlæg:
2388/52
Hvis du har mulighed for at få Yousee Webspeed, så gør det. Der ligger centralen lige rundt om hjørnet næsten da det er antennefordeleren i ejendommen. Og nu er yousee net faktisk ikke så forfærdeligt dyrt igen :)

Nordskov

Superbruger
Tilføjet:
11-09-2008 22:09:53
Svar/Indlæg:
569/99
hmm har ikke kabeltv, har parabol og hva det ellers hedder.. så har ikke mulighed for at få yousee.. + jeg nu lige pt tror jeg foretrækker fullrate uden og vide noget om dem da jeg har prøvet tdc's skidt .. :o