Google vil køre hele USA på alternativ energi fra 2030

Litteratur d.  09. september. 2008, skrevet af Mads321
Vist: 926 gange.

Mads321
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2008 20:49:09
Svar/Indlæg:
3162/326
Yeps, den er god nok. Google invester enorme summer i alternativ energi til USA.

Læs hele nyheden her: http://www.hwt.dk/newsdetails....
hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2008 20:59:24
Svar/Indlæg:
7263/260
Spændende, kunne være jeg skulle hævne det imorgen i Samfundsfag´s timen.
Vi har om alternativ energi pt.


DuckHunter
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2008 21:18:21
Svar/Indlæg:
1889/115
Lyder virkelig spændende! 😲 Det kræver bare rigtig meget arbejde, da de fleste amerikaner ikke er indstillet på at tænke "grønt".


Pizzadude
 
Redaktør
Tilføjet:
09-09-2008 21:29:24
Svar/Indlæg:
5363/442
Go go Google!! 🙂


ELBO
 
Superbruger
Tilføjet:
09-09-2008 21:35:25
Svar/Indlæg:
363/26
lyder som lidt storhedsvanvid. Altså, GOOGLE har reddet manges dage, men stadig, USAs miljøproblemer? Det er sgu en stor nød, jeg håber selvfølgelig, meen, jordforbindelse...


NEROO-9
 
Overclocker
Tilføjet:
09-09-2008 21:56:13
Svar/Indlæg:
154/15
Goolge rules the world! 😀


Allanz
 
Overclocker
Tilføjet:
09-09-2008 21:59:38
Svar/Indlæg:
23/7
#5 Nej nej nej

"Google will rule the entire world" 😩

Step 1: Energi source
Step 2: ?????
Step 3: World domination


epi^zepto
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2008 22:21:47
Svar/Indlæg:
3329/182
#2 Tror du? Hvis økonomien ellers er med i det tror jeg sgu ikke de er blege for at hoppe med på vognen. USA's økonomi er ikke ligefrem sprudlende for tiden :)

Syntes det er et fedt koncept, ville ønske vi så mere af den slags alternativer i Danmark, der så gerne vil være et højteknologisk land.


hightower
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2008 22:24:12
Svar/Indlæg:
2440/66
sådan google.


Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
09-09-2008 22:26:12
Svar/Indlæg:
14079/622
Det er da godt, at Google tager initiativ, når USA's egen regering, er så ualmindeligt sløve i optrækket. :yes:


#10
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
09-09-2008 22:38:19
Svar/Indlæg:
2357/72
#6 Tror jeg næppe...det er jo ikke ensbetydende med, at de får eneret på vedvarende energi?

#7 Jeg tror bare ikke lige, der er nogen i DK der har den slags penge til at bruge på en gang. Men lur mig om de ikke skeler til nogen af de ting der er udviklet her i landet, og Danmark vil vel osse kunne drage fordel af Deres forskning?

Jeg synes helt klart det er et skridt i den rigtige retning, og selvom de skulle overskride deadline med 15 år, vil det stadig være en kæmpebedrift. De miljøaftaler der bliver indgået for tiden er jo helt ude i hampen.


gabbadoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2008 01:57:09
Svar/Indlæg:
3065/208
USA's økonomi er måske ikke ligefrem sprudlende for tiden, men en dollar er alligevel steget i værdi fra ca. 4,85 kr. til 5,25 kr. over ... vel en måneds tid. Det er sku fremgang der kan mærkes. http://www.valutakurser.dk/cur... - kurven kan dog sagtens knække igen som den gjorde i Februar, det er vidst helt normalt når man kigger konjunkturer.


gabbadoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2008 02:50:42
Svar/Indlæg:
3065/208
#1 Sad lige og læste en artikel du kunne finde interessant: http://www.nytimes.com/2008/09... mht. samf.

EDIT: Den omhandler blandt andet præsidentkandidaternes villighed til at støtte de økonomisk stagnerende bilproducenter som Ford ved at yde statslån til udviklingen af mere miljøvenlige biler - og ellers om hvornår/hvorfor virksomheder skal have støtte fra staten af eller ej ifald de er i økonomisk krise.

Brug www.wiktionary.org til fremmedordene - det virker 🙂


Lunatic
 
Overclocker
Tilføjet:
10-09-2008 09:25:10
Svar/Indlæg:
20/8
#2
hvordan kan det være at små energirigtige biler som 1.2 og 1.4 hitter i usa for tiden blandt de tynde

tvivler de amerikansk fede kommer i en skoda fabia eller fiat 500 :D


hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2008 09:54:57
Svar/Indlæg:
7263/260
#12

Tak, jaa, den for jeg nok brug for, så kunne man bare følge med i skolen, istedet for at lave 1000 andre ting.


Assassin
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2008 12:25:54
Svar/Indlæg:
1081/37
Ja lad os se hvad der sker når vi afkøler jordens kerne. Ingen energi kommer ud af den blå luft og jeg må indrømme at er lidt skeptisk med at vi begynder at hive energi ud af jordens kerne i så stor skala uden at vi egentligt ved særligt meget om den.


mr_mutwil
 
Overclocker
Tilføjet:
10-09-2008 13:39:57
Svar/Indlæg:
3/0
Tror ikke det kan lade sig göre med el biler. Batteriteknologien er bare for primitiv lige nu, og det kommer ikke til at aendre sig medmindre der sker noget paa nanoteknologifronten.
Jeg ville satse mine penge paa biofuels; ethanol fra planter og alger. Det er carbon-neutral (dvs. CO2 maengden vil ikke stige i atmosfaeren) og kraever kun mindre modifikationer i eksisterende biler.


Illgor
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2008 15:02:54
Svar/Indlæg:
512/68
#15 - nu er meget af den vedvarende energi jo også fra solen, og den tror jeg ikk sådan lige løber tør for varme! (i hvert fald ikk pt)
Mht at køle jordens kerne af, hvis du tænker dyb jordvarme mm, så tror jeg nok os det kan klare til det. Er jo trods alt temmelig stor og temmelig varm og jorden får jo tilført ny energi hele tiden.
Alt i alt ikke noget jeg tror vi skal bekymre os alt for meget om - i hvert fald ikk set i forhold til vedvarende brug af fossile brændstoffer!

Men virkelig flot af Google at de i hvert fald starter debatten i sløve USA.
Så må vi bare håbe at de fjolser herhjemme til politikere mm gik lidt mere ind for Dk's fremtid!


Trueson
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2008 16:03:38
Svar/Indlæg:
638/62
#15

Altså under f.eks. et vulkanudbrud / tusnami / jordskælv tror jeg godt du kan regne med at jorden bruger/mister mere energi end selv amerikanerne kan være med... 😛

Eller sådan noget tidevand f.eks. (kommer så fra månen)... Pointen er også bare at når vi begynder at snakke globale / kosmiske kræfter så er menneskes bare den lille flok aber vi opfører os som... Bortset fra atmosfæren/opvarmning som vi så godt kan smadre godt og grundigt.... :no:

#17

Ja de er virkelig sløve i "gods own contry"... Hvad Danmark angår kan man sige vi kun kan være forgangs land og udvikle teknologi... at 6 mio danskere lever grønt hjælper ikke meget hvis 2.000.000.000 indere og kinerse sviner i vildskab... ☹


Assassin
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2008 17:44:00
Svar/Indlæg:
1081/37
#17 Jordens kerne får ikke tilført energi udefra, man mener at jordens kerne bliver holdt varm og flydene pga. friktion igen pga. af rotationen imellem de forskellige metal lag og fission imellem de tungeste metaller som koncentrerer sig helt inde i midten af kernen og dermed opnår en kritisk masse.

Problemet er at hvis du begynder at køle alt for meget i disse lag vil du også sænke rotationen og nedsætte temperaturen yderligere som igen vil sænke rotationen igen osv...

Men det er ren gætværk da man ved meget lidt om hvad der reelt foregår inde i kernen, så stadigvæk dumt at høste energi ud af noget man ikke forstår fuldt ud men man ved er livsnødvendig for alt liv her på jorden.

#18 Nu er vulkan udbrud en form for overtryks ventiler for jordens kerne, og det kan godt være at der bliver sluppet en massiv mængde energi ud via vulkan udbrud, men nu sker der ikke konstant vulkan udbrud på jorden, tilgengæld bruger vi en massiv energi mængde her på jorden hele tiden som kun vil stige.


HarskeHubbi
 
Overclocker
Tilføjet:
11-09-2008 11:08:36
Svar/Indlæg:
6/0
#16 Batteriteknologierne kan faktisk sagtens klare driften af køretøjer i hele verden lige nu, problemet er manglen på standarder til at muliggøre hurtig udskiftning af batteripakker - lidt ligesom at køre ind på benzinstationen og hælde brændstof på..
Tesla Motors Roadster kører allerede nu over 300 km på en fuld opladning ved blandet kørsel, og da batterierne igennem de senere årtier er blevet ca. 8% mere effektive/vægtenhed vil en elbil på størrelse med roadsteren køre ca. 1400 km i 2030....
Og så er den da forresten ganske nydelig: www.teslamotors.com


Trueson
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2008 12:08:59
Svar/Indlæg:
638/62
#19

Jeg er godt klar over vulkan udbrud på jorden ikke sker konstant, men tager man de tektoniske plades konstante bevægelse samt de mange tusinde små vulkan udbrud på havbunden verden over i betragtning vil jeg stadig påstå mennesket er en lille spiller hvad energi angår... Ligesom når man forstiller sig jorden som en bold, hvor skorpen vi går på (60-130km dyb) kan forstilles som et stykke papir...

Der er altså energi nok, spørgsmålet er bare at få fat i det... Jeg synes island er et forgangsland, men de har self også bedre betingelser end de fleste lande...


#22
TB
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2008 12:14:58
Svar/Indlæg:
767/51
Google er allerede på vej, flere af deres datacentre kører med solenergi. Det er ikke 100% på solenergi, men en stor del er.

Så mangler vi bare lige at de skifter baggrundsfarven ud på google til sort..


HarskeHubbi
 
Overclocker
Tilføjet:
11-09-2008 13:30:13
Svar/Indlæg:
6/0
Og forresten, hvis batterierne ikke synes at være energiholdige nok nu, må vi jo bare se at få en ny dansk opfindelse ud på de danske (og alle andres) veje..: http://www.danskelbilkomite.dk... - ca. 1/3 fra bunden "Elbilister får det lettere".
Jeg gad godt se den løsning forsøgt med benzinslanger..


espeholt_jr
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2008 15:49:13
Svar/Indlæg:
2175/186
#22 hehe ja, men vil desværre ikke hjælpe på LCD skærme. Kun plasma og CRT + nyere bringer energien ned ved at vise sort i stedet for hvidt.


Retro
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2008 16:29:47
Svar/Indlæg:
1643/172
Tja man kunne sådan set godt lave billigt alternativt energi bygget på Atom kraft enten ved at gøre brug af pebble bed reactor designet som gør at man ikke kan opnå reaktor nedsmeltning som vi så det i Tjernobyl, men desværre har pebble bed reactor designet en mindre ulempe ved at der bliver lavet 2x så meget atom affald som ved en normal atom reaktor, men problemet med nedsmeltning bliver løst.

Men så er det jo så heldigt at Franskmændene har opfundet en måde at omdanne atom affald til nyt atom benzin til atom kraftværker, men denne proces tager vist 10 år at udføre altså det med at omdanne atom affald til ny atom energi der kan genbruges, men i bund og grund kunne vi godt opnå ren energi her og nu ved at gør brug af atom kraftværker af alternativt design samt bygge en masse atom genbrugerstationer til at genbruger atom affaldet og omdanne det til ny energi til vores nybyggede atom kraftværker.

Sådan her kunne det lade sig gøre med vore nuværende teknologiske kunden. Dette kunne man endda gøre fra i dag af. Men en mere permanent løsning ville nok være at få indført et gennembrud inden for fusions forskningen.

Men i Kina er man allerede ved at bygge en pebble bed reactor der kan producer 200 megawatt og skulle vist havde været færdig i 2007 og i 2020 vil Kina havde bygget 30 af disse atom kraftværker, som så ville give Kina 6 gigawatt produktion kapacit fra disse 30 kraftværker og inden 2050 vil Kina gerne havde en produktions kapacit på 300 gigawatt strøm hovedsageligt bygget på pebble bed reactor designet. Så i Kina venter man ikke på alternativt energi man går bare i gang med at bygge med det man har til rådighed og det bedste der findes er pebble bed reactor da de er mere sikre hvad angår nedsmeltnings faren.


anru2007
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2008 16:54:41
Svar/Indlæg:
5891/423
lille danmark skal overtage / erobre kina, indien og USA...med landets 2-3 soldater 🤡 🤣


Ne0nfarven
 
Superbruger
Tilføjet:
15-09-2008 11:08:29
Svar/Indlæg:
286/51
USAs afhængighed af mellemøstens olie? Det kan nu diskuteres!

USA har egen oliereserve, som de ikke bruger af. Grunden til det kan også diskuteres. Hvis vi får en bedre energiudnyttelse, så tror jeg ikke USA vil lege med mellemøstens olie overhovedet og de kunne spare enorme summer. Men samtidig miste værdien på deres egen olie.

Stof til eftertanke!


#25
Fusionsenergi er vejen frem!


Ne0nfarven
 
Superbruger
Tilføjet:
15-09-2008 11:08:37
Svar/Indlæg:
286/51
USAs afhængighed af mellemøstens olie? Det kan nu diskuteres!

USA har egen oliereserve, som de ikke bruger af. Grunden til det kan også diskuteres. Hvis vi får en bedre energiudnyttelse, så tror jeg ikke USA vil lege med mellemøstens olie overhovedet og de kunne spare enorme summer. Men samtidig miste værdien på deres egen olie.

Stof til eftertanke!


#25
Fusionsenergi er vejen frem!


#29
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2008 11:26:58
Svar/Indlæg:
2357/72
#28 Grunden til USA ikke bruger af Deres egne oliereserver, er jo netop at det er reserver. 😉 Desuden ville deres lagre kun holde i ganske få dage, hvis de skulle forsyne hele landet med olie. Det er kun beregnet til absolutte nødssituationer.

Deres vigtigste leverandør af olie, er i øvrigt Venezuela, og Hugo Chavez har lige truet med at stoppe leverancen til USA, hvis de kritiserer hans måde at styre landet på. Han har allerede smidt den amerikanske ambassadør ud af landet.

Hvis det sker, må vi jo se hvad for en undskyldning USA kan komme på, for at indvadere landet.