-> #31 + #32
Til Martin:
Den dér sammenligning holder ikke en meter. Et HD4850 har en regnekraft tilsvarende 1 TeraFLOP. Lad os for sjov skyld sige, at vi tager den kraftigste Quad fra Intel. Den kan levere 50 GigaFLOP. Det er en faktorforskel på 20x 🙂
Så sig mig, hvordan vil du påstå, at du skal have en rå CPU-regnekraft på 1+ TeraFLOP, for at kunne "følge med" dit grafikkort? 😎
Tli jer begge:
Jeg tror det er jer der har problemer med at "fatte den" 😉
Selvfølgelig vil du være "CPU"-begrænset, i en opløsning på 1680x1050 med et HD4870X2. Det er jo logik for burhøns. Så det er ikke ligefrem rocket-science, at regne ud, at en hurtigere/kraftigere CPU, vil give et boost i frame-rate.
Du vil kunne blive ved med at smide en hurtigere CPU i det system, indtil du møder loftet hvor hvad dit grafikkort kan kapere. Men du rammer ikke det loft, hvis du sætter dit grafikkort til at lalle rundt i en lav opløsning.
Find en 24" eller 30" skærm, så skal I se hvordan fårene bliver skildt fra bukkene. Jeg har sagt det før, og siger det gerne igen. Det er simpelthen til grin, at begynde den påstand om, at man er CPU begrænset.
Et langt stykke hen ad vejen, vil en Celeron E2xxx sgu være fint til de flestes behov. Men nu er der jo andre slags software som kan drage nytte af en kraftig CPU.
I møder ikke loftet for jeres grafikkort, ved at træde vande i 1024x768, 1280x1024 eller 1680x1050. Kommer I op i 1920x1200, 2560x1200 eller leger med dual-monitor, så jow. Så vil I kunne differencere. Men så er det ikke pga. CPU'en, men jeres grafikkort.
Jeg har fattet den - ville ønske alle andre også havde 😉 😎