Ny psu

Diverse d.  10. september. 2008, skrevet af Rasmus66
Vist: 290 gange.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2008 10:21:51
Svar/Indlæg:
8762/174
Står og skal have ny psu da min silverstone strider er ved at være lidt for lille til at trække det hele også larmer en rimelig meget når den bliver presset hvilket jeg synes er lidt træls 😕

Jeg har 900 kr at gøre godt med og jeg har indtil videre kigget på en corsair TX750

http://www.edbpriser.dk/Produc...

Jeg har hørt godt om den og den kan trække en del men en af mine venner har lige købt den og han siger den larmer lidt så er lidt i tvivl nu 😕

Strømforsyningen skal være meget støjsvag da det r den eneste støjkilde i mit system.

Som sagt har jeg 900 kr +/- at gøre godt med.
Psu'en skal være støjsvag
Kablerne skal være sleevet
Helst modulær men behøves ikke

Hvad kan anbefales inden for 900 kr grænsen?
Mephisto

Overclocker
Tilføjet:
10-09-2008 10:57:30
Svar/Indlæg:
13/3
Mit bud vil blive Antec Truepower Quattro som jeg for nyligt købte da jeg byggede en ny rig. Jeg købte den på grund af Anandtech's anmeldelse af den og diverse andre sites hvor den også fik topkarakter.

Den koster godt nok 1083 men du har jo også skrevet +/- og en god psu er vital i mine øjne.

Jeg synes den er MEGET støjsvag og er meget glad for den. Antec har dog lavet nyere modeller, men de får ikke så meget ros.

Her er Anandtech's konklusion/andmeldelse omkring Quattro 850 fra the best of the best.

http://www.anandtech.com/casec...

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2008 11:02:30
Svar/Indlæg:
8762/174

Synes ikke jeg kan finde den anmeldelse på det link.
Men hvor lange er kablerne og sådan der er jo rimelig langt mellem tingene i et silverstone tj07 kabinet 😉
Kender heller ikke til antec's strømforsyninger så aner ikke hvor gode de er.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2008 11:11:20
Svar/Indlæg:
3065/208
Power Supply Summer Guide, July 2008: http://www.anandtech.com/casec... (high-end PSU's)

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2008 11:18:15
Svar/Indlæg:
8762/174
Jeg har lige kigget lidt denne psu er det en som kan anbefales?

Pris mæssigt ligger den jo rigtigt og den er modulær og med sleevet kabler men kender ikke lige cooler masters strømforsyninger men hvis de laver dem lige så godt som deres kabinetter så kan det jo være en god en 🙂

Mephisto

Overclocker
Tilføjet:
10-09-2008 12:57:25
Svar/Indlæg:
13/3
# Rasmus66

Ok, ved ikke hvorfor linket ikke virker. Når jeg trykker på det kommer jeg frem til Anandtech's high end competition, hvor Antec Q 850 får sølv. PCP&C får naturligvis guld, men jeg har ikke råd til en psu til 3k :P

We award the AnandTech Silver Editor's Choice jointly to two power supplies, the Antec TruePower Quattro 850 and the OCZ ProXStream 1000.
AnandTech recently reviewed the Antec TruePower Quattro in both 850-watt and 1000-watt variants. The Quattro delivered very good performance in our testing, with efficiency exceeding 80% under normal loads all the way to full output, and peaking at 87%. We primarily recommend the 850-watt model, since the 1000-watt unit has the same specs except for an additional 72 watts on the combined-12V rating. At a savings of about $30 over the 1000-watt version, the 850-watt unit is still ample for almost any high-end system.

Edit: Du kan selvfølgelig tage det som du vil, da du nok kan se at jeg er rimelig biased når det gælder Anandtech's reviews, men det er det site, jeg i mange år har stolet mest på. Men det er jo en smagsag.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2008 13:20:27
Svar/Indlæg:
8762/174

Kan du kommer med nogle gode/dårlige ting om den antec psu?

Mephisto

Overclocker
Tilføjet:
10-09-2008 14:18:37
Svar/Indlæg:
13/3
Jeg vil gerne sige rigtig mange positive ting omkring den, men føler min egentlig ikke kvalificeret til det. Synes bare, at alt, lige fra du pakker den op til det kører, virker meget professionelt. Jeg kører SLi og der har intet være at komme efter. Den gør arbejdet perfekt som en strømforsyning i den prisklasse skal.

Skal jeg være heæt ærlig, tror jeg sku ikke du finder et mere pålideligt eller professionelt produkt i den prisklasse.
.....
http://www.hi-techreviews.com/...

After putting the the Antec True Power Quattro 850 watt power supply through our series of tests I can safely say that it can handle any thing we tossed at it. The power supply is extremely well built and carries a 3-ywar warranty. I have to say that we were initially concerned that the power supply only had a single 80mm fan but it was very evident during our tests that the single fan did it's job very well as we were able to feel warm air being blown out the rear of the supply.

TruePower Quattro is the most efficient power supply to date in Antec's successful TruePower line due to Active Power Clamping technology. The active clamp forward converter allows the use of smaller components, reducing the overall size of the PSU to further conserve energy.
-------------
Cluboc.net

Conclusion:

Antec's TruePower 850 Watt Quattro modular power supply is one of the most stable power supplies I have ever tested. Turing all phases of testing I was never able to get a single rail to show a measurable ripple. I am confident even a much more power hungry build would be handled with ease. If you think your build might out power the 850 Watt rating, there is always the 1000 Watt version waiting in the wings.

The Yellow striping may be the deal breaker for some of you but I think it really makes the Quattro stand out from the crowd of generic looking power supplies on the market. The mix of fixed cables and modular runs gives you the versatility to use only the cables you need and makes the installation a breeze compared to a fixed unit.

---------

http://www.techwarelabs.com

Voltage output and stability are the two factors that you really need to take into account. As both have a dramatic effect over the lifetime of your components. You want to have a power supply that is closest to the rated voltages, because that is what the components were made to operate at. And you don't have to have a power supply that the voltages fluctuate up and down, as that will put strain on the particular component. Antec used Industrial grade components to help provide stable output and protection against power and voltage surges.

If you are looking for an amazing power supply, then you don't have to look much longer. The Antec TruePower Quattro is just that, an amazing power supply. Providing 850 Watts of power, this power house of energy can power pretty much take anything you can throw at it. Providing four separate rails of 12V power, it remains to be quite stable and reliable.

-----

Dette er bare et lille bitte udplu af sider som gav denne PSU deres rewards.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2008 14:58:39
Svar/Indlæg:
8762/174

Tak for det 🙂
Jeg tænker lige lidt over det da det alligevel er 1000 kr som lige skal skydes af.
For heller ikke brug for en 850 watt psu da mit system bruger 545 watt i full load så jeg kan fint nøjes med en 700 watt.
Men vil sådan set godt lige høre hvis der var nogle som kender den cooler master psu jeg linker til en #4

hightower

Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2008 16:34:35
Svar/Indlæg:
2440/66
vælg i stedet cooler master silent pro m700, da den er nyere og af god kvalitet. søg selv på nettet efter reviews :)

Darth

Superbruger
Tilføjet:
10-09-2008 18:53:40
Svar/Indlæg:
813/49
Tagan TG700BZ eller TG800BZ PipeRock, temmelig stille PSU´er, god kvalitet, meget stabile linier, modulære og med masser af bling-bling. 😲 (Hvis man altså er til bling...) Ved ikke om den forhandles i DK, men tror du kan få dem hjem fra Tyskerland, inden for budgettet.

Og så skal du google reviews. Altid en god ide.

Rasmus66

Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2008 19:39:04
Svar/Indlæg:
8762/174
Der skal ikke være bling bling overhovedet det har jeg i forvejen 😀
Men tror jeg har fundet min nye psu kan se at de har tilbud på en silverstone Decathlon 800 watt på mit tidligere arbejde og den har jeg kigget på før og den har også fået nogle gode anmeldelser plus så har den en hulens masse kabler og den er modulær 🙂

Men jeg siger mange tusind tak for forslagene det er godt at have noget at vælge imellem 🙂