Hej, jeg har pt den her type slange: http://coolerkit.dk/product.as... jeg har bare et problem med at lave nogenlunde skarpe sving så at sige uden at slangen knækker sammen. Så jeg tænkte på om det giver mening at investere i disse coils: http://coolerkit.dk/product.as... Eller de passer måske ikke til en slange med en udvendig diameter på 19mm? Er der evt en anden type slange som bedre kan klare relativt skarpe bøjninger uden at knække, skal ha 12mm ID.
ps er der en syntaks til at lave korte links på forum?
#1 Jeg har bare hørt at sådanne 90 graders knæk skulle være meget restriktive for flowet i ens systen?
#4 der står bare på siden, "Smartcoils - 5/8" (15,9mm) er beregnet til (12mm) og 7/16" (11mm) slanger." Hvad henvises der så til her med de 12mm? er det den udvendinge diameter på slangen? For så kan de da kun bruges til relativt tynde slanger.
Men altså det var ikke min plan at voldknække slangen, bare tilpas nok til at jeg kan få moslet det hele ind i kabinettet :)
Problemet er også lidt, da jeg første gang samlede mit system, var nervøs for at lave disse knæk for skarpe. Eftersom jeg havde læst mig frem til at hvis man gjorde det var der en god sandsynlighed for at slangen efter nogen tids brug kunne falde sammen. Det har så resulteret i at jeg pt nok har _alt_ for lange slangestykker. Jeg vil sådan set bare være sikker på, at den ikke falder sammen når jeg nu skal til at fedte rundt med det igen. altså når man fx skal ha fra gfx til chipset til cpu .. så syns jeg sku ikke lige der er den store afstand at lave det "store sving" på :)
Læs nu hvad jeg skriver. Det er ligesom med telefonledningen. Der er reelt set ikke den store begrænsning. Hvis den kan strække sig fra 11 til 16 mm, tror du ikke også den liiige kan klare 19 mm? 😉
Det skal jeg sgu ikke bestemme. Hvis du har lyst til at betale overpris for at tjekke om jeg er fuld af lort, må være op til dig selv. Jeg synes bare ikke det er merprisen værd. Det kan jo være, at du synes noget andet 🙂
Jeg har selv haft begge slanger, altså tygon og clearflex. De kan begge bukke utrolig meget, men tygon kan altså nogle flere buk en clearflex, det er det man betaler det ekstra meget for.
Jeg skal som sådan bare ha flyttet mine sager fra mit delvist eksploderede kabinet til et TJ07, og så vil jeg bare være sikker på at mine slanger ikke knækker sammen for mig. alt i alt er jeg meget tilfreds med mit vand, har ikke haft en så lydløs pc i lang tid.
Synes nu jeg er skuffet over de Tygon slanger jeg fik købt istedet for mine clearflex. De virker ret så tynde i godstykkelsen. Så man skal lige sikre sig at man får den rigtige model, da de laver dem i flere tykkelser.