CPU forbrug (G15) under CS 1.6 bl.a.

Bundkort / CPU d.  10. september. 2008, skrevet af Whatever4ever
Vist: 677 gange.

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
10-09-2008 12:07:29
Svar/Indlæg:
415/86
Hey there...

Forstår ikke helt hvorfor CPU forbruget ligger og svinger mellem 90-100% ifølge G15's LCD?

Synes det lyder noget voldsomt, mener - hallo, et way old spil. Spiller jeg CS Source ligger den kun omkring de 50%

Noget jeg kan gøre noget ved?

Kan desværre ikke huske hvad den lå på ved min tidligere 4800+, men mener bare at hvis en E8500 dårlig kan trække CS 1.6, så der sgu da noget galt - lol... oplever ind imellem, hvad jeg tror er hak, ikke at forveksle med lag...

Hmm...?
Miccim

Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2008 12:09:21
Svar/Indlæg:
3233/128
Hvad siger den i windows? Det er måske andre processer som starter og fucker det op for dig?

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
11-09-2008 17:51:48
Svar/Indlæg:
415/86
Ser mere rigtig ud nu, tror grunden var Windows update, samt Steam update, deraf lidt i knæ. lol...

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
22-09-2008 18:04:41
Svar/Indlæg:
415/86
Well, tar' den lige op igen, for...

Der sgu noget galt, et eller andet sted!

Har stadig problemet, men "sjovt" nok, nogle gange er der ikke noget galt. (dog sjældent)

I CS 1.6 ligger CPU'en forbrug mellem 95-100 % (ifølge G15's LCD), samt medfølgende "hakkeri" , hvad er noget træls!

Har prøvet at få vist forbruget via Jobliste/Ydeevne, men er ikke lykkes mig at få den øverst så jeg kan ikke se den samtidig med at CS køre. Men ligeså snart jeg hopper tilbage til skrivebordet daler CPU forbruget til 2-3 % og vender jeg tilbage til CS hopper den igen op på omkring de 100 %

Har prøvet at tjekke SmartDoctor og intet tyder på at grafikkort bliver for varmt samt AI Suite til CPU, ej heller problemer dér. - Har jo heller ingen problemer med at spille CS:S f.eks.

Nogen der har et bud på hvad problemet er og hvad jeg evt. kan gøre ved det?

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
26-09-2008 17:34:10
Svar/Indlæg:
415/86
Hmm...

Tyder på at det er min userconfig der laver ged i den.
Kan Vista ikke håndtere sådan en fætter, selv hvis jeg sletter alt der står i den og den bare ér der, så drøner CPU forbruget op på de 95-100 %?...

Nogen der ved om Vista bare ikke kan med en en userconfig, bruger i selv userconfig, eller er det kun hér den har en konflikt af en art?

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
18-10-2008 01:06:40
Svar/Indlæg:
415/86
Okay, nu har jeg så fundet ud af at det intet har med userconfig at gøre, så har stadig ikke fundet årsagen.

Har tilgengæld fundet en tendens der siger at hvis jeg hopper på en Server via Friends listen eller via Servers har jeg problemet og havner de 94-100% - hvad siger mig at det er en Steam "bug", men hvis jeg starter CS op først og hopper på en Server via CS's Servers fejler det ikke noget.

Siger dog bevidst tendens, for af og til er det også galt hvis jeg gør sådan, men 9 ud 10 gange er det okay.

Er der ingen der har et bud på hvad problemet kan være?

Sajmon

Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2008 01:16:16
Svar/Indlæg:
6624/113
Har du overvejet at der ikke ER et problem?

Min CPU usage står på 100% fast når jeg gamer CS:S - men mine max fps er også sat til 500, så PC'en forsøger jo bare at generere så absolut mange FPS den kan spamme ud for fuld skrue.

Jeg ligger normalt fast på omkring 180-250 fps de fleste steder, og spillet kører som smurt uden hak på noget tidspunkt.

De hak du oplever, kan sagtens være Logitech's lortesoftware til G15 som får maskinen til at bøvse når en gang imellem - det er set før.

Har du prøvet at slå displayet fra eller prøve et andet keyboard som ikke viser dig hvad din CPU usage er - og se om ikke det rent faktisk er indbildning fra din egen side? 😎

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
18-10-2008 01:28:31
Svar/Indlæg:
415/86

Hmm... Tja...

Eneste jeg sådan lige kan sige er at jeg synes det hakker når lortet køre de 100% og hakker ikke når det ligger på de omkring 50% - men selvfølgelig, som du er inde på, kan være det bare er indbildning.
Det jeg sådan set undre mig mest over, er at det kun er nogle gange og ikke hele tiden samt at f.eks. i CS:S ligger den fast på de 50% +/-

Hvis jeg prøver et andet keyboard har jeg jo ikke muligheden for at se hvad CPU forbruget er, så... (ved ikke lige hvordan) - Overvejer dog at købe Razer's Lycosa og så kommer det jo helt af sig selv mht. at se hvad der egentlig foregår.

Synes dog ikke at jeg på noget tidspunkt har oplevet problemer med Logitech's driver af nogen art.

immortaldk

Elitebruger
Tilføjet:
18-10-2008 01:59:57
Svar/Indlæg:
1166/120
Hvis du kører vista, så skal du deaktivere noget, somm jeg ikke kan huske havd.

Whatever4ever

Superbruger
Tilføjet:
18-10-2008 02:26:34
Svar/Indlæg:
415/86

Øhhh....?