AMD kæmper for DX10.1

Litteratur d.  10. september. 2008, skrevet af Emillos
Vist: 765 gange.

Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
10-09-2008 15:37:58
Svar/Indlæg:
14079/622
"DirectX 10,1 betyder noget", mener AMD/ATi, der prøver at promovere deres forbedrede API-understøttelse

Læs hele nyheden her: http://www.hwt.dk/newsdetails....
hamderD
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2008 16:24:45
Svar/Indlæg:
7263/260
Godt de kæmper for det 🙂


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2008 17:51:38
Svar/Indlæg:
23132/740
Det er ligesom SM3.0-dagene, bare med omvendt fortegn 🤣


Erroneus
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-09-2008 23:52:19
Svar/Indlæg:
673/19
Godt for AMD, de skal også kæmpe for det, specielt efter Nvidia fyrer beskidt tricks af. F.eks. at de fik Ubisoft til at trække en patch tilbage til Assasin's Creed, som tilføjede 10.1 support i spillet, hvilket AMD kort fik et pænt lille boost. Og det gik jo ikke, når Nvidia's kort ikke kunne det og da Assasin's Creed er et "The Way It's Meant To Be Played", var det åbenbart ikke et problem, da de så bare kunne fyre en eller anden lam undskyldning af at det patch gav grafikfejl.... klaaaaaaaaaart.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2008 13:19:07
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #3

Hvis folk kendte til nVidias små "finter", så ville de ikke købe kort fra det grønne holde... 😐


Reverb
 
Superbruger
Tilføjet:
11-09-2008 13:30:15
Svar/Indlæg:
454/68
#3: Vås... fatter ikke hvorfor folk ikke læser fra kilden selv el. deres egne statements istedet for at hoppe på alle de rygter.
Den blev trukket tilbage pga der blev sprunget nogle shaderpasses over hvilket gav udslag i ganskevist forbedret ydelse men gav anti-aliasing abnormaliteter. Så ja ekstra ydelse på bekostning af billedkvalitet. Det har stået på ubisofts side i et stykke tid.

Om DX10.1 kan sammenlignes med SM 3.0 er svært at sige. I perioden 2004-2006 var der ikke nogen spil der gjorde brug af SM 3.0, men da Splinter Cell 3 kom gav det problemer for noget da det krævede SM 3.0. Nu i dag kommer man næsten ingen vegne uden SM 3.0.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2008 13:31:17
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #5

Du skriver til mig, at jeg kommer med "vås"?! Hvad baserer du det på? Der er jo nok en grund til, at jeg skriver mine meninger og holdninger. Tror ikke just, jeg "hopper" på noget, sådan uden videre 😉


Reverb
 
Superbruger
Tilføjet:
11-09-2008 13:32:55
Svar/Indlæg:
454/68
#5: øhm, nej jeg skrev til #3.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2008 13:34:33
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #7

Aha! Jeg skal lære at læse, kan jeg se 😳


Jonny
 
Overclocker
Tilføjet:
11-09-2008 14:25:08
Svar/Indlæg:
47/3
De 2 spil ser faktisk spændende ud.


Erroneus
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2008 07:59:59
Svar/Indlæg:
673/19
#5 Ja det påstår de, men når folk testede efter så kunne man ikke finde de grafikfejl som de påstår, det virker som en dårlig undskyldning.


#11
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2008 08:17:52
Svar/Indlæg:
2357/72
#4 Ikke helt enig. Alle de store firmaer laver sq finter. Hvis folk ikke købte Deres varer pga. af dem, ville det godt nok se sort ud for M$. 🙂


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
12-09-2008 08:27:25
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #4

Mjaeh. Men nu er det jo ikke alt der kommer frem i dagens lys. Jeg er da fuldstændig overbevist om, at hvis ikke der lå et godt produkt bag, så behøvede nVidia jo eksempelvis ikke at smide defekte grafikchips på en masse OEM-grafikkort.

Det er jo blot éet tilfælde.


Reverb
 
Superbruger
Tilføjet:
12-09-2008 08:48:28
Svar/Indlæg:
454/68
#10: Også vrøvl. Kør det med MSAA og se efter. Det er ikke steder der bliver anti-aliased mens andre gør - ellers også sker anti-aliasing ikke ved dobbeltliggende objekter.
Hvorfor skulle det ikke passe når det kommer fra ubsoft selv i et statement ? det er alt for nemt cheap shot at skyde det hele på nVidia mht bestikkelse mv.

Patchen kommer jo igen har de udmeldt når fejlen er rettet. Og hvis det indkluderer et godt boost uden kvalitetsforingning er det jo et plus.

Vi skal helt tilbage i 2000 hvor der var noget lignende med Heavy Metal F.A.K.K 2.


DTU_XaVier
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2008 10:44:31
Svar/Indlæg:
2786/120
Noget der måske burde nævnes, når vi nu snakker SM3.0-sammenligninger, er at SM3.0 jo som bekendt var den Shader-model, der gav adgang til HDR, som jo i dag er en meget udbredt teknologi i spil... Dette gjorde dengang at folk der købte GF6-serien i stedet for X800-serien, gik hjem med et kort der, rent teknologi-mæssigt, kunne overleve i noget længere tid.... Jeg var bestemt glad for at jeg havde købt mit 6800GT da de første "You must have a SM3.0 capable card to play"-spil kom frem 🙂...
Splinter Cell: Double Agent, Rainbow Six Vegas og mange andre, er gode eksempler...

MVH.
Toke 🙂


#15
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2008 11:10:05
Svar/Indlæg:
4156/111
FarCry Engine var da også en af de første, hvis ikke den første, til at understøtte SM3.0 fuldt ud 😀

Lidt på samme måde som med Crysis og DX10, bortset fra at Crysis ikke understøtter DX10 fuldt ud på samme måde.



Illuminati
 
Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2008 11:22:59
Svar/Indlæg:
10398/435
#14, men hvad gavner dx10.1? Lidt optimeret libraries og højere grænser på nogle features.

32-bit floating point filtering is optional in DX10 (16-bit FP filtering is mandatory), but will be mandatory in DX 10.1.

Also, in DX 10, the number of multisample anti-aliasing samples is optional-DX 10.1 will make 4x AA mandatory, and require two specific sample patterns.

Synes i vel det er gode ting?? 4xAA forced på alt er da ikke fedt på nogen måde!!
---

Erroneus, den holder ikke helt i retten. Hvorfor skulle Ubisoft så overhovede gide at lave en patch til dx10.1? Det ville jo ikke give mening hvis de var så meget i seng med nvidia. Der var fejl på et rendering af post processesing. Basta.