Crysis ultra high

Spil d.  11. september. 2008, skrevet af stillersen
Vist: 565 gange.

stillersen
 
Superbruger
Tilføjet:
11-09-2008 12:11:07
Svar/Indlæg:
533/97
Nogle som ved hvordan man for ultra high settings i crysis?
sidder med en unlocker til crysis lige nu, og kører very high nemt.
men vil gerne prøve ultra high ;)
LaKeenxD
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2008 12:11:50
Svar/Indlæg:
527/73
Hvis du kører windows xp er det ikke muligt da ultra high er dx10 og det findes kun i vista klista :P


1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2008 12:22:21
Svar/Indlæg:
5750/124
Som #1 siger, så skal du have vista... men ellers så burde dit sys godt kunne klare det...


genuz
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2008 12:22:45
Svar/Indlæg:
798/19
Du kan gøre ligesom os andre og loade det i Vista 🙂


Ellers kan du se her, hvordan du kan slå noget af det til i XP:

http://www.crysis-online.com/f...

Læs lidt nede i tråden.


stillersen
 
Superbruger
Tilføjet:
11-09-2008 12:23:09
Svar/Indlæg:
533/97
Jeg kører da very high nu med xp? pga den unlocker. og du kan også installere dx10 på xp, som den gamle har gjort herhjemme. og han kan også spille very high.
som jeg forstår det er ultra high, en cfg?!


1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2008 12:27:54
Svar/Indlæg:
5750/124
Så skal du finde et MOD... det er nok nature mod du skal finde (google det selv)... men du kan ikke køre DX10 på XP, men du kan fp DX9 til at gøre stort set det samme som DX10, og derved enable Very High...


stillersen
 
Superbruger
Tilføjet:
11-09-2008 12:28:36
Svar/Indlæg:
533/97
# 3 kan du ikke give mig et link til den bedste grapich cfg? til ultra high.


stillersen
 
Superbruger
Tilføjet:
11-09-2008 12:30:59
Svar/Indlæg:
533/97
Kan jeg ikke lige få min msn hurtigt, så tager vi det fra bunden af.


genuz
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2008 12:31:06
Svar/Indlæg:
798/19
Nej desværre, jeg er slet ikke inde i alt det der 🙂 Jeg faldt bare over det engang, at man kunne fikse de ting til XP.


stillersen
 
Superbruger
Tilføjet:
11-09-2008 12:35:41
Svar/Indlæg:
533/97
Træls træls :p,
en eller anden kom fresh frem og hjælp mig!


#10
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2008 13:01:13
Svar/Indlæg:
4156/111
Der er ikke noget der hedder "Ultra High" i Crysis...


Reverb
 
Superbruger
Tilføjet:
11-09-2008 13:02:55
Svar/Indlæg:
454/68
#10: Jo... ligesom der var i UT2k3. Det er en cfg fil der skal ændres.


stillersen
 
Superbruger
Tilføjet:
11-09-2008 13:15:25
Svar/Indlæg:
533/97
Jeg kører med følgene ultrahighqualitycfg_1.3.1
Men kan man ikke få det endnu bedre?, jeg ser der er nogle tweaks derinde


#13
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2008 13:19:14
Svar/Indlæg:
4156/111
#11

Så er der vel heller ikke noget der hedder Ultra High 😛 Altså officielt. Ikke før de unlocker det.

Anyways her er lidt guide til Ultra High http://www.incrysis.com/forums...


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2008 13:25:40
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #11

Som #13 skriver, så er der jo ikke noget der hedder "Ultra high" så. Jeg kunne da selv ændre de XML'er og kalde det for "SuperDuperUltraMegaMeget... high", og det ville ikke være en ægte detaljeindstilling.

En ting man skal passe på med er, at der er en grund til de har sat begrænsningerne som de er. Eksempel: Springer en nuke, så springer biler og bygninger i luften, men træerne bliver stående. Hvorfor nu det?

Jow. Prøv at finde XML-filen og ændr 'Physics'-delen og sæt radius op til blot 500 m. Så skal I se jeres computer brække sig i lårtykke stråler.

Spillet er slamkodet som ind i helvede, og bare fordi du/I kan ændre i XML-filen ved at downloade en patch, gør jer så absolut ikke klogere end CryTeks programmører. Om et par år, så vil vi for alvor kunne se hvad CryEngine kan udrette.

Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at den "reviderede CryEngine 2", blot udnytter en konfiguration af XLM-filerne. Den er utrolig skalérbar. Hvorfor den så kører så ringe, vil være mig en evig gåde.


stillersen
 
Superbruger
Tilføjet:
11-09-2008 13:50:46
Svar/Indlæg:
533/97
Crysis har self tildelt nogle cfgs. og jeg tror heller ikke at der vil være det store problem i custom cfg's. hvis man bare ændrer det med basic som der er i den.
men nu søger jeg jo bare det mest ultra grapich for at afprøve det, og hvis det funger godt, og jeg lan trække det. og det er pænnere, vælger jeg selfølgelig det


#16
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2008 15:22:58
Svar/Indlæg:
4156/111
#15

Hvis du skulle hive alt ud af Crysis som man kan, så tror jeg godt at du kan komme tilbage engang hvert 10. minut og se den skifte et frame! 🤣


stillersen
 
Superbruger
Tilføjet:
11-09-2008 15:29:35
Svar/Indlæg:
533/97
Skal lige prøves uden aa :P
men har lige lavet en cfg, hvorfor filen virker den ikke?

r_displayinfo=1
con_restricted=0
ca_AttachmentCullingRation = 200
ca_DrawFaceAttachments = 1
ca_UseDecals = 1
e_cbuffer_resolution = 256
e_clouds = 1
e_cull_veg_activation = 70
e_decals_allow_game_decals = 1
e_decals_life_time_scale = 3
e_detail_materials_view_dist_xy = 4096
e_detail_materials_view_dist_z = 256
e_dissolve = 1
e_foliage_wind_activation_dist = 30
e_gsm_cache = 0
e_gsm_lods_num = 5
e_gsm_range = 3
e_lod_min = 0
e_lod_ratio = 8
e_max_entity_lights = 20
e_max_view_dst_spec_lerp = 1
e_obj_quality = 4
e_particles_lights = 1
e_particles_lod = 1
e_particles_max_emitter_draw_screen = 48
e_particles_object_collisions = 1
e_particles_quality = 4
e_phys_foliage = 2
e_phys_ocean_cell = 0,2
e_proc_vegetation = 1
e_ram_maps = 1
e_shadows = 1
e_shadows_cast_view_dist_ratio = 0,8
e_shadows_from_terrain_in_all_lods = 1
e_shadows_max_texture_size = 1024
e_shadows_on_alpha_blended = 1
e_sky_type = 1
e_sky_update_rate = 1
e_terrain_ao = 1
e_terrain_normal_map =1
e_terrain_occlusion_culling_max_dist = 200
e_vegetation_bending = 2
e_vegetation_min_size = 0
e_vegetation_sprites_distance_custom_ratio_min = 0
e_vegetation_sprites_distance_ratio = 1,5
e_vegetation_use_terrain_color = 1
e_view_dist_ratio = 80
e_view_dist_ratio_detail = 30
e_view_dist_ratio_vegetation = 45
e_water_ocean_fft = 1
e_water_ocean_soft_particles = 1
e_water_tesselation_amount = 10
e_water_tesselation_swath_width = 10
es_DebrisLifetimeScale = 1
es_MaxPhysDist = 200
es_MaxPhysDistInvisible = 25
g_battleDust_enable = 1
g_breakage_particles_limit = 250
g_joint_breaking = 1
g_ragdollDistance = 40
g_ragdollMinTime = 20
g_tree_cut_reuse_dist = 0
i_lighteffects = 1
i_rejecteffects = 1
p_max_MC_iters = 7000
p_max_substeps_large_group = 5
p_num_bodies_large_group = 100
q_Renderer = 3
q_ShaderFX = 3
q_ShaderGeneral = 3
q_ShaderGlass = 3
q_ShaderHDR = 3
q_ShaderIce = 3
q_ShaderMetal = 3
q_ShaderPostProcess = 3
q_ShaderShadow = 3
q_ShaderSky = 3
q_ShaderTerrain = 3
q_ShaderVegetation = 3
q_ShaderWater = 3
r_Beams = 1
r_BeamsDistFactor = 0.01
r_BeamsMaxSlices = 300
r_ColorGrading = 1
r_DepthOfField = 2
r_DetailDistance = 12
r_DetailNumLayers = 2
r_DetailTextures = 1
r_DynTexAtlasCloudsMaxSize = 32
r_DynTexAtlasSpritesMaxSize = 32
r_DynTexMaxSize = 100
r_EnvCMResolution = 2
r_EnvTexResolution = 3
r_EnvTexUpdateInterval = 0,025
r_FillLights = 14
r_FSAA = 1
r_FSAA_samples = 2
r_HairSortingQuality = 1
r_HDRRendering = 2
r_ImposterRatio = 1
r_LightsSinglePass = 0
r_MotionBlur = 3
r_ShadowJittering = 2.5
r_ShadowBlur = 3
r_ShadowsMaskResolution = 0
r_SSAO = 1
r_SSAO_quality = 2
r_SSAO_radius = 2
r_sunshafts = 1
r_TexAtlasSize = 2048
r_TexBumpResolution = 0
r_TexResolution = 0
r_TexturesStreaming = 2
r_TexSkyResolution = 0
r_TexturesFilteringQuality = 0
r_TexturesStreaming = 0
r_UseEdgeAA = 1
r_UsePOM = 1
r_UseSoftParticles = 1
r_WaterCaustics = 1
r_WaterReflections = 1
r_WaterReflectionsQuality = 4
r_WaterRefractions = 1
r_WaterUpdateDistance = 0,2
r_WaterUpdateFactor = 0,1
s_CacheSize = 80
s_FormatSampleRate = 48000
s_MPEGDecoders = 32
s_Obstruction = 1
s_ObstructionAccuracy = 1
s_ObstructionUpdate = 0,1
s_ReverbType = 2
s_SoundMoodsDSP = 1
s_VariationLimiter = 1
sys_flash_curve_tess_error = 1
sys_flash_edgeaa = 1
sys_LowSpecPak = 0
sys_spec_GameEffects = 3
sys_spec_ObjectDetail = 3
sys_spec_Particles = 3
sys_spec_Physics = 3
sys_spec_PostProcessing = 3
sys_spec_Quality = 3
sys_spec_Shading = 3
sys_spec_Shadows = 3
sys_spec_Sound = 3
sys_spec_Texture = 3
sys_spec_VolumetricEffects = 3
sys_spec_Water = 3
v_vehicle_quality = 4


NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
11-09-2008 15:33:31
Svar/Indlæg:
2600/84
Nu må i stoppe med det der "DX10 på XP"... det kan ikke lade sig gøre, uden de der DX10 dll filer man kan finde cracked et eller andet sted. Det er dog næppe en solid løsning.

Og som NoNig siger så håber jeg godt nok de får styr på deres CryEngine... den kører godt nok superduper ringe. Da jeg fik mit 4870x2 og det stadigvæk laggede i Crysis, så gad jeg ik mere. Crysis skal kun spilles pga. dets awesome grafik, og hvis det alligevel lagger med det bedste single kort på markedet, et godt års tid efter release, ja så kan det sgu være ligemeget.

Og nej der er ikke noget der hedder UltraHigh heller... Low, Medium, High, Very High^^
Hvad i så kalder de der mods må i selv om.


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2008 15:45:22
Svar/Indlæg:
7111/480
18# med det bedste single kort på markedetdet er jo fordi selv om de 2 gpu sider på same kort køre de stari CF og når crysis ikke er super duper i CF så er det jo ikke den beste kombinasion 🙂


stillersen
 
Superbruger
Tilføjet:
11-09-2008 15:49:37
Svar/Indlæg:
533/97
Hvad snakker du om #18
Jeg kører FLYDENE very high uden problemer, jeg den cfg jeg har lavet, er bare et par ekstra commands som gør det lidt flottere?
men mit spørgsmål var, hvorfor det ikke virkede.


#21
FnaX
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2008 15:50:57
Svar/Indlæg:
4156/111
#20

Ja i 1280x1024 🤡


saiot
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2008 15:58:24
Svar/Indlæg:
7111/480
21# hehe jeg køre det flyene i 1650 X 1050 very high men nu er crysis jo også glad for sli 🙂


stillersen
 
Superbruger
Tilføjet:
11-09-2008 19:02:48
Svar/Indlæg:
533/97
Fordi at jeg kører i 1280x1024 har ingen betydning for at jeg vil køre alt maksimat uden aa? :D


NickKokkedal
 
Superbruger
Tilføjet:
11-09-2008 20:19:46
Svar/Indlæg:
2600/84
Nej, crysis understøtter nemlig ikke CF særligt godt, hvilket kun forstærker mit argument.

Det er ringe skrevet.

#20
Jeg sagde ikke du ikke kunne køre det flydende. Det jeg mener er at det er fucking latterligt man selv skal indstille spillet før det virker ordentligt. Igen, ringe skrevet.

#19
Det ændrer ikke på det faktum at det er det hurtigste kort. Det er min pointe. Crysis er noget nær det eneste spil hvor det får hug af GTX280.


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
11-09-2008 21:17:24
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #24

Agreed. Om der sidder 2, 3 eller 20 GPU'er på et kort. Så er det stadig en single-løsning og kan (som sådan) ikke sammenlignes med SLI/Crossfire 🙂