Overclocker
Tilføjet:
11-09-2008 16:27:54
Svar/Indlæg:
26/10
Jeg skal have mig en ny mus - og før eller siden nok også et nyt tastatur - til min kommende bærbar (der nok har bluetooth) og som udgangspunkt skal de kunne opfylde kriterierne:
- Bedste tastatur til at skrive større tekster med
- Fjollede ekstrafeatures såsom mediecentergimmicks helt unødvendige (men tæller ikke ned)
- Rimelig ergonomisk, men tastaturet behøver ikke nødvendigvis støttepuder osv. Musen skal dog ligge godt i hånden; det skal ikke føles, som om man bevæger den med fingrene frem for hånden.
- Til kontor- og ikke spilbrug, så überleet SteelSeries-gear med 78.000 DPI og alskens fintuning er nok lidt meget. Hvis der ikke er den store prisforskel, kan man selvfølgelig lige så godt købe det.
-- (Men musen skal nok stadig have en hæderlig DPI, så jeg ikke bliver sindssyg af dårlig præcision)
Jeg hælder til at købe trådløst, så det ville være lækkert med forslag, der både er trådede og trådløse. Detaljer om hvordan opladning foregår med de forskellige apparater er også velkomne; for eksempel er det lækkert, når man bare kan sætte sin mus i en oplader frem for at pille batterier ud og smide dem i en hjemmestrikket oplader gang på gang.
Som altid er det ikke så brugbart med at høre om, hvilken mus og hvilket tastatur, folk stadig hænger ved efter fem år, hvis det ikke sker på baggrund af sammenligninger med andre produkter, da det trods alt er en komparativ vurderingssag frem for en religionskrig.
Tak!