Hvis du kan leve med engelsk tastatur-layout (altså dansk æ,ø,å men uden det står på tasterne), så vil jeg foreslå du ser på en eee 1000 i stedet for. Den kommer med 6-celle batteri som standard, og koster 3400 med porto fra england med 80GB harddisk og winXP. Batteritiden er omkring det dobbelte med 6-celle ift. 3-celle (Wind), altså omkring 6-7 timer (eller op til otte hvis man ikke rigtig laver noget på den). 5 timers filmafspilning kan den fint klare.
Den fåes også med linux og SSD på 40GB til en 100krs penge mere, hvis det er mere interresant.
Den pris du gir, mads312, passer da ikke? Når jeg går ind og ser siger den £356 inc. VAT. Det passer da ikke helt med 3400 incl. forsendelse? Eller er det bare mig der ikke kan læse?
Den EEE 10" kommer så vidt jeg selv har forstået først senere på året. Danmark skal jo altid være bagefter.
Har forresten selv bestilt en MSI Wind hos shg.dk, pt. med leveringsdato d. 16/9, men leveringsdatoen er fortsat ubekræftet fra MSI, så tror sgu at vi kommer til at gå over den dato 😩