Lille trækabinet til en lan pc?

Case-modding d.  13. september. 2008, skrevet af Gamer_Chres
Vist: 888 gange.

Gamer_Chres

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2008 10:51:32
Svar/Indlæg:
1158/321
Jeg går og leger med tanken om at bygge et kabinet i træ til min computer da jeg er ved at været træt af at have sådan et stort svin med mig når jeg skal til lan.

Så hellere en lille kompakt computer der er specielt lavet til det hardware jeg har.

Men jeg har ikke så meget erfaring inden for området at bygge kabinetter af træ, så hvilken type træ ville være nemmest at arbejde i?

Hvis I kender nogle sider hvor de har mange træ-kabinetter må i forresten også gerne smide et link 😛

- Chres
Lace

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2008 11:32:48
Svar/Indlæg:
2357/72
#0 Prøv at lave et mock-up i pap ell. lign. først. Læg dit HW på et bord, så du kan danne dig en idé om hvordan bundkort, psu osv. skal placeres.

Jeg ville bare tage i silvan eller noget og finde noget pænt træ, og lave en simpel kasse. Så kan man bare save stykker ud på 120x120 til blæsere mm. i siderne. Du kunne evt. lave et låg med hængsler og snap-låse.

Det var sådan jeg ville prøve, hvis det var. 🙂

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2008 11:57:29
Svar/Indlæg:
4230/89
smid en pm til woodgnome her fra siden
(http://hwt.dk/userdetails.aspx... )

han lavede engang et ret fedt trækabinet, hvor han netop fik det til at se godt ud samtidig...

jeg byggede også selv et kabinet af træ,
noget 8mm MDF plade, men det bliver bare aldrig ligeså pænt som det han lavede

jmose

Moderator
Tilføjet:
13-09-2008 12:46:07
Svar/Indlæg:
3863/538

Woody har lavet en lille artikel om det kabinet han lavede. Den kan findes på hans hjemmeside:

http://srs.haz.dk/stuff/kabby_...

epi^zepto

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2008 13:10:01
Svar/Indlæg:
3329/182
Hvis du absolut skal lave et kabinet der er nemt at have med foreslår jeg dig at anvende aluminium. Et kabinet som Woody's vejer jo et ondt år når man bruger støbeplader, så er dit nuværende kabinet sikkert mere egnet.

Du kan sagtens gå ned i noget tyndere plade, men så bliver det svært at få de enkelte elementer til at hænge sammen når du ikke har nogen erfaring med det. Træet vil flække når du skruer det sammen osv. Til sidst er det nærmest umuligt at få til at se pænt ud hvis ikke du har det rigtige værktøj til at tilskære og tilpasse elementerne.

Nej lav du hellere klassikeren og smid det hele ned i en ølkasse. Lettere og nemmere bliver det sgu ikke.

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2008 16:03:15
Svar/Indlæg:
1431/233
Tja var det ikke bedre at bare købe et lille fedt kabinet???

jeg ved godt det er mere tilfredsstillinde at ha lavet det selv. men ofte bruger man en masse tid på noget der ikke bliver godt. Det er som sådan ikke så svært at lave i træ. men som jeg ser det har det absolut ingen fordele.
det er tungt/grimt. samt brandfarligt.

Næ du, gør som mig i de gode gamle dage. sæt det hele fast på væggen. og ta det med til lan i en brødkurv 🤡! kæft folk de glor når man kommer med en brødkurv fuld af dele, ingen tror det virker. indtil man starter sin pc ved at korslutte med en skrue.

hvad med at lægge den i en kuffert. meget lettere bliver det da ikke :)! men mindre brandfarligt bliver det nok ikke af den grund.
Men det ville da være total kult.
Sådan en god gammel mafia kuffert med kliklås i siden.

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2008 16:17:36
Svar/Indlæg:
3332/33
pt. er jeg selv ved at smidde noget hw ned i en alu kuffert. man løber ind i en masse problemer og det kræver sku en masse forskelligt værktøj, hvis det skal blive ordentlig.
ja ja, det er sku fedt at have lavet det, som de andre er inde på. men som alban siger, så kunne du evt. finde et lille fedt kabi. eller køb/find et gammel crap kabi og gejl det op med alt muligt; blæsere, katoderør, rude og diverse andet gejl 😛
det er nemmere at sætte hardware i (og skifte igen for den sags skyld) og så har du jo også selv en finger med i spillet, hvis du modder den. 🙂

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2008 16:28:02
Svar/Indlæg:
1431/233
6# det er rigtig. Det er fedt at ha lavet selv.
men man skal ikke skal gøre det for at spare penge. For et fedt kabinet idag koster ingen penge, vel omkring 4-500,-
og det er altså penge man hurtigt kommer af med for at lave noget selv. Som aldrig bliver helt så fedt.
Det er svært at få et prof resultat. Selv om jeg egentlig syntes jeg selv er sådan rimelig finger færdig, har det altid set lidt kikset ud og været væsentlig dyere end det ville ha været og købe noget færdigt.

Men folk skal da selvfølgelig ha lov at prøve :)!.

super cool med den alukuffert. du må lige smide nogle billeder op af det færdige resultat. 😉

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2008 16:33:49
Svar/Indlæg:
3332/33
#7 skal jeg da gøre. 😛
håber hvert fald det bliver et godt resultat. og det har ikke været en sheit dyrt, min mor har sponsoreret kufferten og ellers har jeg bare købt to blæsere og fans. så indtil videre har jeg givet 170kr. for den 😲 🤡 du kan se specs på min profil, regner dog med at smide et lille gfx i den.
sry for lidt ot 😀

Philipsp

Superbruger
Tilføjet:
13-09-2008 16:42:50
Svar/Indlæg:
886/35
#8 hvordan køber du: "to blæsere og fans" :P ? efter hvad jeg ved så er de to ord det samme 🤣

- Philip

DJ

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2008 16:44:40
Svar/Indlæg:
1431/233
8# jamen det er da nice nok hvis det bare er til at slæbe med rundt.
Det skal nok blive et godt resultat. ikke mange der kan bryste sig med at de har deres pc i en kuffert 🙂 !

Men syntes ikke rigtig der er nogle billeder af kufferten?

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2008 16:47:35
Svar/Indlæg:
2357/72
#0 Jeg synes da du skal prøve. Det behøver jo ikke være super duper prof i første forsøg. Jeg sidder da og overvejer, at lave et til min htpc. Det ville da se godt ud hvis det står på et træmøbel. Det er da lige meget om det bliver lidt dyrere end et lille kabinet. Det er da udfordringen der er sjov. 🙂

Gamer_Chres

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2008 17:06:12
Svar/Indlæg:
1158/321
Grunden til at jeg vil lave mit eget er fordi så kan man tilpasse det til det hardware man har, og lave det så småt som muligt.

Har også tænkte på det med en kuffert, men ved ikke helt endnu

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2008 17:12:54
Svar/Indlæg:
3332/33
#9 hov for pokker 😛 to blæsere og fan gitre 😀

#10 jeg er ikke færdig endnu 😴 hehe.
har været lidt igang i dag med det og laver noget mere på det i aften, mangler i princippet bare at få målt et par ting på og så montere det hele. 😀

#12 det er rigtigt. og det er pointen i at lave det selv, men det har jo så også et par "negative" sider 🙂

Gamer_Chres

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2008 17:18:15
Svar/Indlæg:
1158/321
Jae.

Men er der nogen af jer der kender nogle hjemmesider hvor man kan købe billige alukufferter?

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2008 17:28:25
Svar/Indlæg:
3332/33
#14 harald nyborg 🙂

Gamer_Chres

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2008 17:29:42
Svar/Indlæg:
1158/321
Ja har godt lige set dem der inde, tror jeg køber sådan et sæt med 3 stk, og så smækker den ned i den sorte af dem, og så kan jeg altid sætte en skulderrem på hvis det er .

Men tak 🙂

Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
13-09-2008 17:51:22
Svar/Indlæg:
3332/33
#16 bare så du ved det så er der ikke ret meget plads i dem. jeg købte en som er større end den største af de tre der, og selv i den her er der MEGET trængt.