Jeg har lige installeret vandkøling til min CPU. Jeg ved ikke rigtig om den køler ordenligt eller om det bare er normalt. Da jeg var færdig med at installere vandkølingen installerede jeg CPUID Hardware Monitor. Jeg åbnede programmet og så under det der hedder Intel Core 2 Duo E8400, og der stod:
se i joblisten om der er noget der køre på en ene core. de skulle gerne stå på 0 til 5% begge 2 hele tiden idle .
ellers er det nok IHS eller køleren der sidder skæv . dog syndes jeg hvis du har 46 grader idle på vand så er der virklig noget galt. da du køre med std vcore.
#3, 31 / 27-29*c 😉 Damnn, kan se i din bruger-profil at du har vand på! Dine temps burde være meget bedre end mine , prøv tjek din køle-hovede på cpu´en eller tjek kølepastaen igen 😉
Der er kølepaste, men det er første gang jeg sætter vand i computeren. Måske skal jeg stramme kølerhovedet bedre fast. Kølerhovedet bliver spændt men nogle fjedre med bolte i enderne.
jeg har 33-33-44-44 på min Q9650 ved 4.4ghz - det er 11 grader til forskel - dog udligner det sig lidt i load som bliver 61-61-67-67
kører normalt 4.14ghz og 30-30-36-36 idle - men det er som om forskellen bliver større med større OC - ku tyde på at 2 cores laver en smule og 2 er på 0% som nogle er inde på? 😉