Antec P182 vs. Antec Nine hundred

Case-modding d.  14. september. 2008, skrevet af Zafot
Vist: 891 gange.

Zafot
 
Superbruger
Tilføjet:
14-09-2008 14:27:36
Svar/Indlæg:
92/25
Jeg er endelig kommet frem til at det skal være et antec kabinet.
Og jeg er også kommet frem til at valget står mellem deres ene model der hedder Antec P182 og Antec Nine hundred.

Nu er det så bare at jeg ikke kan finde nogen anmelderser omkring P182 modellen. Dog er der en anmeldese på et P190, hvor P182 bliver omtalt, men det er bare ikke det samme.

Som jeg står nu så hælder jeg mest til P182, da jeg ikke er så meget for blå lys og siderude. Men lad det dog lige blive nævnt at jeg værdsætter en stille computer frem for en der ser godt ud. Jeg kommer tros alt til at hører mere til den end se på den (den står under mit skrivebord). Så hvis Nine Hundred kan yde en bedre air-flow samt støjfri, ja så bliver den valgt.

Er der nogen der har erfaring med begge kabinetter? Eller nogen som kan omtale dem, så jeg får lidt plusser og minusser omkring de to.


På forhånd tak :)

-zafot
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2008 14:57:32
Svar/Indlæg:
2357/72
+
Nine Hundred har super air-flow, selv med alle blæsere på low. og der kan monteres en ekstra 120mm blæser i sideruden, der bare skal trykkes på. Helt lydløst bliver det aldrig, men der er ingen irriterende hvinen, bare en mild susen fra blæserne. Det blå lys i fronten er ikke generende, da det er sorte blæsere med led og der er heller ikke lys i nogen af knapperne på frontpanelet.

-
Hvis du fylder det op med støjende komponenter, dæmper det næsten ikke lyden.
Kabelføring er svært at få til at se pænt ud, men en del kan dog gemmes væk i disk-bay o. lign. Psu skal vendes på hovedet i bunden af kabinettet.

P182 må du overlade til en anden. 🙂


Darth
 
Superbruger
Tilføjet:
14-09-2008 15:08:29
Svar/Indlæg:
813/49
Undskyld, men det kan simpelthen ikke passe, at der mangler reviews på P182.

www.google.dk/search?hl=da&amp...


Og så må da altså gøre op med dig selv, hvad du vil have. Mine +/- på de 2 modeller, kan jeg da godt give dig, har selv erfaring med begge.

Antec NineHundred :
+ : Super airflow, kan høres men ikke ret meget, fint hvis man er til lidt bling-bling.
- : Ikke så meget plads, tidskrævende at gøre "ordentligt" indvendig, du skal "modde" det lidt hvis du vil have gemt ledninger, kan høres.

Antec P182 :
+ : Meget lydsvagt, flot airflow taget i betragtning, dejligt at arbejde i, rimelig god plads, nemt at gøre "ordentligt" indvendigt, tidsløst design.
- : Noget større end NineHundred, noget tungere, dør/klap for drevpladser, varmere end NineHundred.

Og dette er så mine +/-, ved de 2 kasser. Jeg synes også, at de begge er rigtig fede, og kan bestemt anbefale dem begge. Men man skal vælge det rigtige til opgaven. Du bruger jo heller ikke en hammer, til at skrue skruer i, og en skruetrækker til at slå søm i, vel ? Det håber jeg ihvertfald ikke, for så er du nok uden for rækkevidde. 🤣

Og så sidder jeg her, og tænker "pjat, at kalde det +/-...." Det er 2 kabinetter, der er lavet med 2 helt forskellige målgrupper for øje. Det svarer lidt til at spørge : Hvilken bil er bedst - Rolls Royce Phantom eller Porsche 911 GT3 RS ? Jamen, det kan man ikke svare på, for dem kommer helt an på, hvad den skal bruges til. Rolls´en er varen hvis du skal et smut til Spanien, og komme behageligt og afslappet frem. Porschen er varen, hvis det bare skal gå stærkt, og det ikke gør så meget, om der bliver rystet et par plomber løs undervejs.

Kort sagt, du er nødt til, at finde ud af, hvad du vil. Vil du have super-airflow, fordi du vil overclocke på luft, eller vil du have en Støjsvag PC ? Et eller andet sted, så er det faktisk så simpelt.


olive^
 
Overclocker
Tilføjet:
14-09-2008 15:10:57
Svar/Indlæg:
36/6
har et p182 og kan kun sige god for det... har 5 blæsere i og det støjer ikke... der er utrolig god plads og kabel føringen er genial... du kan smide alle kabler om på bagsiden af motherboardet så de ikke ødelægge airflow og syn....
psu'en skal også vende på hovedet her....


Zafot
 
Superbruger
Tilføjet:
14-09-2008 15:25:36
Svar/Indlæg:
92/25
#2 😳 sorry

Havde faktisk ikke overvejet at skrive reviews... Tror lige jeg spænder hjælmen engang til.. 🙂

Men ellers tak for hjælpen 😀


damp
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2008 15:26:21
Svar/Indlæg:
1040/106
Nine Hundred er lidt disco lys drengerøvagtigt imo 😉
hvor P182 som jeg selv har, er lige en tand mere stilrent og funktionelt 😎

helt utroligt med de 3 indbygget blæsere, hvor tavse de kan være ved low rpm.
har også fjernet øverste hdd skuffe og fuldt dem ned i den nederste, derved får man et perfekt airflow, med de 2x120mm i front. (som der købes ved siden af)



Darth
 
Superbruger
Tilføjet:
14-09-2008 15:35:19
Svar/Indlæg:
813/49
#4 Godt ord igen, Mr Beeblebrox. Og jeg troede man stavede dit fornavn "Zaphod", men du jo bedst selv vide det. Eller det kommer måske an på, hvilket af dine 2 hoveder der er vågent, når du skriver ?

😲 🤣 😉

Sorry for OT

😎


poulsen48
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2008 15:40:42
Svar/Indlæg:
2885/268
hvad med et ( Antec Performance One P190 EC )

her har du mulighed for og føre kaplerne rundt i kabinettet så du kan få et optimalt airflov

her får du 2 strømforsyninger som giver dig alt ialt 1200 W

der er monteret 2 blæser for oven 1 bag på 1 nede ved strømforsyning som blæser eventuelle HDD ned

og så sidder der en kæmpe blæser i siden af kabinettet som hele tiden forsyner grafik kort og cpu osv osv osv med frisk luft

og der sidder lyddemnings plader over alt i kabinettet som er med til og gøre det meget lydsvag

og du har mulighed for og juster hastighed på alle blæser i kabinettet de 3 af blæserne er enda lavet så smart at du kan skrue op og ned for dem bag på maskinen så du ikke behøver og skulle tage siden af for og juster

alt dette kan fås til en lille pris af ca 2000 kr

håber dette kunne hjælpe


Zorba
 
Superbruger
Tilføjet:
14-09-2008 15:48:21
Svar/Indlæg:
1142/59
P190 kan godt være lidt voldsomt, hvilket også er grunden til at jeg vil anbefale et P182. Jeg bruger sådan et kabinet til en filserver, og jeg kan kun sige at det er dejligt støjsvagt. Der er samtidig også mulighed for kabelføring, som jo gør det endnu nemmere at bibeholde et lavt støjniveau (bedre airflow).

Jeg kører selv med et P180 Mini, da jeg er blevet lidt træt af de store kabinetter. Selvfølgelig har jeg så den begrænsning, at jeg kun kan vælge mATX bundkort. Det er dog ikke den store forhindring og jeg er helt tilfreds med mit nuværende setup 🙂


Gilbert
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2008 16:33:00
Svar/Indlæg:
4089/252
Har selv et Ninehundred og ja det er for gay med de blå LEDS. Skift dem ud med nogle uden lys, eller fjerndioden eller lignende, så bliver det faktisk et dejligt anonymt kabinet. Kan godt lide det hullede sorte look og den gode køleevne. Men lysne skal væk.


Zafot
 
Superbruger
Tilføjet:
14-09-2008 16:34:38
Svar/Indlæg:
92/25
#2 Jeg læste nogen af de artikler du havde fundet frem fra google, og ja jeg er kommet frem til et valg. Det er blevet til et P182. 😛

Så nu skal jeg bare have fundet mål på den og set om det udstyr jeg har tænkt mig kan være inden i (ville nok være en god ide). Og ja om de passer samme.


#6 Ja det skulle man jo tro. Men "lavede" navnet sammen med min fætter og der kendte jeg ikke lige til bogen som han nok har det fra. Og så lød "phod" udtagelsen mere som "fod" og ville ikke sammenlignes med en skide fod :P.

#7 Ja ville da være meget lækkert med et P190, med endnu mere luftkøling og bedre støvsvaghed. Men så kommer budgettet til at ramme kanten og det skal ikke ske. At gå fra ca. 800 kr. til knap 2000 kr. er noget af et hop når (imo) de to kabinetter yder det samme, hvor den ene har mere plads og let ekstra fans. Så hælder jeg mere til støjsvag end til OC. (Dog skal den da vrides lidt på bænken, så jeg får lidt ekstra ydelse ud af den)




Darth
 
Superbruger
Tilføjet:
14-09-2008 17:13:31
Svar/Indlæg:
813/49
Antec har en ganske fin hjemmeside, hvor de blandt andet skriver målene på deres kabinetter. Men tillykke med dit valg. På den anden side, uanset hvad du havde valgt af de 2 muligheder, havde jeg gratuleret, de er nemlig begge rigtig gode, bare til hver deres opgave.


TahmiaS
 
Elitebruger
Tilføjet:
14-09-2008 21:46:26
Svar/Indlæg:
990/50
#1, hvad mener du med, at psu'en skal vendes på hovedet i bunden? Oo jeg har set flere lave det mod, men har aldrig forstået meningen med det :)


Johnny
 
Superbruger
Tilføjet:
15-09-2008 01:36:19
Svar/Indlæg:
2127/11
Jeg havde også selv valgt et 182, og det er stadig på overvejelsen skal jeg hilse og sige. Pt har jeg et andet af Antecs stille kabinetter, nemlig Solo. Det er ikke så pænt som et 182, langt fra så rummeligt, men dækker nu alligevel mine behov ganske udmærket. Væsentligst: Det er stille! En ting jeg mangler i de to nævnte Antec kabinetter, er de elastikophæng der sidder til hdd'erne i mit. Jeg kan vælge ml de samme slæder med gummidupper som 182 har (så vidt huskes), og så elastikkerne. Jeg lagde ud med Antecs Tricool og slæderne. Blev så sur på mine Tricools, og skiftede dem til Arctic Coolings pwm'er. Så kunne jeg pludselig høre at hdd'erne stod og knurrede, og måtte så skifte til elastikkerne. Nu høres kun lidt læse/skrivestøj, men ellers er der ro nede fra de tre hdd'er. Til gengæld synes jeg nu at Arctic'erne larmer helt vildt. Jep, det er skruen uden ende, desværre. Dem der besøger mig mener jeg har knald i låget, men jeg skal ha købt bedre blæsere, basta 😛

Føj for en omgang pladder. Tilbage til emnet: Jeg kender både folk der har 900 pg 182, og der er ingen tvivl om at 182 imo er kabinettet at gå efter. 900 er et godt kabinet, no doubt, men 182 er både mere stilfuldt, langt mere gennemtænkt mht de nævnte kabelføringsmuligheder fx, og også mere stille. Alt i alt et top$ kabinet :yes:

Men #11 har en pointe. Det er begge gode kabinetter, bare til hver deres segment. Tillykke med dit valg, og held og lykke med det 🙂


#14
Lace
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2008 02:23:19
Svar/Indlæg:
2357/72
#12 Det er ikke et mod. Den kan da ikke vende på andre måder, da der ikke er hul i bunden af kabinettet, og psu'en skal jo have noget luft. Det kan være et irritatiosmoment for nogen, hvis de har en psu der trækker kold luft udefra, og blæser det varme lige op på grafikkortet, hvis man kører med CF eller SLI.


TahmiaS
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-09-2008 09:29:54
Svar/Indlæg:
990/50
Jamen jeg har nemlig lige netop set flere personer, der skærer hul i bunden, for at vende psu'en "på hovedet" så den trækker kold luft udefra og spytter det ud af bunden. (:


NightBreaker
 
Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2008 13:01:57
Svar/Indlæg:
857/27
Jeg har et P182, men det skal havde lavet en masse små ting på det før det virker okay.


Simson719
 
Overclocker
Tilføjet:
18-09-2008 13:39:12
Svar/Indlæg:
370/19
#14

min psu vender da rigtigt uden noget mod, der sidder jo en blæser i midten af det nederste kabisegment som kun køler hdd og så psu, plus psu'en sidder hejset 3-4cm hejset op i et skelet så den kan sagtens trække kold luft op fra bunden af 😉