Superbruger
Tilføjet:
15-09-2008 23:41:17
Svar/Indlæg:
256/34
Hej
Jeg er kommet lidt i den situation, at min computer er stået af.
Den er sådan forholdvis ny, men er dog haft en tidligere ejer.
Jeg har stort set kun brugt den til gaming, og det har ikke været mere
krævende spil end Counter-strike 1.6
Min pc består af følgende:
Intel Core 2 Duo E6600
GigaByte P35-DS3
Kingston HyperX 2 GB
Seagate 7200 250GB SATA2
GeForce 7900 GTO 512MB
Jeg er så komemt dertil at jeg vil finde ud hvad der er stået af i computeren
og hvad der så skal skiftes naturligvis.
Det hele startede med at jeg var til et dansk LAN (event), hvor der var forholdvis varmt, eller det synes min PC i hvert fald, så den begyndte at tabe ydevne, og droppe i FPS i counter-strike. Jeg tog den så med udenfor og fik den pustet lidt igennem. Tog den så med ind igen, efter at have pustet støv væk i 10 minutters tid.
Den virker så helt beklageligt da jeg får den indenfor igen, og LAN'et ud
fungere den bare perfekt. Jeg har den så kørende herhjemme, hvor den fungere helt beklageligt i nogle få uger, hvor jeg så tager til et privat LAN sammen med nogle venner. Jeg installer Call Of Duty 4, for at vi ikke kun spiller Counter-strike 1.6. Jeg har den kørende i én dag ved det LAN, hvor den så begynder at opfører sig underligt (tror det var efter at jeg havde spillet Call of Duty 4), den begynder pludselig at slukke - men hvor computeren faktisk kører (LED-lys, blæsere osv), men skærmen er sort - tester så skærmen - men fungere fint på mine venners computere, jeg slukker så min stationær (ved at holde strøm-knappen nede), den slukker og jeg tænder den så igen.. Først starter den uden problemer, kommer ind i windows og der er ikke tegn på nogen fejl, hvor jeg så starter Call of Duty 4 igen (sådan som jeg husker det) og der sker det samme, skærmen går i sort. Tænker så først at det sikkert bare er en fejl i installationen af Call of Duty og jeg slukker så computeren igen og starter pcen op igen, den kommer ind i windows, jeg skal til at afinstallere Call of Duty, hvor den så efter 2-3 minutter pludselig slukker for skærmen igen (altså som om at den ikke kan vise et billede), jeg slukker den ENDNU en gang, og tænder den igen.. Denne gang starter computeren så slet ikke op, den når lige at loade
boot screen, hvor efter den bare går i stå.. Slukker den igen, og så gider den så ikke starte. Prøver at hive stik ud og lade den køle lidt ned i 10-15 minutters tid. Prøver så igen, får den til at loade til boot screen (hvor windows logoet er og den der load ting i XP er), der begynder farverne så at
rode lidt sammen og billedet skratter. Kommer helt til windows hvor det så ser normalt ud, men "skærmen" går i sort igen, samtidig med at blæsere og LED-lamper fortsat lyser.
Undskyld hvis det er lidt rodet, men det er ved at være et stykke tid siden, og er først nu blevet lidt nysgerrig for at få samlet mig en ny computer - og det ville så være en start bare at købe dele til den pc jeg har nu, hvis det skulle kunne lade sig gøre, og så spare de penge.
Mit spørgsmål er så til jer, er der nogle der evt. ved hvad det kan være der er røget i min PC?
Håber der er nogle der kan hjælpe.
På forhånd mange tak!