APG lukker dansk torrent-site (midlertidigt)

Litteratur d.  17. september. 2008, skrevet af Trueson
Vist: 1076 gange.

Trueson

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 09:31:01
Svar/Indlæg:
638/62
Badbits.org er blevet ramt af de selvforstaltede kappeklædte hævnere fra APG...

http://www.comon.dk/news/apg.l...

Hvad siger i til det???
xt0m

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 09:32:17
Svar/Indlæg:
2587/91
Yeah, læste det her forleden - men de åbner jo igen.. Måske har de fået flyttet serveren udenlands? 😉

Trueson

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 09:41:17
Svar/Indlæg:
638/62
Der er åben igen med nyt design osv... men så vidt jeg kunne forstå troppede de op hjemme ved en af ejernes forældre, men fik åbenbart ikke hans pc...???

http://www.piratgruppen.org/fo...

De gik igennem den bank hvor der kommer donationer for at få hans identitet... Fatter jeg ikke de har givet ud i øvrigt???

xt0m

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 09:45:55
Svar/Indlæg:
2587/91

Trueson

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 09:50:10
Svar/Indlæg:
638/62

Åh... den overså jeg lige da jeg skulle finde link igen ;)

dude1992

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2008 09:53:09
Svar/Indlæg:
789/17
Kan sige så meget at serverne aldrig har lagt i DK :) simpelthen fordi udleverings ordningerne med visse lande er så dårlige at det er meget smartere at placere dem der end i lille DK.

Læborg er den eneste i DK der har kørt en tracker hjemmefra.

Snakkede lidt med quist1000 igår og det ser sådan ud at selvom de havde deres dommerkendelse var der intet i huset da de kom så alt skal findes ved hjælp af elektroniske beviser som indtil videre INTET har givet i det danske retssystem.

Nu kan vi så bare side og vente på at der kommer et oplæg til et erstatningskrav som 99% skal igennem rettet :) og ender med at AGP taber.

HAN ER IKKE "SIGTIGT" SOM MEDLEM AF SIDEN MEN FOR AT HAVE DOWNLOADET

De udnytter så muligheden og resetter siden med nyt design 😎

Trueson

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 10:44:36
Svar/Indlæg:
638/62
hehe... Hvis det var min side lå serveren altså også på galapagosøerne i en lille palmehytte... 🙂

Så de fandt ikke 10 terabyte med film og andet sjov på går jeg ud fra?

morten-turi

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2008 10:44:42
Svar/Indlæg:
924/212
jeg syntes at APG skal tage og f*cke af.

alle dem som downloader rundt i verden bliver og vil aldrig blive fundet 😕

derfor, hvorfor lige smide en regning ind, til nogle af de få som de nu kan finde.

de sender jo ikke bare en regning men et skift på livstil, siden man mindst får en bøde til 100.000kr til over millioner.
i det hele taget så tror jeg ikke dem der laver sange/spil/film har brug for så mange penge.

så hvordan det kan være fair (som mennesker) at en skal ha en bøde på 100.000kr fordi man "stjal" en CD.

SÅDAN ER DET JO IKKE PÅ GADEN
der er det væsenligt mindre bøde.

derfor, hvordan kan man så føle sig som et "menneske" som man kan sige hvis man er i APG.

jeg forstår godt formålet med de bøder de sender og den fremgangsmåde de bruger er jo sgu næsten som om de er satan.

det er iverfald hvad jeg kan forstå af hvad jeg hører i TV-avisen og på forummer.

dasjap

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2008 10:54:10
Svar/Indlæg:
2534/80
#7 Hvis der bare var anarki på området ville alle jo bare downloade/stjæle musik/software. Hvor tror du så vi ville stå? Det er jo ikke kun multi millionærene der bliver kopieret.

Trueson

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 10:57:06
Svar/Indlæg:
638/62

Jeg synes det virker som et desperat forsøg på at stoppe en flod ved at smide små sten i engang om måneden! De skulle hellere accepterer hvordan det moderne samfund hænger sammen og bagmændende burde bruge penge på koncerter osv som de stadig kan tjene MEGET gode penge på... De har så travlt med at fremstille sig som ofre konstant, og kommer med påstande om at de minster 1 dollar for hver gang der bliver downloadet en sang... (WTF!!!!)... Jeg er stadig i den mening at hvis man er vild med en dvd eller cd så køber man den hvis man har råd, gør jeg også selv... men hvad jeg IKKE ville gøre er at købe alt det musik / film jeg bruger hvis jeg nu ikke havde mulighed for at hente den slags... altså taber de ikke en skid på jeg hører musik / ser film fra nettet for ville aldrig havde købt det i forvejen... kan self kun snakke for mig selv, men tror at der er mange som har det på den måde.

Det korte af det lange er også bare at deres forkvalklet og ynkelige forsøg på at lege politimænd går ud over "uskyldige" småforbrugere som gør noget de fleste gør og straffer dem med idiotiske krav!!!!

❤ "P2P FTW" ❤

Netop... hvis der var anaki så ville det jo bryde sammen... men virkeligheden er den at firmaer altid betaler og holder udviklingen igang for software... hvis ikke er der jo altid open source... Når det kommer til spil så burde man støtte dem man kan, men hvis du ikke har råd til mere går det igen ikke ud over nogle du henter mere, for du havde ikke købt det alligevel...

morten-turi

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2008 11:02:31
Svar/Indlæg:
924/212
jeg forstår du 100% Trueson.

men man kan se ligsom "south park"

de sagde nemlig: la' de blive gratis.

fordi dem der gerne vil ha den på DVD køber den på DVD.

og dem som ikke vil downloader det bare. og det gav alt for mange problemder omkring restager ovs.

så på en måde har de ikke tabt noget. 🙂

sail

Overclocker
Tilføjet:
17-09-2008 11:04:03
Svar/Indlæg:
306/21
Nejnej pjat, det er da dybt rationelt og helt i tråd med den danske lovgivning at give en gut som henter 5-10 ulovlige sager et erstatningskrav på en ½ mio. Hvis samme person var taget nede i den lokale fona med favnen fuld af sager ville han få 500,- i bøde.
Jojo det giver fint mening.

morten-turi

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2008 11:04:52
Svar/Indlæg:
924/212

nemlig 🤣

I55EY

Overclocker
Tilføjet:
17-09-2008 14:26:19
Svar/Indlæg:
34/2
Katastrofalt!

Jesper

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 14:37:35
Svar/Indlæg:
2072/117
Nu er der solgt X antal mill. iPdds og samtlige personer jeg sidder i lokale med ejer en, og de fleste har fyldt deres med musik.

Hvor mange % af denne musik tror i er lovligt?

Gætter på omkrig 0.1%, og så tænkte lige på hvor mange GB når vi er 600 mennesker.

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2008 14:41:09
Svar/Indlæg:
2600/84
Ja, det er en vanvittig måde de forsøger at opretholde retfærdighed på. Så længe den danske lovgivning er som den er, med hensyn til digitale beviser og beskyttelse af personlige oplysninger, er det jo stort set umuligt at føre denne krig.

Desuden, som så mange andre er inde på, så er det jo ikke fordi de mister penge på det... at man kan downloade musik gratis, er en meget stor publicity-faktor, og der ville være mange kunstnere idag, der ikke eksisterede, hvis man ikke kunne downloade.

Uanset hvad, så tjenes der millioner af kroner på musiknumre, som bliver downloadet fire gange ulovligt, for hver gang de bliver købt én gang lovligt... nu flere der downloader det, nu flere hører det, og nu flere hører det, bliver fans, og nu flere fans man får, nu flere plader sælger man, og nu flere folk kommer der til de pågældende koncerter.

Selv for de mindre og nationale kunstnere, hjælper det, da det igen skaber reklame. Af de relativt få CD salg de så får, vil størstedelen komme fra folk som kender deres musik gennem internettet.

morten-turi

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2008 14:48:27
Svar/Indlæg:
924/212

Tak for denne gode forklaring 🙂

Trueson

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 15:21:05
Svar/Indlæg:
638/62
Lige en anden ting er hvorfor en CD skal koste 140 kr når kun en brøkdel går til kunstneren... det har jeg endnu ikke fået en logisk forklaring på...

Og en anden ting igen er at når biografbrachen klarer sig så godt tjener film industrien jo igen milioner... :yes:

sail

Overclocker
Tilføjet:
17-09-2008 16:07:10
Svar/Indlæg:
306/21
#17 det må afgjort være pga de stigende brændstofpriser....

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2008 17:18:28
Svar/Indlæg:
2600/84
Dem der sælger dig pladen skal tjene på det. (f.eks. FONA)
Dem der producerer ("brænder") selve CD'en skal tjene på det.
Dem der sender CD'en verden rundt skal tjene på det. (Altså shipping)
Pladeselskabet skal tjene på det. (f.eks. UMG/Interscope)
Kunstner/producer/studio engineer skal tjene på det.

Den person der står tilbage med størst fortjeneste er dog alligevel kunstneren.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 17:23:56
Svar/Indlæg:
3065/208
Der er et meget væsentligt paradoks forbundet med det her.

Selvom du har downloadet for 100.000 kr. film/musik/software, har du reelt kun frarøvet producenten den sum penge, hvis du, i fald du ikke kunne downloade dem, så ville have købt varerne.

Varen er i det her tilfælde ikke en bil, som koster en vis sum penge at fremstille. Det handler om digitalt 'indhold', der kan kopieres i 'uendelige' mængder af producenten, reelt uden yderligere omkostninger.

Hvor mange pladeselskaber har man hørt om er gået neden om og hjem?
Hvor mange døgnfluer/bobler kender man fra underholdningsbranchen?

Der er jo ingen tvivl om, hvem der tjener kassen på Kim Larsens nye CD.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 17:26:54
Svar/Indlæg:
3065/208
#19 Jeg er ret meget uenig med dig i at det er kunstneren der får den største del af lagkagen.

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2008 17:28:20
Svar/Indlæg:
2600/84
hvem gør så?
der står "person"

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 17:47:51
Svar/Indlæg:
3065/208
#22 fluekn*pperi

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2008 17:57:52
Svar/Indlæg:
2600/84
Det kan godt være du synes det, men hallo, hvis jeg havde skrevet "dem der tjener mest" havde det haft en helt anden betydning.

Det var mere i respons til at #17 skriver at kunstneren kun får en "brøkdel" af CD'ens pris.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 17:57:58
Svar/Indlæg:
7111/480
APG giver jo ikke folk en bøde på 100.000 for af dowload 5 film det er faste saster for musi og film og softwere grunen til det bliver så højrt er jo af dem der uploader de bliver bonge for vær gang en henter vis numer C koster 20kr i bøde og A uploder musiker nr C og så der er 100 andre der hener det nr så skal han betale 2000kr det bare bare et exsempel

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 18:16:49
Svar/Indlæg:
3065/208
#24 Hvis du stiller det op som pladeselskabet vs. kunstneren, er det klart kunstneren der får færrest penge i kassen.

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 18:21:00
Svar/Indlæg:
3065/208
Og du kan gøre det samme med spilindustrien. Der er det også publisher'en der har langt de største indtægter, men han skal selvfølgelig osse sørge for både markedsføring, distribution og ofte også support. Jeg vil skyde på at overskudsbrøken, publisher / developer, ligner noget nær et 70 / 30 forhold.

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2008 18:28:21
Svar/Indlæg:
2600/84
Ja, men pladeselskabet er ikke én person. Det var sådan set det jeg mente. Når man formulerer det som hvem der sidder med den "højeste løn" for det arbejde han laver, er det kunstneren. Men det var det du mente der var flueknepperi ik?

KleitusIV

Redaktør
Tilføjet:
17-09-2008 19:26:20
Svar/Indlæg:
4295/306
Jeg synes ikke nødvendigvis det er så forfærdeligt at man jagter dem der downloader meget og slet ikke dem der stiller materiale til rådighed for at andre kan downloade.

Det værste ... det ALLER værste ... ved APG er at de selv snupper alle pengene. Der er ingen kunstnere eller producenter der nogensinde har bedt APG om at gøre det de gør og der er heller ingen kunstnere eller producenter der ser en rød øre ud af de bøde-penge APG indkasserer. APG er en flok advokater som er gået sammen og kører det show og de scorer alle pengene selv.

Alle de små lokale kunstnere og producenter som virkelig kunne bruge pengene ser aldrig en rød reje af at APG nakker piratister.

DET er i min optik det værste ved sagen. Kan et eller andet sted ikke have ondt af at en person der stiller servere op med tonsvis af ulovligt materiale bliver forfulgt lidt. Han ved sgu godt selv den er gal...

🙂

CyboKid

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2008 20:39:11
Svar/Indlæg:
55/18
Nu har han ikke stillet en masse materiale til rådighed...

Materialet er jo ikke noget der ligger på hans server, han har bare en stor links samling.

Reelt stiller han midler til rådighed som kan bruges den ene og anden vej, altså til både lovlige og mindre lovlige ting...

Man kan vel heller ikke sagsøge VW for at lave biler, selvom man kan bryde loven i dem...

De penge de bruger kunne bruges bedre andre steder... De kunne måske tilmed starte med at få lidt uddannelse i hvordan dette årtusinde virker, da deres metoder hører til i middelalderen