Var tæt på at køre en ned - er nervøs.

Diverse d.  17. september. 2008, skrevet af darkplayer
Vist: 614 gange.

darkplayer

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 16:45:30
Svar/Indlæg:
1123/442
Her for 10min siden var jeg tæt på at køre en cyklist ned! Han bremsede op og råbte af mig hvorefter jeg kørte videre! Jeg kunne jo ikke bare blive stående midt ude i trafikken! Jeg ved ikke hvad jeg tænkte på, men kørte så snart det blev grønt og skulle jo for fanden vente på den grønne pil, før jeg kunne køre!

Der skete heldigvis intet! Bliver jeg mon anmeldt? kommer der noget ud af det? Har næsten lige fået kørekort iøvrigt!
dasjap

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2008 16:47:32
Svar/Indlæg:
2534/80
Du slipper nok for tiltale, der skete jo ikke noget 🙂 Kan ikke forestille mig folk går i så små sko at de anmelder sådan noget.

Beaviz

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 16:48:29
Svar/Indlæg:
3214/18
Ro på! ;)

Så længe du ikke har ramt ham eller noget, så sker der ikke mere i den sag...

darkplayer

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 16:48:37
Svar/Indlæg:
1123/442
SÅ jeg bliver ikke anmeldt og hvis jeg gøre, sker der ikke noget? Jeg var jo også til ulempe for trafikken på en måde lavede fandme kage i den! 😩 :'-(

Jeg mener det helt seriøst er ved at skide i bukserne er fandme bange!

gabbadoo

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 16:50:30
Svar/Indlæg:
3065/208
En typisk højresvingsulykke hvor der bare ikke skete noget? Så slap du bare af - det lyder satme til du har lært af det 😛

cyco

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2008 16:50:55
Svar/Indlæg:
161/53
slap dog af, du ramte ham jo ikke. du må jo køre for grønt uanset pil, men glemte at se dig for. Var det en rocker eller invandrer, var du nok bare blevet skudt.

Hvis du får nervøs reaktion over det, så lad hellere bilen stå, du vil opleve flere og voldsommere oplevelser med tiden.

Så sælg bilen og opgraderer din pc for pengene!

dasjap

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2008 16:51:40
Svar/Indlæg:
2534/80
Rolig nu vi begår alle fejl, det gjorde du i dag og så er den ikke længere. Kan da godt forstå man kan blive lidt forskrækket, især når man er ny i trafikken. Men jeg ville tage det helt roligt.

Joch

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2008 16:51:42
Svar/Indlæg:
161/40
Jeg er med #1 og #2 (EDIT, og alle de andre der nåede at poste før mig 😛 ), når der ikke skete noget har du nok ikke noget at være bekymret over. 🙂

darkplayer

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 16:51:54
Svar/Indlæg:
1123/442
Ja for fanden! Jeg placere mig i en bane med "venstre pile" da jo skulle dreje til venstre! Men kørte så snart der blev grønt! Jeg skulle jo vente på de latterlige pile! Fuck hvor skal jeg bare være forsigtig fremover! ☹

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 16:52:30
Svar/Indlæg:
4310/364
Der er en grundregel når folk skal have kørekort som de stort set aldrig bliver undervist i. Slå koldt vand i blodet. Du får ikk nogen sigtelser. Du kan være helt rolig. Bare sørg for at få kørt en masse. For så snart du vender dig til det, bliver det hele rutine. Så du skal ikke være nervøs. Syntes måske næsten det er lidt plat med den her tråd. For sund fornuft fortæller dig jo også at han ikke melder dig. Og hvordan skulle han 🙂

Illuminati

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 16:52:47
Svar/Indlæg:
10398/435
ah der blev grønt for ligeudkørende, men ikke for venstresving?

man lærer at kigge på lyskryds som bilist efter lidt tid. man har jo ikke kigget efter drejepile som cykelist.

jeg har pløjet over for rødt fordi jeg kiggede på lyskrydset længere fremme. en veninde sagde hov hov før jeg indså det - og så tænker man shit,fuck,shit. det var midt i kbh. det kunne være gået mega galt!

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 16:53:00
Svar/Indlæg:
20170/383

kan kun give #5 i det sidst. Hvis du bliver så bange for sådan en omgang, så bør du nok ikke begive dig ud i trafikken igen lige foreløbig. ja ved godt du er ny osv.. men altså ting sker.

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 16:57:05
Svar/Indlæg:
4310/364
EDIT: #10 nevermind.

Nic-hlas

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 16:58:51
Svar/Indlæg:
1248/162
du skal bare kører som du hele tiden har gjordt...og så sørg for at kigge ordentlig over skulderen osv inden du sætter i gang....Ikk det der pis med at lade bilen stå eller sælge den:S...du skal bare i gang. Har været kørende i lidt over 2 måneder nu og det meste er allerede blevet rutine/vane. Og lad vær med at tage chancer for at nå over eller svinge. så hellere vente til der bliver grønt igen

Nic-hlas

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 17:00:22
Svar/Indlæg:
1248/162
og selvfølgelig bliver man chocket over sådan noget...men alle kan overse !

darkplayer

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 17:00:35
Svar/Indlæg:
1123/442
Fejlen lå jo deri, at jeg kun måtte køre frem til midten og derefter vente på modkørende, men jeg kørte sgu bare! 😩

Er så MEGA GLAD for at intet alvorligt kom ud af det! :no:

Og tak til jer alle i fandme nogle dejlige "mednørdere" 🙂

Emillos

Overclocker
Tilføjet:
17-09-2008 17:15:04
Svar/Indlæg:
14079/622
Jeg var også ved, at knalde ind i en bil, på et tidspunkt - ikke så længe efter jeg havde fået kørekort. Det regnede, og jeg troede, at den forankørende bil, ville køre over for gult. I stedet bremsede han. Og da jeg ikke holdt nok afstand, og da vejen var glat, kunne jeg blot konstatere, at bilen nærmest gled hen mod et sammenstød - som om det hele gik i slow-motion. 🤡

Heldigvis fik jeg slækket lidt på bremsen, så dækkene fik fat, og jeg stoppede; få centimenter fra bilen foran. 😲

Summa summarum - man vil altid komme ud for mere eller mindre rystende oplevelser, som ny billist. Men jo mere erfaring du får, des bedre bliver du til at køre - så længe man tager ved lære af sine fejl. Husk det. 🙂

Trals

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 17:59:19
Svar/Indlæg:
472/115

so true...

Gripen90

Senior Skribent
Tilføjet:
17-09-2008 18:29:47
Svar/Indlæg:
15982/637
En ting man skal huske på når man kører bil er aldrig at stole på "rutinen" selv en veteran i bilkørsel kan kvaje sig gevaldigt.
I de 10år jeg har haft kørekort har der også været nogle "det var liiige lidt for tæt på episoder" - men de gør altså også, at man lærer, det så de ligger på rygraden og fremover gør tingene automatisk. De gør ikke noget, at få sig nogle forskrækkelser engang imellem sålænge der 7-9-13 ikke sker noget. Man lærer kun af det.

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 18:51:51
Svar/Indlæg:
4230/89
hehe, bare rolig mester, det sker for de fleste...
at det så lyder til at du har lært noget af det, er jo bare positivt...

når jeg ligger og kører ud til min kæreste, kommer jeg igennem et langt stykke skov, hvor der ikke er nogen rabat, altså træerne står næsten helt ude ved vejen..

der var det så en af de første gange jeg kørte der, at et rådyr hopper ud lige foran mig...
jeg bremser selvfølgelig, og rammer kun lige rådyret nok til at jeg puffer til det,
altså det vælter ikke engang, men det var satme tæt på 😛
så siden den dag, har jeg aldrig rigtig turde køre mere end 70km/t derude om natten...

(Damm jeg var også flippet en kriger hvis jeg havde ramt det,
havde samme dag lige fået angel eyes på audi'en, så de skulle bare ikke smadres)

men hvis du skal se på det her på den lyse side af sagen, så nåede du jo at stoppe, for du opdagede ham jo, og det betyder jo bare at du har holdt øje med hvad du laver...

jeg har en kammerat, som man simpelthen skulle tro var blind nogen gange...
han har utallige gange fyret over for rødt, hvor han aldrig selv opdagede det, fordi han slet ikke så der var et lyskryds...

han har også engang kørt i venstre vejbane på en motortrafikvej et sted, uden at opdage der var en vejbane på den anden side...

og selvfølgelig har han da også engang kørt på en cykelsti ved hallerne i middelfart, fordi han troede da bare det var en lille vej 😀

ja og han har da også pløjet et rådyr, hvilket kostede ham ret meget i reperationer...

og så sent som for et par weekender siden, da vi var på tur ned igennem tyskland,
lå nogen af vores kammerater lige bag os på motorvejen, og der var ikke andre biler i området bag os...
pludselig(mens han gør klar til at overhale en bil foran)
udbryder han "hvor er uffe og frede henne??"
alt imens han så bare trækker lige ud i siden på dem...

heldigvis, når frede da at opdage det, og hakker bremsen...

min konklusion...
hvis bare du bliver ved med at holde øje med hvad du foretager dig i trafikken,
så skal det nok gå godt...

min kammerat derimod, hmm, ja mon ikke han snart ender med at få kørt sig selv ihjel 😛

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 19:01:31
Svar/Indlæg:
5750/124
tag det roligt mester, du har kigget dig for (da du kørte i det mindste), og da du er ny i trafikken ses der rent faktisk mildere på dig i sådanne situationer (siger min kørelærer, er selv igang nu), da du er ny i trafikken. Fx hvis politiet ligger bag dig, du svinger lidt, så kan det godt være de stopper dig, men ser du er helt ny i trafikken, og ikke en spritter, og lader dig køre igen, måske lige mens de siger kør lige ud 😀 .

i går var jeg da også lige ved at knalde ind i en bil som lige pludselig kører over for rødt, han havde ellers holdt stille, måske lige kommet over stoplinien, og bilerne i samme retning som jeg kører bare. Der kommer så en langsomt kørende lastbil som han så ser chancen for at smutte ud forbi, at jeg så kommer lige ved siden af lastbilen på knallert er så en anden side af sagen. Han kører ud, opdager mig stopper med hans fordør lige midt på cykelstien, og jeg får bremset med forhjulet 20cm fra hans bil. Jeg skulle have ventet med at bremse 1½ meter senere, for så havde jeg fået nye computer og knallert 😀 (skide reflekser, det kostede sku det der 🤣 )

cornerrage

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 19:36:19
Svar/Indlæg:
3532/303
Bare roligt.. Jeg ridsede en Dodge Charger fra 2008 forleden. Intet mindre end topmodellen, SÅ kan man begynde at blive lidt nervøs :p Hvem faen har også sådan en og handler i bilka, helt ærligt.

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 19:47:03
Svar/Indlæg:
5750/124
#21 damn, godt man minimum skal have ansvar 😉 (sådan en kan godt nok ikke være billig at få fixet op igen)

MSJ1982

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 20:33:46
Svar/Indlæg:
3577/353
Jeg var faktisk ved at blive kørt ned i dag i et lyskryds,
der holdte en og skulle dreje og jeg havde øjenkontakt med ham,
jeg begyndte så at gå og i det jeg gik ud startede han med hjulspænd,
så han faktisk kørte mens jeg var ude i på kørebanen,
men nåede lige at tage et skridt tilbage, kan i lige tro jeg fik råbt FORHELVEDE JEG BLIVER SINDSYG I HOVEDET OVER SÅ NOGEN

tom81

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 20:36:13
Svar/Indlæg:
20170/383
#21 #22 en lakering er jo en lakering.. uanset om det er en ny fiat eller en ny dodge 🙂

Simson719

Overclocker
Tilføjet:
17-09-2008 20:47:12
Svar/Indlæg:
370/19
Hehe var faktisk også selv ved at blive kørt ned på cykel her forleden, jeg kom cyklende op til et til et lyskryds og ventede på det blev grønt, da det så blev det, var jeg nok lidt langsom om at køre, men der kom hvertfald en lastbil drønende og ville dreje til højre, jeg kunne lige se et typisk højresvingsulykke for mig, så jeg lod være med at køre og bakkede lidt bagud på cyklen, men da den var kørt forbi og jeg ville køre videre, kommer jeg lidt for sent ud i krydset og en kvindelig billist, lidt for tidligt ud, og jeg ved at blive kørt ned, men jeg når heldigvis at bremse op..

Min oplevelse var nok mest min fejl, men jeg kan sagtens følge dig i du er blevet lidt skræmt af oplevelsen, mit bedste råd er bare at du skal prøve og lade være med at lade det gå dig på, og så komme ud og få noget mere erfaring i trafikken 🙂

Kirsby

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2008 21:09:20
Svar/Indlæg:
1214/62
Årgh slap af, kan ske for enhver!

Har indtil flere gange været ved at gøre det samme.
Tror jeg vi alle sammen har! Dem der siger at de ikke har lyver desideret!

ZnarF

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 21:26:13
Svar/Indlæg:
1058/59
Ind til videre har jeg da mistet en cykelhjelm med en højresvingende bil... og det var et hændeligt uheld, så da det var kommet ud af systemet så er den ikke længere. (Jeg var måske også lidt selv ude om det, 50 km/t på cykel i byen er lige i overkanten). Det kostede hende kun et dækaftryk i siden af bilen og 8000 kroner til rep af cykel og ny hjelm.

#0 Op på hesten igen, og få lidt rutine, og husk hovedet hjemme så skal det nok gå.

Mentos3

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 21:57:22
Svar/Indlæg:
4230/89
#26 jeg har ALDRIG været ved, eller tæt på at køre nogen ned... 😉

1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 22:19:29
Svar/Indlæg:
5750/124
#26 jeg har mange gange været ved at blive kørt ned, men har da aldrig været tæt på at torpedere andre 😛 (men jeg har lært på knallert og tage et venstre sving, og mange billister og cykelister forstår det ikke. Det er meget simpelt, kør lige over, vent på du får plads, og kryds vejen = venstre sving. Man skan IKKE vente på der bliver grønt anden gang, medmindre man krydser en stoplinie)

Philipsp

Superbruger
Tilføjet:
17-09-2008 22:44:43
Svar/Indlæg:
886/35
#21 Den holdte vel også på parkeret handikap parkeringen bare for at undgå sådan noget? 😛

- Philip

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 22:50:22
Svar/Indlæg:
2357/72
#0 Du skal bare lige igennem de første 5-10 cyklister...så har du vænnet dig til det. 😀 De kører sq oftere med hovedet under armen, end alle andre.

Men stort set alle har da været ude for lign. situationer, og dem der ikke har, kan bare se frem til den dag de prøver det.

darkplayer

Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 23:30:59
Svar/Indlæg:
1123/442

Fra fyn?