Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 17:14:05
Svar/Indlæg:
6293/359
hejsa
Efter at jeg skiftede fra Rampage til Biostar som så døde hurtigt (hvilket der var mange biostar tpower i45 som gjorde lige pludseligt for folk, remember? 😉 ) og så skiftet videre til P5Q Deluxe. Det er det samme RAID0 jeg kører på, men ydelsen er faldet fra 280mb/s til 170mb/s
det er både i HD Tune og HD tach at ydelsen er styrtdykket.
Jeg har delt op i 100GB partition i RAID 0 ( 3 x Seagate ES.2 250GB) som OS, spil, program-disk og så resten 650GB i RAID0 som lagerdisk-setup. Og på den store partition er ydelsen faldet endnu mere til at være under 1 disks ydelse
Jeg ville jo nok få min ydelse på knap 300mb/s tilbage ved at slette RAID, oprette igen og lægge windows og alt ind igen, men det orker jeg ikke lige nu
Så spørgsmålet er, om der ER en årsag til RAIDet yder dårligere nu? Altså det er jo ikke dårligt som sådan, men det er heller ikke optimalt 😉
Før var det ICH9 chip - nu er det ICH10 - det burde jo ikke gå den vej, men alt kan jo ske når der er noget med mennesker og computere 😲
Ps. det er vista 64 - og jeg har enablet indekseringen igen efter at have læst lidt tips - og har defragtmenteret, men det har ikke hjulpet endnu
/hygge
Mathis