Elitebruger
Tilføjet:
17-09-2008 17:48:20
Svar/Indlæg:
4310/364
Jeg har fået blod på tanden og er så småt ved at prøve og finde nogle dele til mit projekt. Mit projekt går ud på at lave sin egen projektor. Men der er 2 ting jeg ikke er helt sikre på, og kunne også bruge noget hjælp til at finde mine materialer. Så hvis nogen ville være med til skabelsen af sådan en maskine her, kunne de jo bidrage med sin eventuelle viden eller forslag.
Jeg har kigget rundt på nettet, og set hvad andre folk har gjort for at lave deres. Den store forskel på min og deres skulle gerne være at min bliver meget mindre, fordi at jeg bruger en LED pære istedet for en normal pære.
Men jeg skal jo lige finde en ledpære der kan give EN MASSE LYS.
så her kommer en liste over ting jg skal bruge:
- En LED pære. Så kraftig som muligt. (Forslag til hvor jeg kan få den er kærkomne)
- En "lens". Altså et forstørrelses glas af en art. Og det er her jeg virkelig gerne vil have noget hjælp til at fremskaffe sådan en, og finde den rigtige størrelse.
- 15" monitor. Det skal være en fladskærm, og den må ikke være en dag over 15". Men den må gerne være mindre. Det eneste vigtige er at den kan vise opløsningen 1024*768. Så hvis der er nogen derude der har en stående de alligevel ikke bruger, køber jeg den gerne med kyshånd 🙂
Selve kabinettet regner jeg med at lave i metal, da jeg ikke gider træ. Og der skal så udenom lægges sort malede acryl plader. Sådan at den gerne skulle få en flot finish 😛