Så fik jeg også gennemført det, og bortset fra et par crashes undervejs (Cryphysics.dll stod for nogen af dem, andre Crysis-filer for andre), så kørte det perfekt, med en blanding af Gamer og Enthusiast-indstillinger, 1680x1050, 16xAF/0AA, markant bedre end Crysis ved samme indstillinger....
Synes hele historien, omend lidt kort, er langt bedre fortalt end Crysis, som jeg ellers syntes havde en rigtig god en af slagsen... Psycho virker, på trods af sit navn, langt mere menneskelig end Nomad gjorde i det første, og historien giver en lyst til at spille videre...
De nye våben er herlige. Granat-kasteren fandt næsten permanent plads i mit arsenal, dual-wield af SMG'er ligeså; og ligesom i det første, får man da lige et guf-våben til sidst i spillet 😛 ...
SCAR'en var og er stadig mit foretrukne våben. Det fungerer bare bedre end FY71'eren, der dog er blevet langt mere effektiv siden 1'eren....
Våbene virker generelt langt mere kraft-fulde, og det tager ikke længere et helt magasin at slå en mand ihjel, så snart man har lyddæmper på... Det føles langt mere glidende og passende at man virkelig kan mærke det er våben man har mellem hænderne...
De åbne områder og store vidder er der skåret en anelse i, og spillet får dig tit til at jagte et mål over større afstande, hvilket gør at hele det åbne aspekt som 1'eren slog meget på tromme for, er voldsomt reduceret i denne omgang... Men lad det være sagt med det samme, at det ikke nødvendigvis er en dårlig ting.. Der er stadig masser af de kendte "find-din-egen-vinkel" øjeblikke, og våben-udvalget og din kære nano-suit giver gode muligheder for at spille præcist som du vil... Samtidig giver det mulighed for nogle medrivende sekvenser, bla. en længere jagt i et hover-craft...
Konklusion:
Det er Crysis, som man enten elsker eller hader det, med sin overdådige grafik, sit bruger-styrede gameplay og aliens en masse.... Kunne man lide det første, kan man bestemt lide denne (dog noget korte) tilføjelse til, i mine øjne, sidste års absolut bedste skydespil.. Der er skruet op for adrenalinen, skruet ned for vandre-støvlerne og langt langt op for den fortælle-mæssige standard...
Havde de kunnet skrue 2-3 timers ekstra gameplay ned i kassen, havde jeg gerne givet fuld pris, når man nu også får Crysis-Wars med i købet (er pt. ikke blevet testet)....
MVH.
Toke 🙂