Ny computer er gået i sort.

Diverse d.  18. september. 2008, skrevet af Mephisto
Vist: 329 gange.

Mephisto

Overclocker
Tilføjet:
18-09-2008 16:32:42
Svar/Indlæg:
13/3
Hejsa allesammen.

Jeg står med et meget kedeligt problem...Jeg har lige været nede og hente Warhammer online og havde glædet mig til at komme igang. Jeg har to computere, en gammel som jeg lige har opgraderet lidt og en ny jeg lige har bygget. Jeg har indtil nu ingen problemer haft med den nye, den har kørt som en drøm.

Så i dag da jeg kommer hjem og tænder den, booter den fint op men derefter bare sort skærm, når den vil til at læse windows ind. Jeg genstarter og efter boot ( jeg kører vista 64 på den nye ), får jeg skærmen op med at windows ikke startede rigtigt op. Jeg prøver at starte normalt op igen men derefter igen bare sort skærm. Det ser slet ikke ud til at den læser fra hdd'en efter den har fundet windows.
Jeg har også prøvet i fejlsikret tilstand men det er det samme.

Så prøvede jeg at sætte min hdd fra den gamle med xp til, men det var det samme. Efter boot, sort skærm og ingen aktivitet fra hdd'en. Jeg satte hdd'en med xp i den gamle igen og den startede fint op, så det er ikke hdd'ene det er galt med tror jeg. Jeg satte den nye til igen og prøvede at skifte sata porte og nogle andre ting, men intet har det hjulpet. BIOS kan fint se hdd'en, men det ser bare ikke ud til at der bliver læst fra hdd'en efter windows er fundet.

Det der undrer mig allermest er, at hvis der er noget sata-relateret der skulle være brændt af på bundkoret, hvorfor går den så først i sort efter at den har "fundet" windows ? Det må jo betyde, at den faktisk læser fra hdd'en inden der går ged i det.

Nu er jeg ved at køre Warhammer ind på den gamle, men det skal forhåbentlig bare være en MEGET midlertidig løsning :(

Er der nogen der har nogle idéer please ? Jeg har overhovedet ingen problemer haft med den indtil nu.
Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2008 16:35:41
Svar/Indlæg:
4089/252
har du prøvet at køre en reperation af windows? ellers prøv at teste dine ram seperat.

Mephisto

Overclocker
Tilføjet:
18-09-2008 16:49:09
Svar/Indlæg:
13/3
Har prøvet at boote op med windows cd'en og den begynder på "loading files" indtil baren er fyldt ud men der står den så bare og der sker ikke mere.

Jeg kan godt lige prøve med rammene, men jeg tror ikke, at det er det, for under boot ser den fint de 4 Gb ram og det normale beep som tegn på at den har bootet normalt op, kommer bagefter. Jeg har siddet og spillet over LAN hele sidste weekend og der var overhovedet ingen problemer, fatter det ik. Og jeg har intet ændret i min hardwware opsætning.

Mephisto

Overclocker
Tilføjet:
18-09-2008 17:07:15
Svar/Indlæg:
13/3
Nu har jeg testet rammene individuelt og de kører fint.

Tror dog jeg har fundet ud af problemet...Inde i bios kan jeg se at min Q6600 kun kører på 2 kerner og jeg kan ikke enable de andre og i boot up står der også (2 cpu's) ud for min quadcore. Det betyder vel at min cpu er brændt af ? :(

Men burde den ikke kunne starte op på de sidste 2 kerner ?

darkplayer

Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2008 18:17:05
Svar/Indlæg:
1123/442

NickKokkedal

Superbruger
Tilføjet:
18-09-2008 18:28:17
Svar/Indlæg:
2600/84
Hmm.. lyder ldit weird det med kernerne... kan du eventuelt opdatere BIOS måske?

edit: eller prøv CMOS reset først.

Mephisto

Overclocker
Tilføjet:
18-09-2008 18:58:51
Svar/Indlæg:
13/3
Tak for de gode råd - ALLE råd er meget velkomne :)

Jeg kører med den nyeste bios som har kørt upåklageligt P07 for mit vedkommende.

Jeg har lige haft bios batteriet ude i 5 minutter og sat det i igen, men det er det samme.

Jeg har dog nu lagt mærke til noget andet. Min CPU temperatur står til -77 grader i bios ?? Den plejer at ligge på ca 30 grader. Måske er der noget der slår de sidste to kerner fra fordi den ikke læser temperaturen rigtigt.

Gilbert

Elitebruger
Tilføjet:
18-09-2008 19:08:30
Svar/Indlæg:
4089/252
Jeg tror du skal have en anden CPu i maskinen for at teste.

Hvor stort OC kørte du med?

Mephisto

Overclocker
Tilføjet:
18-09-2008 19:19:59
Svar/Indlæg:
13/3
Har ligget mellen 3.3 - 3.6 Ghz. For det meste omkring 3.4 GHz. Men den har aldrig været særlig varm. Må jo prøve at sætte min e4500 i på et tidspunkt for at checke.

Har lige set at der er kommet en ny bios idag til mit mobo, men ved sku ikke rigtig om jeg tør flashe hvis cpu'en bare stopper midt i det hele. Så går det jo sikkert først rigtig i lort :/