Jeg vil nu hellere have nogle pænt hurtige singlediske med masser af kapacitet. Jeg gider ikke alt det raid-halløj, men nu er loadtider i spil heller ikke det der koster mig mest i tid. Jeg har mest brug for en pæn hastighed, når jeg tager back-up af mine filer fra min htpc og stationære over på min eksterne hdd. Det fylder temmeligt meget.
Men alt efter hvad du har i forvejen, er der self. forskel på hvor stort et boost du vil opleve. Jeg havde før en WD 250GB som systemdisk og en WD 500GB som lager i min stationære, som jeg har flyttet over i min htpc og erstattet med en F1 1TB. Jeg synes ikke der er den vilde forskel i opstart af windows, men jeg kan dog mærke noget forskel ved back-up og nogle load-tider i spil.
Jeg synes bare det er fedt at have noget af det bedste fra begge verdener i en disk, i stedet for alle mulige raid setups.
Jeg kan slet ikke forstå, at nogle stadigvæk er så vilde med de 74GB Raptors, da F1'eren med 334GB platter slår sådan et par stykker i raid0, i næsten alle tests.
Desuden kunne jeg aldrig finde på, at bruge 2K på en 320GB Velociraptor, nu hvor der begynder at ske noget på SSD-området.