Jeg har valgt på grund af for små muskler og for lidt plads, at gå fra mit P182 til et mindre kabinet (matx).
Dette medføre at jeg skal have et nyt bundkort, hvor jeg har kigget på http://www.edbpriser.dk/Produc... ( Gigabyte GA-G33M-DS2R ). Jeg indrømmer gerne at jeg ikke har meget forstand på bundkort, sådan generalt, men dog har jeg vidst nok fundet et bundkort, som kan trække min CPU (E6750). 🤣 Er det et udmærket bundkort som kan trække en smule oc?
Jeg overvejer desuden også at investere i nyt gfx, hvor jeg her har overvejet et GT260 eller et 4850. Godt valg eller helt hen i skoven? Det jeg kræver af det, er bare så men at det skal kunne trække, forholdsvis, nye spil med en udmærket grafik. Jeg overvejer desuden at opgradere mere til jul, dette er bare lige så jeg kan klare dagen og vejen 😉
Håber i gider hjælpe. Jesper
ps: gal jeg er træt af jeg aldrig kan finde ud af at ligge min tråde de rigtige steder hen. :no:
Det er et helt fint bundkort du har fundet der. Det understøtter i hvert fald din CPU.
Om det clocker extremt ved jeg nu ikke noget om, med det er altid en dog idé lige at google for et review (hvis ikke der ligger et fra hwt selvf.) hvor man så hurtigt finder ud af hvad man kan nå med et givent board.
kan fortælle dig at det er et godt motherboard du har fundet der-har det selv. JEg har kørt med både en L420(celeron 1,6 ghz@2,6 ghz) og en x6800@3600 mhz i dette board. Nogle af dem går over 500 i fsb.
jeg har kørt med dette i et Antec P180 mini (det er altså et "stort" M-Atx) X6800 , 550 w antec neoHE , 8800GTX (kræver man fjerner den ene hdd box) og 2 raptors + 1 lagerdisk + 1 dvd drev , Thermalright extreme 120.
et 4850 er da godt - men 4870 er da bedre (elt efter pengepungen)
ds2r er dog ved at være et ældre bundkort - dog stadig med fornuftig ydelse. et evt nyt microatx kunne være et DFI P45 - findes dog desværre ikke i danmark. men i tyskland/endland har de dem
Hvor mange penge vil du bruge på det? For jeg synes du skal tage noget med PCI-E 2.0, så det vil sige G43 eller G45 chipset. Eller hvis du vil gå hele vejen, så tager du det P45-bundkort fra DFI der er lavet til Micro-ATX. Der kan køres CrossFire på og det hele. Et virkelig lækkert board. Desværre skal du så nok købe nede i Tyskland for at få det.