#8 Mht til det du kalder antagelse 1, så antager jeg intet. Det er et faktum at kobber har en langt højere specifik varmeledningsevne, og at der derved kunne ledes mere varme, hvis heatpipes var af rent kobber. I det pågældene afsnit siger jeg dog intet om at det skulle have nogen målbar effekt, da jeg her henleder til testafsnittet.
Korrekt en køler skal ofte også kunne ses, men for det første er ydelsen alt andet lige hvad der er vigtigst, og for det andet vil min personlige preference uden tvivl være rent kobber.
Den pågældende køler har netop ikke hverken et højt tyngepunkt, eller en specielt høj vægt, hvorfor jeg absolut ingen grund ser til at man skal lave monteringen så besværlig at man skal have bundkortet ud af kabinettet, når man tydelighvis kunne have lavet det meget mere enkelt.
#9 De to kølere er næsten ens i dimensioner, og højden er næsten den samme uden køler. Du skal dog være opmærksom på at igen af de to kølere vil kunne være i det Sugo kabinet jeg omtaler, hvis der er monteret en køler på den.