RAM spørgsmål. Ska det være samme mærke?

Bundkort / CPU d.  20. september. 2008, skrevet af MiLikan
Vist: 367 gange.

MiLikan

Overclocker
Tilføjet:
20-09-2008 15:15:09
Svar/Indlæg:
9/5
Hey

Jeg har så en computer der er stået af. den opførte sig pludselig mærkeligt i windows - mærkelige farver osv. Genstartede og tog en default opsætning i bios. så kom den med en cmos et eller andet fejl, og ku ik engang komme ind i bios. så tog jeg batteriet ud af bundkort og resat bundkortet. Så var der helt sort skærm, men computeren tændte godtnok. meget mærkeligt.

Så sendte jeg bundkortet til rma - det er så en måned siden. har fået besked fra dem at de har testet og ikke fandt nogen fejl.

Det er ikke grafikkort, havde et andet jeg prøvede at sætte i og det var sort skærm. Så er der jo kun cpu og ram tilbage. Tænker på at købe nogen RAM og prøve med dem, det koster alligevel så lidt.

Men ska det være nøjagtig samme slags RAM som dem jeg har hvis at det nu kommer op og køre det hele og jeg ska ku ha både de gamle og de nye i? eller kan man købe en anden type samme slags, og sætte dem i?

System.
Bundkort: Asus P5N-T Deluxe
CPU: E8500
RAM: Cellshock pc2-8500 2x1 GB Dual
GFX: 8800 GT
1EaR

Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2008 15:20:26
Svar/Indlæg:
5750/124
du kan bare købe nogle af de billige hvis du ønsker, men de skal køre efter de langsommestest hastighed, derfor skal du nok alligvel finde nogle OK, men behøves ikke være det samme brand eller noget

noxon

Elitebruger
Tilføjet:
20-09-2008 15:23:40
Svar/Indlæg:
3321/21
Dem du har er med d9gmh chips, så hvis du finder ram med samme chips sku der ikke være et problem, jeg køre selv med 2x1gb cellshock pc6400 og 2x1gb crucial pc5300, og de følges pænt ad op til 1200mhz cl5.

Prisen på dem du har er også godt nede lige pt http://www.edbpriser.dk/Produc...