Overclocker
Tilføjet:
22-09-2008 20:52:57
Svar/Indlæg:
0/1
Hejsa Derude
Jeg har et problem som jeg ønsker afklaret, jeg har læst meget om de problemer der er med det chipset jeg har valgt til bundkort, og måske også de ram jeg har, samt måske grafikkortene, hardware er som følger
EVGA 790I Ultra SLI
OCZ DDR3 PC3-10666 (Reaper HPC)
2 X Geforce 9800 GTX
Men er dog kommet i tvivl om det er disse hardware dele der er i computer og måske nærmere strømforsyningen der er problemt, grunden til dette er, at jeg idag har prøvet at isætte en yderligere kabinet blæser og en ekstra harddisk til computeren, og her lavede den så fejl hele tiden.
Random lås af computer og eller frysning af computer sker med understående hardware dele.
Hardware setup som følger.:
4 Kabinet Blæsere 120 MM
1 CPU Blæser Zalman CNPS9700 NT
1 Chipset Blæser, Nvidia Motherboard Standard.
1 EVGA EVGA 790I Ultra SLI
2 X Geforce 9800 GTX
1 PCI-Express Creative X-FI Titanium
2 X Western Digital Raptor X 150 GB (Raid Stripe)
1 X Samsung F166 250 GB
1 X DVD Drev (Combo)
1 X Zalman ZM850-HP (850 Watt) Strømforsyning
Computer laver problemer hele tiden, så er der en blæser der stopper, så kan den ikke finde mit raid, så kommer der ikke billed på skærmen o.s.v.
Med yderligere tilføjelse af følgende hardware dele.
1 X 120 MM Kabinet Blæser
1 X SATA Harddisk.
Så spørgsmålet er som jeg skrev til at starte på, at det er hardware der er sat forkert op, altså som forums skriver rundt omkring, driver problem, forkerte timings på ram, forkert volt til Northbridge, Ram og eller CPU, o.s.v. der er mange forklaringer på netop det chipset og mine ram og mine grafikkort.
MEn jeg tror desværre det er strømforsyning der ikke kan trække det hele, eller tager jeg fuldstændig fejl ? og det er så mit spørgsmål, jeg håber der er nogen der ude der har et godt forslag eller kan bekræfte mine gisninger eller afkræfte. (Afkræfte vil jo være det bedste :) ).
Ser frem til at hører fra jer :)