lukke hwt

Om siden d.  24. september. 2008, skrevet af saiot
Vist: 1034 gange.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2008 03:57:13
Svar/Indlæg:
7111/480
ja det vile være en dålig ide syns jeg,
men mening med overskraften er af det kune man lige så godt for vi har jo google...
mening med det her inleg er af jeg syns det er død iriterne af se folk skirve ting som google er din ven elller prøv af google det eller har du prøvet af goolge
eller bare sæte en søning ind i gogole og linke til alle de sider det fant.
for vis folk ikke google af den ene eller anden grund er der nok en årsag, det kune være de ikke er gode til engelsk ja ved godt der er en golge oversetter 😉 men det er ikke helt det samme eller det kan være man gerne vil høre det fra folk som man kan srkive tilbage til der kan være så mange grune 🙂
for dem der poster kan jo sagtens goolge men fortraker måske et svar på hwt hvor man kan få en diskosion en lile debat om emne hvad ved jeg 🙂 iverfal der for jeg fortraker hwt
for alt kan goolge jeg vil vove den på stand af alt det der er på hwt kan fenes på google meere eller mendre men det er bare ikke det samme vil 😉 hvad mener i andre ?
Tenkin

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2008 06:48:34
Svar/Indlæg:
3332/33
google er en vejs kommunikation. hwt er to vejs. man vil IKKE kunne undvære en side som hwt, kontra at vi kun havde google.

og btw. hvis vi ikke havde hwt, hvad pokker skulle vi så lave 😛

xt0m

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2008 06:52:45
Svar/Indlæg:
2587/91
Jeg synes du overreagerer :)

Og nej, jeg tror ikke alle tænker på at google, før de stiller et spørgsmål. Hvorfor skal jeg lade være usagt. Men faktum er at google, hvis man ellers nogenlunde behersker informationssøgning, har svaret på alt - næsten.

Så som jeg ser det, er det at smide et link til sin googlesøgning nærmest en bedre hjælp end at linke til direkte til det man nu mener er svaret på spørgsmålet. Netop fordi spørgeren så kan få lidt input til hvordan han/hun kan optimere sine søgninger for fremtiden. Og på sin vis måske finde løsningen hurtigere næste gang. Tendensen ses jo også på andre fora, det er ikke kun noget der kendetegner HWT.

Som du selv er inde på, byder HWT på nærhed og hjælp fra direkte kontakt med andre brugere, og det foretrækker nogle måske også. Men derfra og til at sige "luk dette community", er der altså lidt for langt 😉

anru2007

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2008 08:35:43
Svar/Indlæg:
5891/423
#0 Saoit... dig uden HWT = selvmord 😲 😲 🤣

Mathis77

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2008 08:38:11
Svar/Indlæg:
6293/359
#0 jeg giver dig lidt ret saiot-m8 - men det er mest fordi at de første par svar i en tråd næsten altid er ultra korte og ikke siger så meget, samt den med "prøv google". Jeg har set et utal af tråde, fx. bygge PC eller vandkøling eller andet og man ser tit at det er de samme folk som er hurtige på aftrækkeren og svarer meget kort. Men også kort og godt, så det er ikke altid at der menes "prøv google" 😉 jeg synes heller ikke man skal give alle svar væk skåret ud i pap

Ved ikk om folk går efter at få mange svar eller andet? Det er jo ikke et MMORPG det her, og du er ikke lvl5000 hvis du har 5000 svar i forum 😀

Men hvis der ingen fora var, så kunne vi jo ikke google os til svaret nogle steder? så kunne vi kun nøjes med anmeldersider osv. og hvem gider da det?

men godt du selv starter med at sige, at det ville være en dårlig idé - så ved vi alle hvad du mener, og det er for at folk skal vågne lidt op - helt enig

Lace

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2008 08:38:19
Svar/Indlæg:
2357/72
Det behøver jo ikke nødvendigvis, at være svar på et problem man søger, men der imod erfaringer med fx. forskelligt HW. Det er ikke alt man kan læse ud fra et review.

Mange tråde herinde, handler fx. om vandkøling, og der er altså ikke noget der slår vejledning fra andre der har forstand på det.

Google giver altså heller ikke altid svaret. Jeg har ikke kunnet finde ud af hvad der var galt med mit Striker II Formula, da LED-posteren blev stående på "cpu-init". Jeg prøvede alle de forslag jeg kunne finde på nettet, og brugte utallige timer på det.

Jeg konkluderede så, at det måtte være min psu. Jeg oprettede en tråd herinde igår, for at høre hvilken af to modeller jeg skulle vælge, da det skulle gå lidt hurtigt og jeg desuden ikke har den vilde forstand på strømforsyninger. 20 min. efter var det afgjort, og jeg hentede den og "voila", min pc kører igen. 🙂

Det er da et godt eksempel på hvordan et community fungerer.

Man kan google sig frem til næsten alt, men der er tit mange løsningsforslag til det samme emne og man kan altså bruge lang tid på det. Så er det altså rart, at have nogle ligesindede, at spørge til råds...og hvad vil det hjælpe, at google, "hvad synes I om mit setup, nogen forslag til ændringer"?

Morten-[TB]-

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2008 09:13:05
Svar/Indlæg:
4310/364
Jeg syntes også selv google bliver brugt for lidt. Jeg er også selv slem til at oprette en tråd istedet for at lige at søge 10 min mere, inden jeg poster herinde.

Men når det så er sagt, vil jeg mene der er for mange "NY PC - HJÆLP OMG, LOLZ, FFS, HAxx0r" tråde. Og publikummet er generelt også lidt for, ja, uden at prøve og træde på folk, umodne. Jeg startede nok også selv herinde for tidligt. Der burde næsten være en aldersgrænse. For der er til tider for useriøse tråde. Det er fint med tråede hvor vi bare sidder og fyrer lort af. Men tendensen er ofte at tråden på bare 5 posts drejer sig til en stor gang mudderkast, med flabede teenagere. Men det er nok bare mig 🤡

Galvatron

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2008 09:18:05
Svar/Indlæg:
650/57
Måske fordi at folk er trætte af at gentage sig 117gange og fordi folk sjældent tjekker om der er blevet spurgt om det før. I går var der to tråde efter hinanden med næsten samme spørgsmål ang. psu. Det går ikke noget at folk selv forsøger lidt "selv-hjælp".
Google bliver brugt ufatteligt lidt iforht. de mange gentagelser af tråde der er. Mindst 35% af trådene herinde er ofte ekstremt ens i indhold.
Mest træls er dog når de samme postulater går igen og igen og igen selv om der intet er belæg for dem og det er blevet modbevist... så skriver man for "blinde øjne".

#Devastator

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2008 09:24:27
Svar/Indlæg:
1581/5
sjiiiiiiiiiiiiiit

nå tilbage til emnet, så vil jeg faktisk indrømme at jeg kun et par gange over en lang årrække er lykkedes at få noget brugbar assistance her inde, og at jeg næsten alle gange har selv måtte igang med søgemaskinen google for at finde et brugbar svar/løsning, og vil man arbejde lidt for det, vil jeg også mene at langt langt langt de fleste løsninger allerede ligger til at finde enten her inde i forumet (brug søgefunktionen) eller andre steder på nettet (google).

så jeg vil mene "google er din ven" holder.

men siden er da underholdende for os teknik nørder.

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2008 10:31:15
Svar/Indlæg:
7111/480
2# sedfølig overraregere jeg, det hele er sat på spisen for ilostraere det.
ved da godt google ikke kan gøre af hwt skal lukke. var bare for af få lidt opmækrsom hed til tråden og så set det på spisen.
men alle# men ja sedfølig er google en god ting men. og det lyder til ikke alle googler men det der gjore lidt jeg oprtatet tråden var.
af jeg syns det sker nolge gange nolge gange mere ind andre, af folk bare smider en google er din ven istet for noget de ikke har tjek på.
så poste for af poste tro godt de fleste ved hvad google er.
men det lyder jo så som om der er mange der ikke bruger det det trode jeg så bare var en selvføje men så bliv jeg så klov 🙂

xt0m

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2008 10:41:20
Svar/Indlæg:
2587/91
Jeg blir satme forpustet af at læse nogle af de indlæg.. 🤣

Sæt et punktum i ny og næ 😛

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2008 10:49:41
Svar/Indlæg:
7111/480
10# bedre ? 🙂

xt0m

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2008 11:04:03
Svar/Indlæg:
2587/91
#11 Eeeexcellent..! (sagt med Mr. Burns-lignende stemme) 🤣

Anonym20219355916

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2008 11:08:26
Svar/Indlæg:
6181/270
DOOHHHH (sagt med Homer Simpsons stemme) 🤣
Jeg har også fået at vide at man bør søge på google før man stiller spørgsmålet.
men jeg har så sagt til vedkommende at hvis de/du ikke vil hjælpe med mit spørgsmål så kan de lige så godt skride ud af min tråd.
det er ikke ikke en eneste gram hjælp i at sige "Har du prøvet at søge på google?".

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2008 13:01:15
Svar/Indlæg:
7111/480
13# nemlig også det jeg syns vis man spørepå hwt så spøre man jo efter et svar det er ikke svære af google så det kan den der stiler spømålet jo nok selv fine ud af uden man skal gøre opmærksom på det 😉

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2008 13:25:14
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Man behøver ikke at være god til engelsk, for at kunne tænke selv. Google er der til formålet, så det er absolut ikke en undskyldning for at slå hjerne fra og besvære alle andre med en tråd der siger noget alá:

"Jeg har brugt Google, men kunne ikke finde noget..."
"Er der ingen der ved noget om det?"
"Hvorfor er der ingen der svarer?!?!?!?!?!??!?!?!?"

Hvortil man skriver: "Jeg fandt det på Google, efter 2 sekunder".

Kunne det ikke bare tænkes, at #0 bare var så fucking doven, at vedkommende ikke gad at bruge bare 5 minutter af sin egen tid, i stedet for at besvære alle andre med et spørgsmål så dumt, at Dummepeter ville grine sin røv i laser?

Det her et jo et diskussionsforum, ikke et opslagsforum. I så fald, så har HWT.dk en udemærket søgefunktion, og hvis ens emne ikke lige er behandlet på forsiden, så findes det i forumkategorierne.

Man skylder sgu sig selv, lige at bruge 5 minutter på at kigge. Det kunne jo for fanden være, at man ikke selv var et så forbandet interessant unikum, at man var den eneste person på planeten med det pågældende problem.

Det burde være obligatorisk, når man opretter en tråd med et åndssvagt spørgsmål, at Google skulle returnere en kode, man så kunne trykke ind, for at få lov til at poste sin tråd.

Det er mig en gåde, hvordan folk kan være så pokkers luddovne, at de ikke selv gider at gøre noget fodarbejde.

Hvis man i så fald ikke behersker Google, så skriv det. Indrøm at du ikke kan stave eller ved hvad du snakker om. Så er folk langt mere positive, frem for at folk går på hælen og siger: "Jamen, jeg brugte Google" - Ok?! Det har du jo så ikke gjort. Eller så er du bare for dum til det.

Det er træls at få smidt: "JFGI" - i hovedet. Men jeg har sgu mindst lige så ofte lyst til at råbe: "RTFM!!!" i hovedet på folk. Især taget i betragtning, at der er en del tråde der bliver "lukket" og slukket efter 15 minutter, fordi #0 mistede tålmodigheden og fandt sin manual frem.

... hvad om, at #0 gjorde det til at starte med?!

Søgemetodik, manual og 5 minutter. Så kunne man spare meget af sin egen og andres tid 😉

Galvatron

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2008 13:31:56
Svar/Indlæg:
650/57
#15: Hvilket bla. http://hwt.dk/forumthread.aspx... er et klasse eksempel på. Man kunne have tjekket producentens egen hjemmeside under BIOS versioner.... men næh nej.

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2008 13:38:00
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #16

Lige præcis! Den, og mange andre tråde...

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2008 14:04:50
Svar/Indlæg:
7111/480
17# er der en grund til du srkiver du i det her

Hvis man i så fald ikke behersker Google, så skriv det. Indrøm at du ikke kan stave eller ved hvad du snakker om. Så er folk langt mere positive, frem for at folk går på hælen og siger: "Jamen, jeg brugte Google" - Ok?! Det har du jo så ikke gjort. Eller så er du bare for dum til det.

for jeg har ingen problem med google. men kan virkelig ikke få mit pis i kog af svare som gripen i 16#, tager 2 sek jeg svare tit på spømål som man kune goolge.

kan man jo med næsten alle spøsmål skule undre mig om ikke de fleste af hwt spøsmål er besvaret før et sted på nettet

NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2008 14:08:49
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #18

Er du ikke så venlig at tjekke det svar igennem en gang til? Jeg forstod ikke så meget af det 🙂

saiot

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2008 14:11:23
Svar/Indlæg:
7111/480
19# hjalp det ?🙂

cineman

Superbruger
Tilføjet:
24-09-2008 15:11:32
Svar/Indlæg:
1297/50
Er også enig i saiot. Det er heller ikke kun et spørgsmål om at søge info, men også spørgsmål om feedback, som man ikke får ved at google. Ja du får svaret men kan ikke stille uddybende spørgsmål. Eller få supplerende svar fra nogle som ved noget om emnet fra virkelig erfaring med netop det man spørger om.
Synes også nogle gange folk går for meget op i selve formen frem for bare at hjælpe og så færdig arbejde 😉
Og måske de kloge skulle lave et forum for dem, som ved alt, og kun stiller de rigtige spørgsmål ifølge dem selv 😛 Altså et elite forum. Noget ala www.HWT-VIP.dk måske
Der findes rent faktisk tråde nogen af de "kloge" synes er unødvendigt men som nogen af os mindre kloge måske endda kan få noget ud af.
Jeg bruger et forum for at få feedback ellers kunne man jo bare google.(og så er det sq da også lidt hyggeligt 😀 )
Og fuck det med at søge forum først (i en del tilfælde), for inden for teknik går udviklingen så stærkt at der sker noget nærmest dag for dag,.altså learn on the fly. Derfor et indlæg med en eller to uger kan ren faktisk være forældet da der lige er kommet noget nyt, eller en i tråden lige har stødt på noget helt nyt siden den ældre tråd man havde søgt, hvis man vælger at søge forum uden at spørge i forum selv.
Self kan der være problemer, kan jeg da godt se, men så lav da en shit-o-meter i stedet for indlægs tælleren. Så kan man se hvem der ikke er væd at bruge tid på.

Men ALT kan findes på google, så HWT burde sagtens kunne undværes.

Alco

Superbruger
Tilføjet:
24-09-2008 22:10:30
Svar/Indlæg:
322/30
Jeg vil da give mange ret i at der kommer alt for mange "ævle ævle" tråde ret ofte.
Men synes da tilgengæld også at forumet er til at stille spørgsmål i, hvis man ikke lige kan finde en løsning.

Det er jo helt op til læseren af tråden om man vil besvare spørgsmålet.
Jeg personligt prøver da så vidt muligt at søge mig til rette først, men nogen gange opgir man bare, når det man finder ikke lige er det helt rigtige alligevel.

Og som nævnt lidt længere oppe, så er det nu rart nok med et svar og noget feed back på ens spørgsmål.

Men synes faktisk forumet til tider er ret dødt for nye tråde, snart uanset indhold.

Førhen spurgte man om alt, men nu er skaren af vidende folk inden for vores område nok også vokset betragteligt siden vi startede for snart mange år siden.

Men smid da jeres spørgsmål hvis i ikke kan eller vil finde et svar selv andet sted, det er vel det vi er her for? 😀

Darth

Superbruger
Tilføjet:
24-09-2008 22:23:26
Svar/Indlæg:
813/49
Altså... Nu er der så nogle der mener, at der ikke er meget hjælp i et "Google er din ven"-svar.

MEN !

Det er der jo, kender I begrebet "hjælp til selvhjælp" ? Er det ikke federe, at lære at hjælpe sig selv, blive klogere, ja, simpelthen stå på egne ben ? Istedet for bare at blive ved med, at kigge efter i frikvarteret. Selvfølgelig kan man ikke finde alt ved at google, og selvfølgelig kan man da spørge her. Men det virker bare 100 gange bedre, når man kan se at spørgeren har prøvet, men har ramt en mur.