Samsung reparationstid

Bundkort / CPU d.  24. september. 2008, skrevet af sonsora
Vist: 647 gange.

sonsora

Overclocker
Tilføjet:
24-09-2008 19:54:41
Svar/Indlæg:
188/41
Hej.

Min 6 mdr. gamle samsung harddisk F1 på 750 gb, er lige stået af.. eller dvs. at den næsten hver gang jeg starter pc'en kommer op med "no boot device found" eller også fryser den bare på det aller første billede der hvor bundkortet starter op.

Mit spørgsmål er så, nogen der ved hvor lang tid Samsung har på deres reparationer, da jeg er lidt på røven, skal til SLAP LIVE her om 3 ugers tid, og er på studietur lige inden, hvilket vil sige at jeg ikke har tid til at geninstallere harddisken før LAN'et..

Hvis der er nogen der ved det, så endelig, råb op! :D

Mvh
Jesper
NoNig

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2008 21:23:26
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #0

Spørg Samsung, eller butikken hvor den er købt?

sonsora

Overclocker
Tilføjet:
24-09-2008 22:18:09
Svar/Indlæg:
188/41
Kan jeg ikke gøre på det her tidspunkt ;)

Overbuary

Elitebruger
Tilføjet:
24-09-2008 23:39:52
Svar/Indlæg:
1762/50
Sådan en bliver ikke repereret, den bliver ombyttet. Spørg din retailer!
Der er íkke anden for.

Walenad

Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2008 00:58:28
Svar/Indlæg:
1906/25
Hvis den virker engang imellem, er det næppe hd'en der er død.

Check kablingen som det første. Ellers kan fejlen ligge på dit mobo.

xt0m

Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2008 06:04:49
Svar/Indlæg:
2587/91
Jeg er tilbøjelig til at være enig med #4.. Kører du noget raid eller lignende?

sonsora

Overclocker
Tilføjet:
25-09-2008 08:06:39
Svar/Indlæg:
188/41
Hmm okay, det var sgu en RIGTIG nedern nyhed, da jeg så er lidt mere i tvivl om hvad det er.

Nej, jeg kører ikke RAID, men jeg har muligvis en ekstra SATA hdd liggende et sted, som jeg lige kan prøve i.

Det som jeg har oplevet indtil videre er således:

For ca. 1 mdr. siden gik pc'en kold imens jeg surfede på nettet, jeg genstartede den, men den frøs hele tiden under opstarten, på forskellige tidspunkter, både under windows load-in, og under boot.

Så har pc'en så kørt helt fint her de sidste par uger, med kun et par enkelte opstartsfejl, som et genstart har fikset.

Så her i går da jeg skulle starte den, fik jeg fejlen "no boot device found" lige efter det der bundkortsbillede forsvandt", det fik jeg så en hel masse gange i træk, hvor den også frøs på selve bundkortsbilledet.

Jeg slukke strømmen, lod den stå uden strøm, tændte igen, og jeg fik samme fejl et par gange indtil den kom op med noget i stil med "WARNING, Too many cold restarts BIOS..." hvor jeg så kunne trykke F1 for at resume, det gjorde jeg så, og den startede så op.

Jeg havde desværre ikke tid til at undersøge nærmere, men hvad vil i umiddelbart sige problemet er ?

xt0m

Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2008 10:01:10
Svar/Indlæg:
2587/91
Har du kørt en scanning på disken? scandisk/checkdisk/etc

sonsora

Overclocker
Tilføjet:
25-09-2008 10:09:12
Svar/Indlæg:
188/41
Niks, det har jeg ikke.. så snart jeg kommer hjem vil jeg prøve at lave en chkdsk, men vil den vise det, hvis der er en fejl ?

Walenad

Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2008 13:43:37
Svar/Indlæg:
1906/25
Du skal prøve enten at skifte eller rykke lidt i sata og strøm kablet.

BTW: Hvis du starter din PC op og går ind i bios, detecter den så din HD?

BTW2: Såfremt din HD virker nogen gange og du sender den til rep, så smider Samsung den i et test-array og finder ud af at den virker præcist lige når de tester den, og bonger dig mesterslanten for en undersøgelse af en prefekt virkende HD....

sonsora

Overclocker
Tilføjet:
25-09-2008 13:51:40
Svar/Indlæg:
188/41
Ja danelaw, den sidste der har jeg også selv overvejet, og den er jeg nemlig rigtig bange for, for jeg gider ikke betale for at deres lort ikke virker (hvis det er den).

Med hensyn til btw1: jeg har slet ikke tænkt på at jeg kunne tjekke om den finder harddisken, men det skal jeg da helt klart prøve, næste gang den laver fejlen.

Det første jeg gør når jeg kommer hjem er at skifte SATA kablet.

sonsora

Overclocker
Tilføjet:
25-09-2008 15:13:03
Svar/Indlæg:
188/41
Okay, jeg har lige startet min pc, ingen problemer overhovedet, jeg har lige kørt en chkdsk, og heller ingenting der.

Jeg er ikke 100% på det er min hdd mere, men hælder dog stadig mest til det.

Nogen der har flere bud på noget jeg kan gøre ?

Karsten-B

Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2008 15:19:24
Svar/Indlæg:
1248/70
#0 - tror du være ret sikker på at din HD er defekt. Jeg har (omtrent) det samme problem med en identisk harddisk (Samsung F1 750gb) hvor den pludselig ikke længere kunne finde HD. Mit problem er altså ikke periodisk som dit men umiddelbart synes jeg det lyder som samme problem, mit var blot mere konsekvent. Jeg har 3 andre samsung harddiske (500gb T166, F1 640GB, F1 1TB), så jeg håber da kun det omhandler præsis den model.

------ellers er det så den sidste Samsung HD jeg har købt ihvertfald ☹

Efter at have prøvet Harddisken i andre PC'ere har jeg sent den til RMA i den forretning hvor jeg har købt den. Der er nu gået 7 arbejdsdage (med en weekend imellem) og jeg har stadig intet hørt 😕

Held og lykke med din RMA-sag.....

Min er desværre også lige over ½ år gammel og skulle derfor sendes til samsung, fik jeg at vide i forretningen

Jeg er desværre ret sikker på at det kan tage VÆSENTLIGT længere end 3 uger, hvis din HD også skal sendes til Samsung.

Hvis jeg var dig, så ville jeg med det samme købe en anden disk, så din PC kan komme til at køre igen (så kan du også, (samtidig) med sikkerhed finde ud af om det er din disk som fejler eller det er noget andet i PCeren (bundkort ?))

--------CB

sonsora

Overclocker
Tilføjet:
25-09-2008 16:27:30
Svar/Indlæg:
188/41
Okay, ja det var jo dårligt nyt, også at det er samme harddisk type.. lyder som om der godt kunne være en fejl på den model.

Anyway, som sagt har jeg fået den op og køre nu, så jeg satser på at den kan holde sig kørende til efter SLAP live, og så vil jeg vente med at sende den til reparation.. så må man jo bare vente og håbe på at den ikke går ned under LAN'et :D

Men tak for hjælpen da

loopstr

Ny Skribent
Tilføjet:
27-09-2008 01:03:02
Svar/Indlæg:
494/66
Jeg har faktisk en 500gb T166 til reperation/ombytning hos Samsung, ringede til forhandleren i dag for at høre hvordan det gik med den, han kunne se at Samsung havde modtaget den for 1 uge siden men de stadig ikke havde sendt nogen retur 😕

De har desværre åbenbart utrolig lang responstid, dette gælder hvertfald for mig. Håber det går bedre for dig.

*EDIT* Det var så i går jeg ringede, klokken er vist blevet for meget.....igen 🤣