Afhentning af bærbar

Diverse d.  25. september. 2008, skrevet af Zafot
Vist: 364 gange.

Zafot

Superbruger
Tilføjet:
25-09-2008 09:13:04
Svar/Indlæg:
92/25
Jeg har haft min bærbar til reperation, og den er nu kommet tilbage.

Det starter fint og det virker til at mit gamle problem er blevet løst.

Der står dog på min faktura at der er blevet skfitet nogen dele som jeg har ingen ide om hvad er. Tænkte på om I kunne hjælpe mig med at få afklaret det.

Her er info:
Fejlmelding: Overheats, hinge broken.
Udført: MB, BC, BZL & HNGS replaced.

Se jeg kan gætte mig til at MB, må være motherboard eller mainboard, og så er jeg ellers noget så lost. At skrive HNGS giver jo ikke særlig meget mening for en alm. forbruger som mig.

En lille oversættelse ville være dejligt.
Mange tak :)

-zafot
bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2008 09:21:09
Svar/Indlæg:
2145/218
MB=mainboard, BC= backcover, BZL=bezel som kan være en del forskellige dele er normalt det stykke plastik der sidder uder skærmen og hngs=hængsel

Zafot

Superbruger
Tilføjet:
25-09-2008 09:25:04
Svar/Indlæg:
92/25
Mange tak #1

Sikke dog en omgang den har fået 😲 .

Når men tak igen :)

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2008 09:29:03
Svar/Indlæg:
2145/218
Bare i orden jeg ser tildaglig denne slags fejl beskrivelser fra værksteder, må jeg spørge hvem den har været på værksted hos. Var det infocare eller acer

Zafot

Superbruger
Tilføjet:
25-09-2008 09:33:10
Svar/Indlæg:
92/25
Er det "lovligt" at oplyse det?? :S

Arh det går vel nok, det er fra infocare. Nogen erfaring med dem?

KlapHat

Superbruger
Tilføjet:
25-09-2008 09:36:14
Svar/Indlæg:
212/109
ja, deres service er PISSE langsom :P har en skærm til rep hos den for 2 månede, og den er tidligst færdig den 1/1-09 i følge dem :(

men har fået en magen til, som jeg har til låns imens ;)

Zafot

Superbruger
Tilføjet:
25-09-2008 09:41:54
Svar/Indlæg:
92/25
#5 hehe surt :(

Min bærbar var afsted i en måned, og der stof hastesag 3 steder på den sedel de sendte ind. Ved ikke hvorfor det skulle stå der så lang tid. Havde faktisk ikke engang travlt med at få den lavet. Var faktisk ekspedienten som gjorde det :D.

bamselinen

Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2008 09:44:18
Svar/Indlæg:
2145/218
Der er ikke noget forkert i at oplyse hvilket værksted der har lavet dine laptop. Infocare er generelt rimelig langsomme.

Zafot

Superbruger
Tilføjet:
12-10-2008 08:21:33
Svar/Indlæg:
92/25
Jeg tager lige fat på en gammel tråd.

Jeg har her efter reperationen haft min bærbar i brug i 2 dage hvor jeg prøvede at kræve lidt fra den. Det har været film, musik, internettet og ikke mindst en række spil, som er blevet kørt på dem i flere timer i træk. Jeg ville være sikker på at den ikke bare gik i sort skærm igen, så den skulle jo have nogen hverdags ting at arbejde med, hvilket den også har fået nu.

Problemet er så kommet her til morgen, på 3. dagen, hvor den "nægter" at starte op.
"Nægter" vil sige at der kommer lys i de sædvanlige knapper og blæseren begynder at kører, men der sker ikke noget på skærmen ud over at der først kommer et langt BIIIIIP! og så to kortere BIP BIP, hvor efter den bliver stående i den tilstand af sort skærm, knapperne lyser og blæseren kører.

Sidste gang jeg brugte den, igår aftes, lukkede jeg alle programmer og vinduer ned jeg havde åben og klappede så "låget/skærmen" i. Dette gjorde jeg næsten også under de 2 dage, borset fra at jeg under min meget simple "test" hade et enkelt vindue åbent som var Mozilla Firefox, hvor den så godt kunne starte.

Opsumering:
- Bærbar stopper med at virke efter 2 dages normal brug.
- Siger BIIIIIIP, BIP, BIP, ved start op og kommer ikke væk fra sort skærm.
- Blev lukket ved at klappe låget ned, hvilket skulle sætte den i dvale eller ligende.

Er der så en her inde som endnu engang kan hjælpe mig med mit, snart trættende, problem med min bærbar. Det er som sagt 2 gang den var kommet hjem fra reperation, så håber ikke at vi skal ud i "3. gang er lykkens gang".

Mange tak på forhånd :)

-zafot

Zafot

Superbruger
Tilføjet:
12-10-2008 10:28:34
Svar/Indlæg:
92/25
Får nu set at der er flere der har samme problem med samme model (HP Pavillion DV9311eu).

Fandt ud af det var en video error, hvor folk så har foreslået at bundkortet skulle skiftes eller at der var en ledning der var faldet ud.

Men hvordan er dette muligt hvis den netop lige kommer fra reperation?

Og hvor er jeg stillet som forbrug? Kan jeg kræve mine penge tilbage, efter som jeg ikke har min bærbar bare 70% af tiden. Eller skal jeg vendte endnu 1-2 måneder før jeg kan få den igen, for så sikkert at opdage en ny fejl.??

mazlink

Elitebruger
Tilføjet:
12-10-2008 12:32:17
Svar/Indlæg:
743/13
Kunne du være så heldig, at det bare er en ramklods, der er på vej ud af slottet ? Der burde være en plade bag på, hvor rammene sidder inden under. Tjek lige der først.
Nu ved jeg ikke hvad der gælder af regler for din bærbare med hensyn til reklamation, men jeg ville prøve at høre i butikken, om du ikke kan få en ny i stedet, det lyder som om, at det er en "standard" fejl der er på maskinen, og de burde derfor kunne ombytte til et andet produkt.
Hvis du tør og må ifølge HP, kan du jo prøve at finde en assembly guide, og skille den ad, og se om det bare er et løst stik ;)