-> #0
Samtlige anmeldere på Verdensplan har stillet sig selv de spørgsmål, og er i sidste ende nået frem til flg. konklusion:
Hr. og Fru Danmark overclocker ikke. De tweaker ikke og generelt, selvom de siger det modsatte, så er de pisseligeglade med billedkvalitet. De kigger på tal. Sådan er det bare og sådan vil det altid være.
Det bedste "vi" kan gøre er, at stole på producenter og udviklere og sige til os selv, at der er ingen der er dumme nok til at snyde. De bliver straffet for det, hvis de bliver opdaget. Men det er jo kun de der 5-7 % af de meget aktive computerbrugere (vi kan jo kalde dem for nørderne), der kerer sig om det. Alle andre er pissehamrende ligeglade.
Selvfølgelig vil man gerne have så meget ydelse for pengene som overhovedet muligt, men hvad gør man, når man kun har kolde tal at gå ud fra?
I virkeligheden er det ikke anmelderne, men forbrugerne der er problemet. Deres relative opfattelse af hvordan tingene hænger sammen, står ikke mål med den oplevelse de får.
Det er ren placebo, og de eneste der snyder, er forbrugerne der snyder sig selv.
Hvorom alting er. Så ville det være lækkert, at man som skribent bare kunne skrive: "Det virker ret godt, og så kommer det i en fin kasse. Derudover er designet ret lækkert, men det kan I jo selv se på billederne." - og så ville dét være alt rigeligt.
Men, desværre, så sidder der jo nogle små hjemme-wankere som skal have tal på alting og vil se benchmarks, timedemo's og målinger af støjniveau.
Hva' blev der af: "Det larmer ikke"?
Hva' blev der af: "Det er superlækkert"?
Hva' blev der af: "Det er IKKE et Savage Pro"?
Faktisk. Så savner jeg lidt de gamle dage. Hvor et TNT2 m. 32 MB RAM var rigeligt, og ingen kiggede på frame-rate. Faktisk, så kan jeg ikke engang huske hvad der kom først. 3Dmark eller Quake III timedemo's.
Det er jo også grunden til, at vi har hele debatten om, hvorvidt 20, 30 eller 60 fps er spilbart (og hold nu jeres kæft med jeres Wiki-link om hvad øjet kan opfatte og konsolspil. Det er til at brække sig over!). Personligt kan jeg ikke se forskel på 60 eller 600 fps. Hvis det hakker, jamen, så hakker det.
Har jeg en fps-counter til at sidde i hjørnet, kigger jeg på dén, i stedet for at nyde den flotte hakkende grafik.
Det er sørgeligt, at man selv er præcist det man foragter allermest hos andre 😐 😳