HD3870 Fejl?

Grafikkort d.  25. september. 2008, skrevet af JesterHead
Vist: 355 gange.

JesterHead
 
Overclocker
Tilføjet:
25-09-2008 22:24:41
Svar/Indlæg:
6/4
JesterHead
 
Overclocker
Tilføjet:
25-09-2008 22:26:52
Svar/Indlæg:
6/4
Ja, skulle så lige ha' resten med.

Jeg har et HD3870 Men, den er begyndt at vise underlige fejl i spillet i form af.. ja pixel fejl må man vel kalde det. Men jeg ved ikke om det er driver fejl? eller om det er selve kortet den er gal med. Har installeret med nyeste driver.


gabbadoo
 
Elitebruger
Tilføjet:
25-09-2008 23:28:44
Svar/Indlæg:
3065/208
Det er muligvis grafikkortet den er gal med, men kan du ikke specificere fejlen mere nøjagtigt? Er det fx forskelligt farvede prikker rundt omkring på skærmen (pixelfejl) eller større elementer, trekantede tingester fx uden tapet (teksturer), som f*cker billedet op?

Hvis det er det første eksempel, vil jeg gætte på dit grafikkort er defekt, hvis det er det andet, vil jeg tro det måske bliver for varmt.

Kommer det med det samme du begynder et spil?
Har du ordentlig køling og er dit kabinet godt ventileret?
Hvor høje temperarurer kan du aflæse?
Har du noget overclocket?

Brug hardware monitor til at aflæse de forskellige temperaturer, og kør lige en gang artifact scan med atitool:

HWMonitor: www.cpuid.com/hwmonitor.php
Atitool: http://www.techpowerup.com/ati...

Tjek temperaturerne med Hardware-monitor mens du kører en Artifact scan med Atitool.


vanovich
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-09-2008 01:31:04
Svar/Indlæg:
3972/242
Hvilket mærk er den ,Da nogen gainward kort ,havde defekt på deres kort ,og bliv ikke kaldt tilbage.Men hvis det ikke er gainward ,så er det sikkert varm.Er kortet oc?


JesterHead
 
Overclocker
Tilføjet:
26-09-2008 12:19:54
Svar/Indlæg:
6/4
#2 Der kommer sådan nogle store trekanter frem. Men det er forskelligt, om det er lige i starten, eller om det først er efter et stykke tid. Når så de trekanter har flimret rundt i et stykke tid, så lukker spillet bare ned. jeg tvivler på, at det er pga. varme. Har mærket efter - har sågar smidt en ekstra køler til at står ved siden af gfx'et. Der har ikke været overclocket. Kun testet i ATI overdrive.

#3 Det er et Sapphire. købt den 10/03-08


vanovich
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-09-2008 13:35:21
Svar/Indlæg:
3972/242
Prøve at instalere riva tuner ,set blæser til 50% og spil ,se om det hjælper .


ozopolars
 
Overclocker
Tilføjet:
26-09-2008 16:07:50
Svar/Indlæg:
34/3
har haft samme problem, og har prøvet næsten alt.
det er forsvundet efter at jeg installerede en asus driver , opdateret den 18.09.2008
og det hjalp , ved ikke hvorfor men det er vel værd at forsøge !

hent :
ati8523_winxp32.zip

fra asus downloadsektion
http://support.asus.com

håber du får løst dit problem . :O)

ps: dette er mit kort: http://www.edbpriser.dk/Produc...


Chrisp
 
Elitebruger
Tilføjet:
26-09-2008 19:18:05
Svar/Indlæg:
617/52
Oplevede engang noget lignende ved driver opdatering så jeg måtte springe en version over..
Så hvis det er kommet lige efter skiftet til ny driver, så prøv at gå tilbage til den version du brugte før og se om problemet forsvinder igen og vent med at opdatere driveren igen før næste version udkommer hvis det er tilfældet.


JesterHead
 
Overclocker
Tilføjet:
27-09-2008 20:01:39
Svar/Indlæg:
6/4
Det lader faktisk til, at det virker efter jeg har prøvet med en driver fra et andet "mærke".

Jeg takker for alle forslagene - Tak for hjælpen :)


/Kim