Tja imo , er det sku mere fantastisk hvor dumme folk er når de skifter fra et high end kort til et andet for at opnå 1-10k flere 3dmarks, i div test og hvad der svarer til 2-5 højere fps i spil.
at gå fra et 9800GTX til et GTX280 , er hvad jeg vil vælge at kalde åndsvagt med mindre du sidder med en X2 6400+/E8500/8600 eller en Quard core phenom 9950 eller Core2 Q9650 Extreme i overclockede tilstande, og skal bruge sindsygt krævende grafik til programmer eller spil ved 1600*1200 eller højere opløsninger, ved høj detalje grad eller noget i den still.
IMO er det overrated hvad folk køber af hardware, jeg venter selv til fusion/AM3 systemerne kommer før jeg ændre hele mit setup, regner med at skaffe en lidt mere oc venlig cpu til mit s939 system, og det blir nok bare det. alt andet er imo tåbeligt spild af penge, og ja jeg har selv været hele møllen igennnem med hardwareforbrug på 15-25k årligt grundet konstante opgraderinger til det sidste nye, og nej man har sku ikke behov for det.
Ved godt at det er en hobby for nogle, mig selv inclusiv, men tænk jer lige en ekstre gang om inden i opgradere til nyt 3-6k cpu/gfx hvert kvartal. Det kunne jo være at det ku svarer sig med smartere opgrades.